Zo, eindelijk weer een echte update van de bouw.
Zoals ik hierboven al gezegd had is er weer een hoop veranderd de afgelopen twee weken.
Alereerst zijn de dekken geplaatst, geplamuurd en geschuurd zodat ik nu een strak en vlak dek heb. Hierop heb ik de beplating nagebootst m.b.v. afplaktape en putty. Doordat de afplaktape enige dikte heeft blijft dit hopelijk ook na het spuiten enigzins zichtbaar.
Ik heb de dekken ter plaatse van de toekomstige opbouw wel voorzien van een steunbalkje van een L profiel aluminium van 10 x 10 mm. Origineel bleef het dek te zwabberig. Het is wel zaak om vreselijk goed op te letten met het inlijmen van de dekken dat je niet onbedoeld de romp getordeerd verlijmd. Dus eerst alles drie controleren voordat je definitief verlijmd!!
Verder zijn de ramen en spuigaten uitgefreesd en gevijld. De kluisgaten doe ik pas als de gangboordsteunen voor zijn gelijmd en ik daar een goede maat vanaf kan meten.
Om de elektronica compleet te maken zit alle bedrading nu netjes weggewerkt in een zelfgemaakte doos. De regelaars zitten netjes bovenop en de bedrading onzichtbaar weggewerkt in de doos. Voordeel hiervan is uiteraard een nette romp maar ook moet er minimaal 2 cm water in de romp staan voordat er ook maar een draadje nat wordt. Aan de bovenzijde is de doos voorzien van een deksel met sluitmechanisme. Door middel van een snoer met tulpstekker kan ik de accu's laden zonder deze per ongeluk verkeerd om aan te sluiten.
Om nu het water tegen te houden dat eventueel op het achterdek terechtkomt heb ik de ondersteuning van de klep in het achterdek veranderd ten opzichte van de manier van Model Slipway. Ik had nog 8 mm dik PS plaat liggen waar ik strips van 2,5 cm breed uit heb gezaagd.
In deze strip heb ik weer een geul van 3,5 mm diep gefreesd en 5 mm breed. In deze sleuf past dan weer net een schuimstrip van 5 mm breed en 4 mm hoog. Wanneer de klep in het achterdek straks gekneveld zit op het achterdek wordt de schuimstrip 0,5 mm ingedrukt. Hopelijk is geeft dit een redelijk waterdichte afsluiting.
Vorige week zondag heeft de Gry voor het eerste water geproefd en met succes. Zonder boegschroef is ze met een motor vooruit en een achteruit op de plaats te draaien. Met boegschroef heb ik nog niet kunnen testen doordat de regelaar pas deze week binnenkwam. Ook heb ik voldoende power maar dat mag ook wel met twee 900 BB Torques. Wat wel even wennen is dat de draaicirkel met alleen het gebruik van de roeren erg groot is (5 m1). Ik heb hier helaas geen foto's van aangezien ik camera vergeten was mee te nemen.
Hieronder wat foto's.
De stand tot nu toe
De ingebouwde doos met de regelaars, laadbussen en schakelaars
De geopende doos met alle bedrading
De ontvangeraccu en alle servosnoeren voor de aandrijving netjes weggewerkt in een kabelgootje en voorzien van een beschermkous.
De ontvanger zo ver mogelijk naar achteren geplaatst.
De uitgefreesde ramen en kluisgaten
Hier de ondersteuning van de klep in het achterdek, in de laagste sleuf komt straks de schuimstrip, de middelhoge sleuf is de daadwerkelijke ondersteuning van de klep
De gebuikte putty voor de nabootsing van de dekbeplating
Eerst alles meten en daarna uitzetten met potlood. Hierna met behulp van afplaktape een heel dunne strook tussen de tape overhouden die je op kunt vullen met putty.
Het aanbrengen van de putty
Het resulaat? Een grote &^%&^%$^zooi. :lol:
Maar na het verwijderen van de tape al een stuk mooier. Hopelijk blijft het een beetje te zien na het spuiten. Met de nadruk op een beetje aangezien ik het niet te veel aanwezig wil laten zijn.
P.S. Ik heb wat berichten verwijderd om er weer een geheel van te maken, hoop dat niemand zich hierover aangevallen voelt.