De romp
Ten eerste wordende rompspanten 2 en 4 gezaagd en geschuurd. Daarna worden linker en rechter zijwand 6 uit balsa gesneden en de rompversterking 8 voor het bretje( ?) 9 voor de vleugelbevestiging verlijmd. De spanten worden met de beide zijdelen 6 met sekondelijm verlijmd. Daarbij absoluut op haaksheid en goede motor domping en motorzijwaardsstelling letten.
Eerst koffie ga dadelijk hierin verder.
De rompbodem 7 wordt bewaterd en voorgebogen.
Redaktië: wel droog verlijmen!
Wie dat niet wil, kan hem ook in meerdere stukken verdelen. Het rompdeksel 5 wordt als volgende gelijmd. Het voorste rompspant 1 dien voor het makkelijker rondmaken van de rompvoorkant, net zo als de balsahoek 3. Het plankje 9 voor de vleugelbevestiging wordt ingelijmd, de vleugel erop gezet en uitegelijnd. Met een dunne boor worden beide delen doorboord. De vleugel wordt eraf gehaald en de gaten in de vleugel op 6mm opgeboord, het plankje 9 wordt met 5 mmm opgeboord,, en met een M6 tap ingesneden.
De schroefdraad wordt dan versterkt met sekondelijm en nogmaals met een M6 tap bewerkt.
Redaktie: je kan ook gewoon een inslagmoer gebruiken en deze aan in het plankje 9 vastlijmen.
Als laatste worden het kielvlak 11 en het achterste deksel 10 verlijmd.
De geschuurde romp wordt dan met folie bespant of eenvoudig met gegrond en gestreken.
Voor landingen op verharde plaatsen zal aan de onderzijde nog een 3mm dikke vurenlat erop gelijmd worden.
Die lat schuurt bij elke landing wat af , doordat de gleidend spoor hoogstens 50 cm bedraagt, houdt dit vrij lang.