bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....


  • Total voters
    33
weer wat aan het neusje gedaan.

- balken voor het landings gestel gemonteerd

Foto-KCG74Q4M.jpg


straks weer schuren dan kunnen we weer verder
 
weer een stuk verder

extra staat op vanaf nu op eigen pootjes

Foto-ELL4PTTK.jpg


Foto-U76HOY7W.jpg


Foto-KKB3MWRK.jpg


Foto-3QDDOGHJ.jpg


Foto-6FRPVCBW.jpg


Foto-FM33NZDT.jpg


dat was het dan wel weer.

pushrod kabel ben ik op dit moment in aan het lijmen.

gr,
stephan
 
nog een kleine update

spanten voor de beplanking geplakkert
Foto-E7PDEYIL.jpg


pushrod leidingen gemonteerd van de week zet ik deze vast met een drupje 5 min. z-poxy doe ik ook gelijk de inslag bouten van de landinggear.
Foto-JBTFZ4SV.jpg


achterkant romp afgemaakt, hier komt het stabilo op te liggen is dus ook 100% recht
Foto-EWBNPNP7.jpg


dat was het weer.

gr,
stephan
 
klein updateje

pushrod leidingen in de romp verwerkt nu alleen nog effe schuren zodat het mooi vlakjes word.
Foto-IC4E63TL.jpg


sheeting alvast aan een kant vast geplakt zodat het straks wat netter gebogen kan gaan worden.
Foto-3LPNFKMU-1.jpg


toch nog lekker koel kunne bouwen met de hete temperaturen buiten:)
Foto-LVBQVQLX.jpg




gr,
stephan
 
net effe stabilo gepast op de romp samen met de vleugel en past allemaal 100% alles is kaars recht.
morgen stabilo met naald toutje systeem uitlijnen en vast plekken met 30 min epoxy.

gr,
 
stabilo verlijmd met epoxy 30 min. en uitgelijnd zowel horizontaal als in de lengte van de romp.
past allemaal 100% geen aanpassingen hoeven te maken.

foto`s

Foto-REDR8XRC.jpg


Foto-OBGAWG6K.jpg


Foto-UNWVQ8CL.jpg


gr,
stephan
 
vandaag het kielvlak aan de romp en stabilo verlijm met epoxy.
ook deze keer past het weer allemaal erg netjes.
tevens gelijk pushrod leidingen met epoxy vast gezet en begonnen aan de cockpit

foto`s:

Foto-XRQZNTFS.jpg


Foto-KNPVHGV4.jpg


Foto-HJ7IQEKF.jpg


gr,
stephan
 
klein updateje,

airelone servo kabels verlengd met gedraaide kabel netjes gesoldeerd en in een paar krimpkousjes gezetn
Foto-DDEOPVBW.jpg


cockpit begint al ergens op te lijken vanmiddag sheeting erop.
Foto-DGSV8TPU.jpg


Foto-SJ7RBC3G.jpg



gr,
stephan

alle commetaar en tips zijn nog steeds welkom
 
en we gaan maar weer vrolijk verder met bouwen waait toch te hard om te vliegen:)

gedeelte van de bouw wat me het meeste zorgen baarde zit er eindelijk naar tevredenheid op heeft enkele zweet druppel gekost aangezien het balsa niet bepaald van de zachste in zijn soort was.

foto`s:

Foto-4L6QLALT.jpg


Foto-KDIJQBET.jpg


Foto-78U7M6HH.jpg


vanmiddag alles mooi rond schuren en dan begint het echte bouwen al redelijk op zijn eind te lopen.

als volgende zal de motor op de steun gemonteerd gaan worden, standaard uitlaat zal echter een pas probleem gaan geven aangezien ik de uitlaat wel recht in het middel inder het model wil hebben maar daar verzin ik wel weer wat op.

gr,
stephan
 
en ook de motor heeft zijn plekkie gekregen.

voorkant van de prop komt precies op 6 1/4 inch van voorkant motorschot dus motorkap zal mooi gaan passen.

foto:

Foto-LTI4ZVEO.jpg


gr,
stephan
 
en ook de cockpit netjes bol geschuurd.

begint nu echt al de vormen van een extra te krijgen motiveert om lekker hard verder te bouwen.

Foto-HVJULHIC.jpg


gr,
stephan
 
net effe heel de boel gewogen zit inclusief roeren vleugel romp motor al op 2275 gram.

verwacht dus compleet rond de 3 a 3,2 kilo uit te komen denk dat dat best netjes is.

gr,
stephan
 
heb voor me eigen de doelstelling om woensdag de extra klaar te hebben om te kunnen beginnnen met folieen:)

moet echter nog wel veel gebeuren:

- motor kap verlijmen (spuiten/airbrush komt later)
- wielkappen (spuiten airebrush later)
- rc inbouw (doe ik na het folieen) servo tray zit er al wel in.
- schuren schuren schuren schuren plamuren schuren schuren.
- glasmatje onder en bovenkant van de vleugel.
- schaal cockpit bouwen ( komt als de kist klaar is)
- staart wiel monteren is een modelletje van sulivan geworden met zo`n veertje vertrouw het orginele systeem voor geen flikker.
- plankje bouwen voor de ontvanger.
- motor schot bewerken met epoxy zodat dat brandstof bestendig is..
- tank tray inbouwen.
- sneltank nippel in de romp maken.
- gasaansturing maken voor de saito
- enz enz enz


best nog wel een berg werk.
maar we zien wel.

gr,
stephan
 
Laatst bewerkt:
updateje:

tank tray is ingebouwd en achterwiel constructie zit eronder.
ook is de pushrod leiding voor de gas kabel ingelijmd met epoxy.


links het orgineel van great planes rechts dat van sullivan is dus stukken beter:)
Foto-YS73S8TI.jpg


Foto-8L6JHZCA.jpg


Foto-R3JPA6JR.jpg


gr,
stephan
 
Back
Top