Roel van Essen
Forum veteraan
Hoi...
Wat ik me momenteel afvraag is wat zo ruwweg de vaartijd is die je (veilig) kan halen uit 2x12 volt (dus 2x7 amp op 12 volt geloof ik ) parallel aangesloten met standaard robbe motoren uit de beslagset? Kun je dan een halfuurtje rondjes varen op gezapige snelheid, of valt ie al uit na 10 minuten?
Bjorn, welkom hier.
2 x 12V is een tikje "over de top". 2 x 6V is een betere optie met de "standaard motoren", de 755/40's.
Met 6V vaart de HH als losse boot prima met een nette snelheid.
Als je haar op 12V laat varen komt het achterschip ongeveer onder water te liggen... Zie een paar foto's van mijn HH.
Zo vaart ze als losse boot op 12V:
Zo vaart ze op 6 volt; dat ziet er iets beschaafder uit.
En zo vaart ze op 12V met een (zware) sleep er achter:
Als je een beetje "normaal" met de HH vaart, dus een stukje volle kracht, dan weer "dead slow" in de haven, een beetje spelevaren en een beetje slepen, kan je met 2 6V accu's vrolijk 2 uur of iets meer in de weer zijn. De motoren zijn redelijk zuinig. Ga je daarentegen continue slepen zoals op de laatste foto, tja, dan vliegen de ampere's het water in, en zie je na een half uurtje de snelheid en de kracht inkakken...
Bjorn zei:Ik wil ook graag een aparte post openen als bouwverslag , maar ik vrees dat mijn niveau van afwerking (vooral het technische vlak dan, alles wat moet gebeuren met gereedschap maar uiteindelijk uit het zicht blijft) , echt prutswerk lijkt in vergelijking met wat ik op dit forum gewend ben van zien... (beetje linkerhanden op dat gebied).
Ik hoop de schade goed te maken in de bovenbouw en het dek omdat dat al ietsje meer op de modelbouw trekt die ik gewend ben van doen (tanks en vliegtuigen...)
Gewoon een bouwverslag openen. Als je dan ergens tegen aan loopt, foto's maken van je "probleem" en dan kan je van in ieder geval minimaal 3 "Hunter-bouwers" adviezen krijgen. En schaam je niet voor "blunders"; iedereen bouwt naar eigen talent, kunnen en financiën!
Let wel: niet iedereen bouwt hetzelfde, dus de adviezen kunnen behoorlijk van elkaar verschillen! Aan jou de keuze.
Hoi Ruben.
Bedankt voor het plaatsen van de foto's, was leuk vanmiddag. Nu snel weer door met bouwen want dit smaakt naar meer.
Niet de eerste HH die bij VGF gevaren heeft... Zie boven!
Gewoon snel lid worden bij m'n ouwe club Etap... Gezellig en een pracht locatie!
Laatst bewerkt door een moderator: