bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....


  • Total voters
    33
zo net dan effe het lood presies uit gerekend er zou 85 gram in moeten dus dat valt mij erg mee aangezien er toch een flinke motor op staat.

toestel komt nu zonder lood op totaal 3390 gram lijkt me netjes.

gr,
stephan
 
zo de extra heeft zijn maiden gehad.
echter wel gelijks schaden.

hij heeft 3 mooie vluchten mogen maken hoefde haast niks te trimmen alleen een beetje rol naar rechte 5 piepjes ofzo en 2 piepjes op hoogte.

alleen bij vlucht nummer 4 was de landing wat hard waardoor het landings gestel uitgebroken is is wel makkelijk te repareren.

gr,
stephan
 
morge komen wat foto`s van de schade het is allemaal netjes vierkant opgebroken dus valt mee.

schade kwam door een stomme fout van mij eigen.
de extra heeft snelheid nodig bij de landing en die had hij in de laatste vlucht niet bij de landing.

toch nog wel 3 mooie vluchten en landings kunne maken

gr,
 
nou bijdeze dan de foto van de schade valt allemaal wel erg mee.
is echter wel een erg zwak punt vanuit de standaar bouw constructie ga dit dus kompleet anders oplossen.
moet zeggen dat hij wel perfect gebroken is precies op de inslagmoeren, dit was echter ook gelijk zijn zwakke punt.
posietief is dat de extra na reparatie sterker terug zal keren:)


goed te zien waar de moeren gezeten hebben, waarop hij is gebroken.
Foto-PV7VXON3.jpg



extra en haar kleine zusje de fourstar
Foto-6AMTT7DR.jpg


maar toch wat een heerlijke kist is dit zeg:) erg veel vliegplezier gehad in de eerste 3 maiden vluchtjes.
(heb de stoute schoene aan getrokken en zelf de maiden gedaan;))
rol echt super strak echter op hoogte heeft hij te veel uitslag ga ik terug brengen tot de helft.


tot zover
morge repareren.


gr,
stephan
 
de reparatie is momenteel in volle gang.
heb voor het landings gestel 2 maal 4 mm mpx gebruikt dit heb ik met epoxy verlijmd en daartussen heb ik een extra glas mat gedaan voor de stevigheid.

foto`s zulle snel volgen.

ook komen gelijk in de tank ruimte wat extra verstevigingen want zo vaak gebeurt het niet dat je daar zo makelijk bij kan:) (op punten waar het landings gestel hout vast zit)

gr,
 
Jammer van je crash, maar super dat hij goed vliegt! Je bent al druk met de reparatie, snel weer de lucht in met dat ding!!
 
nouw bijdeze dan de foto`s van de reparatie, wil het eigelijk geen reparatie noemen maar eerder een aanpassing aan de orginele constructie:)
probleem met het landings gestel zou vroeg of laat toch wel komen.

foto`s

hoe de schade was, voor de ervare bouwer natuurlijk appeltje eitje
Foto-CPKWYTTD.jpg


na enige bewerking.
wat mij opviel was dat het standaard mpx van het landings gestel extreem zacht was zou je toch niet verwachten ging er met een fijn zaagje doorheen alsof het een pakje boter was
maja netjes recht afgezaagd zodat de nieuwe plaat van 8 mm mpx daar tussen geklemt kon worden.
Foto-WFKQQGKI.jpg


plaat gemaakt van 2 x 4mm mpx dit verlijmd met z-poxy 30 en daartussen een glasmat. dit geheel in een bankschroef geklemd tussen 2 dikke mdf platen.
moet zeggen dat het echt oer sterk geworden is.
Foto-JCTQDAXL.jpg


ben voorplan om 4 inslagmoeren te plaatsen 2 in het midden een voor en een achter dit verdeeld de spanning een beetje over het houte landings gestel blok.

morge effe het landings gestelt passen en gaten boren voor de moeren.
dan nog effe uitbalanceren en een beetje folie plakken.

donderdag of zaterdag maar weer de lucht in

gr,
stephan


vraagje aan de extra specialisten:
het zwaarte punt van een extra moet dat presies vlak liggen of mag hij nouwjuist iets naar voor of naar achter hangen?
 
zo de extra staat er weer gefikst bij.
zwaartepunt overnieuw gechekt bleek wat ver naar voor te liggen dus wat extra lood bij gezet kistn ligt nu mooi vlak op zwaarte punt.
Foto-CC4VJO7W.jpg


gr,
 
zo de extra heeft gisteren zijn remaiden gemaakt.
5 mooie vluchten wel weer wat moeten trimmen maar weer minimaal.
laatste vlucht was wel trikkie want een soldeerverbinding van het rechter rolroer was los gegaan, word vandaag gerepareerd.

ik hoop van de zaterdag wat actie foto`s te kunne maken.



foto`s van het landings gestelt:
Foto-3YY76NKL.jpg


Foto-YOYGKW6C.jpg


gr,
stephan
 
zo vandaag weer een paar mooie vluchten mogen maken.

maar wat is dit een onwijs lastig kreng met de landing zeg!!
zal waarschijnlijk wel meer moeten oefenen. zal morgen ook eens wat expo op het hoogte roer zetten reageerd nu wel erg agressief
ook is de prop te groot, staat nu een 15x8 op komt morgen op advies van een clublid een 14x8 op.
motor komt met de 15x8 nie op toeren.

ook is er een boutje van de demper van de saito afgebroken in de lucht hij maakte ineens een klere herrie gelukkig was hij niet afgeslagen.

al met al was het dus weer een tegenvallende vliegdag met de extra.

gr,
stephan
 
Je uitslag van je hoog laag klep een stukje minder maken. Als je net te veel uitslag hebt word het inderdaad een gevoelig kreng.
 
Back
Top