Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Gisteren naar de modelbouwdag van modelbouwclub Epe geweest op uitnodiging van Vaargroep Flevoland. Zeer interessant, omdat je modellen van andere bouwers kunt bekijken wat toch anders is dan foto's. En met al die varende modellen begint het toch te kriebelen.
Heb van het weekeind de boegschroef maar eens aangepakt en de peddel geborgd, hoop dat hij nu goed werkt. Ook de vaarregelaars opnieuw ingesteld.

Hallo Stefan,
Ik kan me voorstellen dat je je ogen uitkijkt. Als je sommige modellen bekijkt besef je weer dat je eigenlijk maar een beginner bent. Let wel, ik spreek hier voor mezelf. Ik hoop voor jou dat het met je boegschroef lukt. Ik weet dat het eigenlijk onmogelijk is om een ander type in te bouwen maar zou er toch kritisch naar kijken. Heb al veel gelezen dat dit type boegschroef regelmatig problemen geeft. Succes met de operatie.

Groet
Sjoerd.

Update kluisgaten.
Hierbij 2 foto's van de stand van zaken. De afdekplaten aan de binnenzijde moeten nog worden aangebracht maar de foto's geven een beeld hoe het er ongeveer uit komt te zien.

De buitenzijde.
full

De binnenzijde.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Sjoerd.
Bedankt:p. Vanavond de roosters voor de boegschroef besteld en nu bezig de 2 driehoekige plaatjes te monteren tegen het sleepschot op dekniveau.
Heb je een trouwens een PB gestuurd over de letters en cijfers op de romp.

Vanavond de roosters voor de boegschroef besteld

Hallo Stefan,

Als je de bestelling nog terug kunt draaien??? Ik had namelijk 2x roosters besteld niet wetende dat 1 plaatje een set is, dus nu heb ik 2 sets:p. Komt wel weer een keer van pas maar je mag ze ook overnemen. Heb trouwens van Pim de Lay-out van de letters al ontvangen. Moet het nog even controleren, maar ziet er goed uit!

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd. Ik heb ze ook 2x besteld in de veronderstelling dat 1x ook 1 exemplaar betekende. Zal morgen kijken of het nog lukt deze terug te draaien maar zijn gelukkig de kosten niet.
Maar in ieder geval bedakt voor het aanbod:p

@Rob, bedankt voor het compliment en we gaan gewoon lekker rustig door met de bouw

De kluisgaten zijn bijna klaar en ben er zeer tevreden mee:p:p. Nog een beetje bijvijlen en dan is dit onderdeel ook afgerond.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi Stefan. Heb trouwens de spullen van Flevoland binnen. De roosters voor de boegschroef zij ovaal en passen voor geen meter.:confused: Ga nog maar eens op hun website kijken.

Groet
Sjoerd

Stefan, ik zit je ook al een tijd te volgen en ik vraag me nu toch af
waarom de staande spanten van de boeiïng geen waterloopgaatjes hebben ??
Onder kant spanten bij het dek en de boeiïng hoort open hoek te zijn zodat al het
overkomende water makkelijk weg kan lopen.

Misschien schuin in de buis plaatsen?

Hallo Adam,

Ja, dat was ook mijn idee toen ik ze binnenkreeg. Gepast in mijn HH( schuin) maar heb rondom een 3mm ruimte?? Mogelijk dat ik een grotere maat moet nemen, echter op de site staan ze voor boegschroef 29 mm en deze roosters zijn over de grootste diameter 29 mm.

Groet
Sjoerd

@Sjoerd, inderdaad staat die scheef, bedankt, maar hij staat nu weer recht hoor;). Komt door die dikke vingers van mij, is toch wel priegelwerk die steunen. Ben benieuwd naar de roosters voor de boegschroef. Er staat inderdaad per type aangegeven wel rooster en bij hoort en je mag er dan van uitgaan dat het klopt.

@Brandaris, leuk dat je me volgt en reageert. Inderdaad zie je dat heel veel, maar ik heb dat niet gedaan. Ik hou voor de bouw een tekening aan van iemand die daadwerkelijk op de HH heeft gevaren en daar staan ze niet aangegeven.

Vanmiddag weer lekker een uurtje gevaren op het vaarwater van Vaargroep Flevoland. Hij vaart heerlijk:p.
Wel even wat aan het puzzelen want als ik volgas vaar schakelt de duo-switch na een korte tijd uit. Na gas terugnemen kan ik weer verder varen. Ik heb een Robbe Duo Switch 8445 met geschakeld voltage van max 24V en max stroom van 5A. De motoren zijn 2x Robbe Power 755/40 met max stroom van 4.5 A, gekoppeld aan 2x Robbe Rokraft 120 Navy WP. Denk dat de motoren te veel stroom vragen van de Duo Switch.

Back