bouwverslag fourstar 40

gefelicteerd met de maiden!
Kan jij me vertellen hoe ik het zwaartepunt moet nemen bij deze kist?
Ik heb de manual niet dus jah...

mvg sven

hoofd ligger is meestal dat vurenhout latje wat (meestal) op 1/3e van de vleugel zit..over de gehele lengte van je vleugel...

@ Jeroen: Leuke kist had hem in denherd gezien..maar nu heeft hij dus eindelijk ook gevlogen :) mooi om te horen dat het goed vliegt...

zie je snel weer op het veld...als ik weer kan vliegen..(k*t prop :P )

hoofd ligger is meestal dat vurenhout latje wat (meestal) op 1/3e van de vleugel zit..over de gehele lengte van je vleugel...

@ Jeroen: Leuke kist had hem in denherd gezien..maar nu heeft hij dus eindelijk ook gevlogen :) mooi om te horen dat het goed vliegt...

zie je snel weer op het veld...als ik weer kan vliegen..(k*t prop :P )

bedankt voor de uitleg!
Ik zal het morgen even zoeken!

grtz

pict0030dz9.jpg

Bij de linker ribben in de grote uitsparing komt de "hoofdligger"

Is meest het dikste punt van de vleugel.

Mvg Johan

en ik veronderstel dat ik het zwaartepunt moet nemen terwijl ik het toestel ondersteboven houd?(op zen kop).
Dit is mijn 1e laagdekker dus jah...ik weet hoe het cg te nemen bij een hoogdekker,nog niet echt goed bij dubbeldekkers en laagdekkers:confused:

grtz

Inderdaad, gewoon even op de kop houden Sven. Stelt niets voor hoor, gaat net als bij een hoogdekker. Bij de mijne hoefde ik totaal geen lood te gebruiken, als ik het accupakket onder de tank legde. (had een luikje daar vastgeschroefd, was dus afgeweken van de bouwbeschrijving...)

Stefan

't Valt me op bij dit toestel dat de D-box van de vleugel niet beplankt is. Heeft dat een reden, los van het feit dat het waarschijnlijk zo in de bouwbeschrijving staat? Is alleen sheer-webs dus stevig genoeg? Het lijkt me toch dat dit toestel ook geschikt is voor voorzichtig stuntwerk, of niet?

Dit heeft geen spec. reden , staat zo in de beschrijving.:D

De Fourstar vleugel is sterk genoeg zo.
Heeft 2x sheer-webs

Heb de mijne wel beplankt om dat Ik het mooier vind maar een noodzaak is het niet.

Ook de romp rug heb Ik beplankt met balsa.;)

Mvg Johan

ik heb vandaag wat plaatjes in de lucht laten schieten,
blijft een leuk ding om te vliegen..

p1260366vm3.jpg

p1260471lg3.jpg

fourstarmt5.jpg

p1260518vy4.jpg

p1260565lz7.jpg

groeten Jeroen

Laatst bewerkt:
Jep, is zeker een leuk ding om te vliegen. D-box staat idd niet in de handleiding, maar is ook niet nodig.(versterken van het middendeel van de vleugel wel...) Heb de mijne zeker niet rustig gevlogen, maar het ding heeft het altijd gehouden :wink:

Leuke foto's Jeroen!

Stefan

Zeker mooi gebouwd en gefolied;)
is het model wel goed te zien in de lucht in verband met de blauwe folie?

Wouter

ik heb wel op aanraden van een clublid twee stroken geblokte banen over de onderkant gemaakt i.v.m zichtbaarheid..
maar tot zover weinig probleemen mee gehad

Back