Bouwverslag Great planes spectra 2m

Behoren de programmeerkaart en de ESC bij elkaar?
Programmeren gaat (meestal) ook via de zender, maar is nogal omslachtig. In de handleiding van de ESC kan je lezen hoe dit in zijn werk gaat. Het is meestal een kwestie van piepjes tellen en bewegingen met de gasstick. Om de piepjes hoorbaar te maken moet de motor zijn aangesloten. Verwijder om ongelukken te voorkomen bij programmeerwerk altijd de propeller.

Heb je er aan gedacht het gaskanaal in de zender op ""servoreverse"te zetten? Dat is altijd nodig bij Futaba zenders.

Behoren de programmeerkaart en de ESC bij elkaar?
Programmeren gaat (meestal) ook via de zender, maar is nogal omslachtig. In de handleiding van de ESC kan je lezen hoe dit in zijn werk gaat. Het is meestal een kwestie van piepjes tellen en bewegingen met de gasstick. Om de piepjes hoorbaar te maken moet de motor zijn aangesloten. Verwijder om ongelukken te voorkomen bij programmeerwerk altijd de propeller.

Heb je er aan gedacht het gaskanaal in de zender op ""servoreverse"te zetten? Dat is altijd nodig bij Futaba zenders.

programeer kaart en esc horen bij elkaar, gas kanaal inderdaad omgezet..

voorheen werkte de kaart wel altijd dus dat is het vreemde.

Heb je nog een andere ESC om te testen of het kaartje nog werkt?
Is het een Turnegy ESC?

ESC hoort gewoon alles te behouden, alleen moet je soms je gas (kan3 bij futaba) reversen.

Lyckele

Heb je nog een andere ESC om te testen of het kaartje nog werkt?
Is het een Turnegy ESC?

ESC hoort gewoon alles te behouden, alleen moet je soms je gas (kan3 bij futaba) reversen.

Lyckele

Is inderdaad een Turnigy esc gas staat goed

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar heb je nog een Esc op het te proberen behalve die je nu gebruikt?

Maak anders even een foto van hoe het aangesloten zit en wat er brand.

Zojuist effe de manual doorgelezen, je moet een extra nimh accu gebruiken plus de lipo op de esc.
Echter denk ik dat mijn nimh accu zogoed als leeg was deze ben ik weer aan het laden dan zou het als het goed is moeten werken...

Ik houd jullie op de hoogte

groetjes,

Denk dat mijn regelaar kapot is..... als ik hem aanzet kan ik de roeren (hoogte en richting) gewoon gebruiken. gas niet, regelaar blijft ook de hele tijd piepen.
lipo is vol (meerdere ook geprobeerd)

ook heb ik verschillende ontvangers geprobeerd orange, futaba r617 en een fasttest ontvanger maar probleem blijft.

snap er niks meer van, wat dat betreft is brandstofvliegen dan toch wat fijner:)

Denk dat mijn regelaar kapot is..... als ik hem aanzet kan ik de roeren (hoogte en richting) gewoon gebruiken. gas niet, regelaar blijft ook de hele tijd piepen.
lipo is vol (meerdere ook geprobeerd)

ook heb ik verschillende ontvangers geprobeerd orange, futaba r617 en een fasttest ontvanger maar probleem blijft.

snap er niks meer van, wat dat betreft is brandstofvliegen dan toch wat fijner:)

piepende regelaar is opgelost.....zender stond verkeerd in gesteld hij stond op glider...wat er in resulteerde dat de gas stick niet op kanaal 3 stond maar dat kanaal drie word bediend door een schakelaar.

enige probleem nu is alleen nog de breek functie

Maar heb je nog een Esc op het te proberen behalve die je nu gebruikt?

Maak anders even een foto van hoe het aangesloten zit en wat er brand.

ypetyha8.jpg

Het platte plugje rechtsbovenaan (BEC) moet aangesloten zitten. De tweede er naast niet. Als ik op regel drie kijk is je rem al actief.
Op regel twee moet je kiezen voor Li-xx. Het is een Litium type geen Nikelcadniun.

Verder is alles prima.

Het platte plugje rechtsbovenaan (BEC) moet aangesloten zitten. De tweede er naast niet. Als ik op regel drie kijk is je rem al actief.
Op regel twee moet je kiezen voor Li-xx. Het is een Litium type geen Nikelcadniun.

Verder is alles prima.

Het probleem is dus ook dat ik niets kan selecteren op de program card......
Zit nu sterk te twijfelen of mijn programmeer kaart nog wel werkt
Bijgevoegd een foto met alleen bec en lipo aangesloten:
4erymevu.jpg

Het knopje linksonderaan moet jou de regeltjes kunnen laten aanwijzen. Dan gaat op die regel het nu konstant brandende ledje knipperen.
Met het tweede knopje breng je op die regel veranderingen aan. En met OK (rechts) bevestig je je keuze. Mijn Dymond programmeerkaart lijkt als twee druppels water.

Het knopje linksonderaan moet jou de regeltjes kunnen laten aanwijzen. Dan gaat op die regel het nu konstant brandende ledje knipperen.
Met het tweede knopje breng je op die regel veranderingen aan. En met OK (rechts) bevestig je je keuze. Mijn Dymond programmeerkaart lijkt als twee druppels water.

Punt is dus dat die knopjes niet werken ....

Oh, oh, dan is het niet goed. Weet je zeker dat je regelaar nog 100% fuctioneerd ?
Als dat zo is is je programmeerkaart stuk. De regelaar zelf lijkt mij eerder stuk te kunnen gaan. Die moet in je zwever toch behoorlijk werken.

Stephan,

Ik heb hier nog wel een zwikje progkaartjes liggen, er zit er vast wel een tussen die wél werkt... Roept u maar...

Nu ik het zo lees, Niet alleen de BEC maar ook een losse accu moet je er aan steken... Anders kan je niet programeren... (althans dat is mijn ervaring)

Stephan,

Ik heb hier nog wel een zwikje progkaartjes liggen, er zit er vast wel een tussen die wél werkt... Roept u maar...

Nu ik het zo lees, Niet alleen de BEC maar ook een losse accu moet je er aan steken... Anders kan je niet programeren... (althans dat is mijn ervaring)

Ben je morgen toevallig op de regio zweef?

Bedankt voor de moeite!

Groetjes

Morgen kom ik de nachtdienst uit, de regiozweef ga ik niet halen. Ik stel voor dat we in de loop van de week een datum prikken, kan zowel overdag als ook in de avond.

Zitten je stekkers wel goed in de kaart? Het lijkt op de foto nl niet erg duidelijk.
Heb je misschien teveel spanning op de kaart gezet(lipo ipv ontvanger accu)?

Back