Bouwverslag Gewalt ASW 20 4m

Eergisteravond was de lucht trouwens zo plat als een pannekoek en bij bij vrijwel windstilte heb ik wat dingen uit kunnen rekenen aan de hand van de GPS-logjes;
De minimale daalsnelheid bij 42km/u is ongeveer 0,68m/s. Glijgetal is dan ongeveer 18.
Iets sneller gevlogen: 52km/u, daalsnelheid 0,83m/s en glijgetal 21.

De hoogste snelheid die ik heb behaald tijdens een zoemertje was 143km/u.

Je hebt er niks aan maar wel leuk om te weten :-)

Kereltje zit weer vast....

120904_ASW20001.jpg

...en kan zijn instrumenten weer aflezen!

120904_ASW20002.jpg

Mooi Arjan, om te zien dat de Y3 weer vliegt! Supergaaf! Vlieg je vaak op Oxe Airport of heb je een andere spot?

Groetjes!

Via Schmierer Modellbau een transparante kap op de kop getikt (dank voor de tip Arno!). Dat is toch wel leuker zo.

120925_ASW20001.jpg

120925_ASW20002.jpg

Nu nog het raampje...maar daar ben ik niet zo'n held in, moet ik nog eens goed voor gaan zitten.

kijk mooi hoor arjan daar hou ik van n mooie cockpit uitbouw klasse !!,wat je met wat kleine prularia mewtertjes/speltjes enzenz toch wat leuks kunt maken !:yes::wink:

arjan voor dat raampje moet je ns kijken in t draatje van de KA-7 van fotor :wink:

ja ik weet het. Ik heb HIER ook een mooie handleiding gevonden. Maar het blijft een priegelig secuur werkje en dat is niet mijn sterkste kant :-)

Het is inderdaad een priegelwerkje als je het netjes wilt doen, maar het resultaat is wel heel gaaf. Het voegt echt iets toe. Mijn werkwijze leek op die in jouw link.

Kwam de echte triple yankee laast tegen bij de veluwe, en moest direct aan je bouwverslag denken, wat is het toch een prachtige en toffe kist

Veel plezier er nog mee

Hallo Helitoni,
Compliment voor dat mooie startwagentje. Wil ik ook gaan maken.
Een vraag heb ik betr. de constructie:
Hoe heb je het pianoscharnier op dat toch dunne plaatmateriaal kunnen vastzetten?
De kortste houtschroefjes die ik kan krijgen is 10 mm en zo dik is het door jouw gebruikte "carosseriemateriaal"materiaal zo op het oog toch niet?
Ben overigens heel benieuwd hoe mijn zwever zich als "lifter"gedraagt!

Vergroot de foto's maar eens je ziet dan vulblokjes om de scrhoeflengte kwijt te raken.
De schroefjes van de scharnier van het binnendeksel hebben een krimpkousje waar ze door het dunne hout steken, dan beschadig je de handen niet.
[post494]

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kick. Welke spinner heb je precies op de asw20 zitten? Mijn ASW19 ziet er met de huidige spinner niet uit! De jouwe daarentegen... En aangezien de rompvorm gelijk is :cool:

ha Jaap,
ik weet het echt niet meer waar ik hem vandaan heb. Ik dacht bij RCTechnics maar daar kan ik hem niet meer zo gauw vinden. Het is er eentje met een dopje wat er op klikt, niet met een schroefje in het puntje.

Back