Bouwverslag Great planes spectra 2m

Het word een kwestie van gokken. Meestal zit je verkeerd..... ;)

inderdaad ;) maar het is wel leuk als je probeert... je verwacht dat de prop trekt, maar hij duwt, wat je toch ff schrik bezorgd!

wanneer je de 3 draden soldeert of met een stekker aan de regelaar bevestigt, en de motor draait verkeerd om... dan moet je 2 (willekeurige) draden verwisselen, en dan draait hij in theorie wel de juiste kans uit.

Niet alleen in theorie, ook in de praktijk!

@ dirk, maar als je vergeet het kanaal om te polen in je zender dan kom je wel voor een verrassing te staan ;)

@ NPS, aangepast :D haha

@ dirk, maar als je vergeet het kanaal om te polen in je zender dan kom je wel voor een verrassing te staan ;)
Al mijn regelaars activeren niet als ze niet eerst gas-dicht hebben gezuen. Dus geen verassingen! Je kunt het horen aan het startmelodietje van je regelaar. :puppydogeyes:

ezebyre8.jpg

Connectortjes (4mm goud) zijn gesoldeerd en voorzien van een krimp kousje nu maar kijken of het wil passen.....

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
3esepa4e.jpg

En de regelaar

Kan ik nog steeds een apparte ontvanger accu gebruiken? Vind dat net wat veiliger als alles op 1 lipo

Groetjes

alles kan natuurlijk, maar de vraag is "heb ik dat echt nodig met zo een "toch vrij goedkoop" toestel?
je neemt tenslotte nog eens wat extra gewicht mee, en het is eigenlijk niet nodig.
wanneer faalt je lipo? bij wijze van spreken alleen maar als ie in brand schiet ofzo.

1001 mensen vliegen zo zonder extra accu, en ik hoor nooit echt problemen.

En wat voor type motor ga je gebruiken?
Type?
Merk?
Wat voor regelaar?
En wat is het gewicht van die 2 samen?

Lyckele

Ik heb recent iemand gezien die het op een goedkope wijze opgelost heeft.
In zijn Spirit heeft de man een motor van een oude oplaadbare boormachine ingebouwd (12v)
Een klapprop van 9-6, een regelaartje van 25A en een batterij 11.1v 3s 1500ma doet de rest.

wat moet er dalijk allemaal nog aan die regelaar ingesteld worden? heb een programeer kaart alleen zoals eertder gezegd nul komma nul electro ervaring

Groetjes

De spinner is iets kleiner dan de neus-ronding. Die zou wat groter mogen om de romp mooier te laten aansluiten. Verder ziet het er goed uit.
Kennelijk heb het geheel onder spanning gehad en is de draairichting goed.
De programmeerkaart moet je aansluiten inplaats van de ontvanger. Na aansluiten van de lipo zal na twee seconden diverse ledjes oplichten. Waarschijnlijk moet je alleen de rem nog activeren door naar die regel te gaan (continu branden gaat over in knipperen) en de rem aanduiden (knipperen). Druk op enter en de ledjes laten de laatste instellingen zien. Sluit het kabeltje aan op de onvanger en klaar.
De Lipo is prima en is na plaatsing voorin van invloed op je zwaartepunt. Alleen als je die niet goed krijgt zou je een zwaardere (meer mAh) kunnen toepassen of een lichtere.

totaal gewicht nu inclusief alles 1030 gram maar servo`s en accu kunnen nog naar voren waardoor er 30 gram lood uit de neus weg kan..

Totale gewichts besparing van ruim 300 gram!

totaal gewicht nu inclusief alles 1030 gram maar servo`s en accu kunnen nog naar voren waardoor er 30 gram lood uit de neus weg kan..

Totale gewichts besparing van ruim 300 gram!

knap ;) je zal zien dat ie verzot is op thermiekbelletjes!

het is een aardig gewicht, maar ik vermoed dat je met een brushless motor, kleine regelaar, en een kleine lipo (9gram servotjes?) onder de 1100 gram kan duiken...

dit zei ik op 26 oktober... nu op oudejaarsdag zit je onder dat gewicht... super toch? ;)

Komende zaterdag de remaiden we zullen eens zien hoe groot de verbeteringen zijn:) sneller in ieder geval zeker

als iets lichter is, dan is ie ook gevoeliger aan turbulentie en wind.
ook gevoeliger aan thermiek en lift...
je blijft beter boven met minder....

Back