bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....

• Total voters
    33
straks de boel op maat maken en buigen over de profielen.
Foto-IPVGUEUN.jpg

gr,

aangezien het nu geen vliegweer is toch maar weer effe iets aan de extra gedaan.

servo wire gat gemaakt met een speedboor
Foto-ZSEWPOXI.jpg

de boel voor 75% ingedekt.
Foto-WXWVQPGK.jpg

gr,

en weer een stukkie verder.

foto`s zeggen meer als woorden.

Foto-PHL7HT6C.jpg

Foto-MUMRQUF4.jpg

servo bakje versterkt met een extra stukje balsa
Foto-VNCR83AE.jpg

wachtende saito 125 naast een zeldzame hirtenbergertje vt.61
Foto-IHUP4OLN.jpg

Foto-4XAYX8DF.jpg

Foto-GJSOWWZ3.jpg

gr,
stephan

weer effe snel wat gedaan:

bevesteging voor de scharnieren
Foto-HROFWOJL.jpg

Foto-JL8PKCVY.jpg

verschil in hardheid van het balsa goed te zien.
Foto-YAH63TMS.jpg

de boel lekker strak geschuurd
Foto-FOHN3PZO.jpg

gr,
stephan

en weer wat geknutselt aan de extra.

foto`s:

leading edge op de vleugel geplakkert:
Foto-W6BAWDYZ.jpg

Foto-ICA63NLO.jpg

begonnen met de airelons:
Foto-RQIUZE7E.jpg

tijdeijke opslag van de vleugel wachtent op droog weer om geschuurd te kunne worden.
Foto-GKFFM3MI.jpg

vanavond gaan we weer verder met de rolroeren.

gr,
stephan

Hey Stephan

Hey Stephan,
Leuk je verslag te lezen, en je hebt zeker een mooie kist uitgezocht. Ik ben benieuwd naar de werkzaamheden en het eindresultaat.
Heb al weer een tijdje niet gevlogen maar zie je op het veld binnenkort.
Gr,
Darko

Hey Stephan,
Leuk je verslag te lezen, en je hebt zeker een mooie kist uitgezocht. Ik ben benieuwd naar de werkzaamheden en het eindresultaat.
Heb al weer een tijdje niet gevlogen maar zie je op het veld binnenkort.
Gr,
Darko

dan wordt het weer eens tijd dat je gaat vliegen:) ik ben inmiddels alweer flink op dreef met me eerste laagdekker.

inmiddels al wel in het bezit van een oefenbrevetje?

spreek je wel weer een keer op het veld.

gr,
stephan

na een heerlijke dag vliegen vandaag toch ook nog maar wat gebouwd aan de extra:

balsa plankjes geplakt en geschuurd op verschillende plekken, vleugel begint nu echt al ergens op te lijken.
rechter rolroer is z.g.a. klaar.

verwacht van de week wel aan de romp te kunne beginnen.

Foto-BBQLICEB.jpg

Foto-SFAHSGHM.jpg

Foto-HLGWHFQT.jpg

Foto-NXOXQW8M.jpg

gr,
stephan

Hey Stephan

Ik ben ook van plan om deze kit aan te schaffen. Heb nog nooit eerder gebouwd dus ik verwacht wel wat problemen tegen te komen !

Heb je misschien nog wat advies qua voorbereidingen ?

En waarom gebruik je die speldenknoppen ?

heb je al wel vliegervaring?

Bou van de gp extra geeft je geen echt grote problemen altans van wat ik er tot nu toe aan gedaan heb.
Wel moet je natuurlijk goed recht bouwen en er de tijd voor nemen.

Bestudeer van te voren goed de tekeningen en label al het hout dan kun je aandehand van de onderdelen lijst bouwen.
Verder is wat goed gereedschap wel erg handig. Glaskoppen gebruiken we om het hout op de bouwplaat vast te spelden zodat je atijd recht blijft gaan.

Suc6 ermee.

Owjah en zorg voor voldoende power qua motor. Neem bijvoorbeeld net als mij een 125

gr,
stephan

Hey Stephan

Ik ben ook van plan om deze kit aan te schaffen. Heb nog nooit eerder gebouwd dus ik verwacht wel wat problemen tegen te komen !

Heb je misschien nog wat advies qua voorbereidingen ?

En waarom gebruik je die speldenknoppen ?

de servo`s zijn ook uitgekozen.

het worden futaba`s s3010 in via een clublid over kunnen nemen, en hebben in mijn ogen net wat meer pit als een 3001.

gr.

qua kleur stelling zal ik waarschijnlijk voor redbull gaan kiezen

heb je al wel vliegervaring?

Bou van de gp extra geeft je geen echt grote problemen altans van wat ik er tot nu toe aan gedaan heb.
Wel moet je natuurlijk goed recht bouwen en er de tijd voor nemen.

Bestudeer van te voren goed de tekeningen en label al het hout dan kun je aandehand van de onderdelen lijst bouwen.
Verder is wat goed gereedschap wel erg handig. Glaskoppen gebruiken we om het hout op de bouwplaat vast te spelden zodat je atijd recht blijft gaan.

Suc6 ermee.

Owjah en zorg voor voldoende power qua motor. Neem bijvoorbeeld net als mij een 125

gr,
stephan

Het gereedschap komt wel goed. Echter ben ik van plan om een 8,5 CC motor te kopen. Dit lijkt mij ook voldoende toch ?

Het zal pas deze winter zijn dat ik met de bouw van dit vliegtuig ga beginnen dus tot aan dan zal ik je draadje blijven volgen om zo toch een beetje inzicht te krijgen.

Het gereedschap komt wel goed. Echter ben ik van plan om een 8,5 CC motor te kopen. Dit lijkt mij ook voldoende toch ?

Het zal pas deze winter zijn dat ik met de bouw van dit vliegtuig ga beginnen dus tot aan dan zal ik je draadje blijven volgen om zo toch een beetje inzicht te krijgen.

heb je de extra 40 of 60? Ik ben de 60 aan het bouwen jij volgens mij de 40?
Gr.

stephan, red bull zou echt de max zijn ! ben jaloers...mijn schoonbroer werkt ervoor, ik zal eens kijken of ie nog van die mooie witte stickers heeft, misschien heb je er wat aan ('t zijn de contouren van de 2 stieren, zo'n centimeter breed...mooi hoor!)

stephan, red bull zou echt de max zijn ! ben jaloers...mijn schoonbroer werkt ervoor, ik zal eens kijken of ie nog van die mooie witte stickers heeft, misschien heb je er wat aan ('t zijn de contouren van de 2 stieren, zo'n centimeter breed...mooi hoor!)

hoop dat het redbull thema wil gaan lukken. Word me eerste moeilijke folie projectje maar we wachten wel af.

Als je nog wat digitale redbul plaatjes sjablonen heb zijn die natuurlijk welkom.

Gr,
stephan

Back