Bouwverslag Happy Hunter Robbe

@Vincent, bedankt.
@Pim, ook jij bedankt. De letters zijn inderdaad afgeplakt. Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. Misschien blijft het bij een beetje bijwerken.

Mooi Stefan. Toch een opmerking. de steunen voor de verhaalrollen voor op zitten te hoog. Ik had dat in eerste instantie ook maar deze horen ongeveer op de zelfde hoogte te zitten als de bovenkant van de rol op de ankerlier. Je zou het nu nog kunnen veranderen. En ach, als je het laat zitten is dat ook geen probleem. Aan de zijkant van de opbouw heb je boven de ramen nog 2 gaten zitten. Ik neem aan dat je hier verlichting aan gaat brengen? Ben benieuwd hoe het er uit ziet als dit in de lak staat.

Groet
Sjoerd

Stefan,

Waar heb je deze gevonden, ben ook reeds naar zo iets op zoek geweest, doch tot op heden nooit gevonden

De andere heeft aan de voorzijde een invoerblokje. Aan elke zijde 9 uitgangen met schroefklem. Deze lijkt mij eenvoudiger in gebruik.
verdeelplaat2.png
.
De laatste is een stuk goedkoper, €2,75/stuk. Denk dat ik er een 5 tal van nodig heb.[/QUOTE]

Stefan,

Waar heb je deze gevonden, ben ook reeds naar zo iets op zoek geweest, doch tot op heden nooit gevonden

De andere heeft aan de voorzijde een invoerblokje. Aan elke zijde 9 uitgangen met schroefklem. Deze lijkt mij eenvoudiger in gebruik.
verdeelplaat2.png
.
De laatste is een stuk goedkoper, €2,75/stuk. Denk dat ik er een 5 tal van nodig heb.[/QUOTE]

@Paul, bedankt.
@Sjoerd, ook jij weer bedankt. Zal vanavond de tekening er eens bijhalen, maar denk niet dat ik het aanpas. Vind het niet storend. De gaten zijn inderdaad voor de verlichting. Heb houders gevonden voor LED lampjes maar daar passen ook gloeilampjes in, verlijm deze aan de binnenzijde. De armaturen zelf schilder ik eerst en dan pas aanbrengen. Heb geprobeerd deze af te plakken maar echt te klein.
@Frank, kijk maar eens bij Train Tech, en dan bij webshop.

Stefan,

Ziet er weer lekker strak uit!

Bijdeze even een aantal foto,s van de Preiser mannetjes in 1:50.

Uploaded with ImageShack.us
Zo krijg je ze binnen.

Uploaded with ImageShack.us
Na het schilderen.

Inmiddels heb ik 6 man op de Witte Zee staan.

Succes met je prachtige Happy Hunter!

Jan

Hoi Jan, die zien er erg mooi uit. Mooi penseel werkje, zal je wel wat tijd hebben gekost. Ben benieuwd hoe ze op jouw schip staan.

Hehe LOL ik heb op mijn Libeccio sleper ook 6 van die poppetjes staan... Grappig hoe verschillend poppetjes kunnen worden als je er simpel een ander likje verf op smeert.
Bij mij ziet het er zo uit:
full

Het zijn mooie poppetjes inderdaad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Poppetjes

Mensen kijk uit met glansverf op poppetjes. Kleding blinkt niet. Laagje matvernis doet wonderen. En dan nog is het lastig om een 100% werkelijksbeeld te krijgen.

full

full

full

full

Ik heb een combinatie van zijdeglans en mat gebruikt, dat het zo lijkt te glanzen komt vooral doordat ik van heel dichtbij en met flits heb geschoten.

Uw poppetjes zien er trouwens ook wel erg gelikt uit! Net echt.

:music: Het is gelukt, de opbouw is wit. De letters zijn ook prachtig onder de tape vandaan gekomen. Paar puntjes bijwerken en de lichtborden zwart maken en dan kan de matte lak erover worden gespoten. De raampjes zijn nog afgeplakt.

full

Jullie worden allemaal weer bedankt. Ben erg blij met het resultaat. Van de week weer rustig verder met afwerken. De stuurhut bewaar ik voor later. Wil nu eerst de romp en de opbouw voor zover nu gespoten afwerken.

Back