Nou...ik ben gister naar Salland geweest om de Triple Yankee in levende lijve te ontmoeten (en haar eigenaar

).
Ik heb vrij veel in kleine motorvliegtuigen heb gevlogen maar zweefvliegtuigen had ik eigenlijk nog nooit van dichtbij gezien. Wat een feest......
De bedoeling was (naast het kennismaken) om wat foto's te maken van het vliegtuig maar helaas is mijn camera overleden. Met de camera van Martin heb ik wel wat plaatjes gemaakt maar het is me wel ongeveer duidelijk hoe ik het wil hebben. En het is me wel duidelijk dat een model nooit de schoonheid van een echte zwever zal kunnen benaderen. Ongelooflijk mooi. En ik ben ook geen echte schaalbouwer dus ik ga daar ook geen maanden mee verdoen. De mijne wordt mooi maar ik wil wel over een paar weken vliegen zonder nog eens honderden euro's en uren kwijt te zijn. Sorry Martin.....
En toen barstte er een vreselijke onweersbui los en ben ik getuige geweest van een fraai ballet voor 10 zweefvliegtuigen en 15 heren omdat alles rap de hangar in moest. Wat voor mij dan weer een mooie gelegenheid was ook alle andere toestellen te bekijken. ASK21, SDZ Juniors, een Duo Discus en nog zo wat. Leuk hoor.
Als mijn ASW klaar is ga ik zeker een keer een vluchtje boeken bij Martin in een ASK21, en misschien een keer een cursus.
Al was het maar om dat een keer gedaan te hebben.
Goed, voor nu even geen foto's tot ik een andere camera heb. De romp zit in de witte lak en is naar mijn maatstaven erg goed geworden. De decals heb ik in Paint Shop gemaakt en zijn geprint. Die kunnen er eerdaags op en dan gaat er blanke lak overheen. Ik wacht daar even mee tot de motor er in zit denk ik.
Ook de servo's zitten in de vleugels. Ik wilde ze aan de bovenzijde de ailerons aan laten sturen zoals bij de echte maar dat gaat niet lukken.
Probleem is namelijk dat de vleugel 4mm te dun is om de stuurstang schuin omhoog te laten lopen en net voor de roerhevel uit de vleugel te laten komen. Dus zou het net zo moeten als normaal gesproken aan de onderzijde maar dan heb je de hevel over de halve bovenkant van de vleugel lopen en dat is niet mooi. Dus dan maar gewoon aan de onderzijde.