heb hem vandaag zelf ingevlogen.
ging redelijk goed, de rolroeren moesten 3 klikjes naar links worden getrimd ( rechter rolroer is 54 gram zwaarder dan de linker, vandaar), en het hoogteroer moest 2 klikjes up, en toen vloog ie goed.
de motor is merkbaar veel te sterk voor het toestel... ik heb de gehele vlucht het gas niet eens op half gekregen, het bleef er altijd dik onder, aangezien hij zo al heel erg snel vloog... uitslagen waren precies goed, een rol was makkelijk te doen, en op halfgas kon ik hem ongeveer 20 meter verticaal laten stijgen voor het toestel stallde.
bij de landing ging het niet helemaal goed, eerst een paar overshoots gemaakt, en toen de eerste landingspoging, veel te snel...
tweede poging, ook veel te snel en ik had bijna de windmast te pakken volgens clubleden ( ik vond dat ik er nog best ver vanaf zat..).
derde poging, raakte tot twee keer toe de grond maar ging nog te snel dus maar doorgetrokken..
vierde poging, veel verder doorgevlogen in de verte om een langere aanvliegroute te hebben, dacht ik al voor de bomen te zijn ( was de grootte van de andere fourstar gewend, die is kleiner) bleek ik er nog achter te zitten..gelukkig stond frank ( sanka hier op het forum) naast me want die wees me erop dat ik beter wat op kon trekken.. wat resulteerde in alleen een paar takken van de top van de boom afgebroken, geen schade aan het toestel... nog steeds op de aanvliegroute wees frank me erop dat ik beter wat bij kon sturen naar het open gedeelte... toen ik over het hekje van het veld wou vliegen bleef de linkervleugelhelft achter een struik hangen, het model maakte een draai van 180 graden en landde met de onderkant van de romp op het schrikdraad...het schrikdraad ging recht door de bodem van het toestel heen en ik had geluk dat de stuurstangen van kunststof waren en niet van balsa, want als ze van balsa waren geweest zou de hele staart er af gesneden zijn.
het model bleef in het schrikdraad hangen en frank, ik, en jeron ( wingman op dit forum) trokken voorzichtig het model van het schrikdraad, waarbij frank nog een schok kreeg.
de schade valt mee en is in 1 avondje te fixen, alleen even een balsa driehoekslatje in beide rompzijkanten..
alleen heb ik nu wel mijn dure stickers vernaggeld :bad-words: