Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Peter, alvast bedankt voor de moeite. Ben benieuwd of je nog een foto vind, anders maak ik mijn eigen versie ervan

Stefan.

Met plezier lees ik je verslag. Voor mij zelfs duidelijk:p Wat een geweldig schip. En de afwerking is echt super!!!

De roeren zijn ondertussen voorzien van schetsplaten aan de bovenzijde en van 4 anodes/roer. De "moeren" op de schetsplaten zijn gemaakt van kleine stukjes vierkant kunststof profiel van 1x1 mm. Tussen de roeren liggen de hijsogen die tegen het vlak van de romp zijn gemonteerd.

full

En dan hier de roeren definitief gemonteerd. Foto een beetje wazig maar volgens mij ook goed de hijsogen te zien.

full

Ondertussen, met dank aan Duohuis en het verslag van Thor van zijn Kameleon, een mooie geluidmodule gevonden.
Diesel Engine Sound Simulator
Zit er aan te denken deze in mijn HH te bouwen. Deze module wordt tussen de ontvanger en de vaar regelaar geplaatst en krijgt zijn voeding uit de ontvanger. De luidspreker sluit ik aan op het 12V systeem. Uiteraard heeft deze een start/stop functie, toenemend toerental en instelbaar aantal cilinders tot max. 6. Dit systeem neemt dus geen kanaal in beslag op de decoder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer helemaal huperdepuup weer uit. Mooie details.
Maar misschien dat mij iets ontgaan is, geen tunnelschroeven????

Dank jullie wel. Inderdaad geen afgetopte schroeven, volgens mij was hier een discussie over aan het begin van mijn verslag. Maar het origineel had ook geen afgetopte schroeven voorzover ik mij dat kan herinneren.

@Duohuis, heb je de nieuwe luidspreker al aangesloten? Ben erg benieuwd hoe je module klinkt

Ik weet niet of dat alles is dat er bestaat, maar ik zou verder zoeken.
Het lijkt te veel op een oude landbouwtrekker.

doet het niet

Volgens mij heeft Roel een module waar je zelf een stuk geluid kan inzetten, zoek op youtube en pik daar een geluid van.
Geen idee of er van zulke modules zijn waar je dan ook het toerental kan wijzigen.

Ziet er weer strak uit Stefan. Ik had deze details al op mijn HH anders had ik ze er alsnog opgezet. :) Heel mooi. Ben benieuwd hoe je soundmodule het doet als ze op het water ligt. De meeste die ik gehoord heb zijn niet erg natuurgetrouw zeg maar. Deze is mogelijk een uitzondering.

Groet
Sjoerd

Dank jullie wel Sjoerd en Brandaris. Vind in de soundmodule een mooi geluid zitten dus net besteld. Alles staat natuurlijk bij een goede luidspreker maar advies daarover al binnen.

Stefan,

Ik ben het met Harm eens dit is geen geluid van 2 x 6 cil Deutz diesel motoren. En ik ben bang dat een goede luidspreker ook niet echt helpt. Tenzij je hem in een koker monteerd om het geluid te laten weerkaatsen zo dat er meer diepte in komt maar dan nog.
Nu is dit wel mosterd na de maaltijd ;) maar je had beter bv een module van Beier Electronic kunnen aanschaffen waarin je zelf geluiden kunt laden. Zoek naar smokestack filmpjes op youtube van deutz motoren haal het geluidspoor er af, bewerk deze eventueel en je kan je diesels laten starten, stationair laten lopen versnellen en diesel uit zetten. je hebt nog de mogelijkheid om er andere geluiden op te zetten die je parallel kunt laten afspelen met het diesel geluid.

Gr Martin :D

Hoi Martin. Heb zeker naar die van Beier gekeken, maar schiet voor mij het doel voorbij. Ik heb echt niets aan een module waar ik allerlei soorten geluid mee kan maken en wil het geld daar dan ook niet aan uitgeven. Ik heb mij terdege georiënteerd en de nu gekochte module voldoet voor mij. Ik vind het geluid mooi en dat is het belangrijkste toch;)

Stefan,

Ja hoor helemaal gelijk, maar dat is meer een manco van mezelf dat ik wellicht te perfectionistisch ben :D als je dan een mooi model maakt en er komt dan op het water een pruttel geluidje langs vindt ik dat zo zonde.

Maar je moet zeker doen wat je zelf voldoende en mooi vindt hoor laat mij je vooral daarin niet remmen :D;)

Gr Martin :D

Goedemorgen beste mensen. Ik doe dit nooit maar heb de laatste 3 posts verwijderd, niet omdat de personen mij niet liggen maar omdat deze discussies niet thuishoren in een bouwverslag.
:ontopic:

Back