Bouwverslag Gewalt ASW 20 4m

Ja het slepen ging mooi.
Hij vliegt echt super, met name de aansturing van het hoogteroer is veel directer en zonder speling - dat merk je wel hoor met vliegen.
Ik kan het zwaartepunt nét ver genoeg naar achter krijgen door de aandrijfaccu helemaal naar achter te schuiven (zo ver als de kabels toelaten). Als ik er een pop en cockpit in maak heb ik wel een probleem, dan zal er wat lood in de staart moeten ben ik bang. Nou ja.

Nu nog een startkarretje knutselen.

Hoi Arjan,

Hier wat inspiratie.
Opvouwbaar, wel zo makkelijk.
Wat oude folie er over en klaar.
Neem wel grote wielen maar dat zul jij wel weten.
Succes.
Ton

Maatvoering is een beetje afhankelijk van je zwever.
Deze is L 50cm x B 27cm x H 24cm
Opstaand stuk steekt daar nog 6 cm bovenuit.
Wielen zijn 11 cm.
IMG_2179.jpg

IMG_2183.jpg

IMG_2180.jpg

IMG_2181.jpg

IMG_2182.jpg

P1110498.jpg

Laatst bewerkt:
Kijk...dat is briljant. Super bedankt, zo iets ga ik ook maken. Geen geschroef maar wel opvouwbaar. Dit zou je eigenlijk ook even in de andere draadjes over "startkarretjes" moeten zetten want dat opvouwbare is wat veel mensen zoeken.

zeker een mooi karretje, kan je niet wat maten, hoogtes in een schetsje zetten?

Hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden

groet

Terence

Zo...beetje zitten rekenen, meten en wegen.

Het zwaartepunt bij het invliegen lag in eerste instantie op 95mm. Veel te voorlijk. Door de accu zo ver mogelijk naar achter te schuiven kwam ik op 100mm wat beter vliegt maar nog steeds niet helemaal optimaal is.
Ik overwoog de neus lichter te gaan maken om het zwaartepunt nog wat naar achter te kunnen krijgen maar het enige wat ik kan doen is de servo van de sleepkoppeling naar achter schuiven. Dat is maar weinig gewicht en hij kan ook nog eens niet erg veel naar achter. Dus dat schiet niet op.

Dan maar naar de achterkant kijken.
Met 25 gram lood in de staart gaat mijn zwaartepunt ineens 8mm naar achter. Dat lijkt er meer op. Net iets teveel waarschijnlijk maar met de accu op het voorste punt (=6 cm naar voren) kom ik weer precies op 100mm. Dat geeft me dus een aardige range.

Het lood heb ik opgerold en net achter het staartwieltje in de stroomlijn geplakt. Onzichtbaar en scheelt een eind :-)

Arjan,

Is een lichtere accu geen optie? kan je het lood uit de staart houden en dat scheel dan weer in het totaal gewicht.

Nee, de accu zit precies op het zwaartepunt. Maar 25 gram op 4500 vlieggewicht valt ook wel mee hoor.

Paulus heeft een mooi startkarretje voor me gebouwd.

120731_ASW012.jpg

120731_ASW011.jpg

120731_ASW010.jpg

120731_ASW009.jpg

120731_ASW008.jpg

120731_ASW001.jpg

En het werkt prima. Helaas was ik helemaal in mijn eentje op het veld en dan valt het niet mee om te filmen....

Groot succes dus. Paulus, enorm bedankt.

120731_ASW013.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back