Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vanavond de soundmodule geprobeerd en het werkt. Heb hem gekoppeld aan de stuurboord motor. Kort de rechter stick naar voren en de motor start, bij gas meer toeren geluid. Bij neutraal stand schakelt de module na 20 sec. uit. Werkt niet bij linker stick maar dat is logisch. Als ik beide vaarregelaars koppel op de zender werkt het uiteraard wel weer. Nu spelen met de inbouw van de luidspreker en het verbeteren van het geluid. Al met al dik tevreden.
Ps zodra ik alles klaar heb en het lukt zal ik een filmpje met geluid plaatsen dus even geduld.
De 6 cilinder diesel draait hier inmiddels ook. Een beetje gerommeld met de speaker, pijpje langer en korter, watten of doekje, kapje wel of niet er op.
Maar nu... Mieke kon hem beneden horen starten incl de met de koude start.
Probeer er ook een filmpje op te krijgen komen weekend.
Het was even puzzelen met het geluid, maar het is inmiddels helemaal naar wens. Mieke heeft gelukkig een goed oor hiervoor.
Heb de hoge scherpe tonen er uit gehaald, en loopt nu subliem.
Zo, even de stand van zaken voor zover.
Voor wat betreft het uiterlijk zal er waarschijnlijk tot aan de winter niet veel veranderen. De stuurhut en de masten staan voor komende winter gepland.
Wat rest dan nog wel: de laatste details op het dek aanbrengen, het inbouwen van de soundmodule helemaal afronden, de tot nu toe aangebrachte verlichting en functies werkend maken vanaf de zender en als er dan nog tijd overblijft de kraan, duiktank en bijboten.
Hoi Herman. Ik kon helaas niet naar Goes komen, dus nog steeds de HH van Sjoerd niet gezien. Leuk dat hij je heeft aangestoken, kijk maar lekker af. Als je maar wel een bouwverslag gaat bijhouden.
De bodemplaat voor de luidspreker, zo komt deze boven de accu te hangen. Uiteraard is deze plaat geheel demonteerbaar. Morgen spelen met de kokers op de luidspreker voor beter geluid. Tegen de romp de soundmodule, maak deze vast met klittenband zoals ik ook met de ontvanger, regelaars, e.d. heb gedaan.
Na wat proberen een naar mijn idee mooi geluid gekregen.
De luidspreker als volgt aan de bovenzijde voorzien van een kartonnen koker met daarin een plastic bus met kleinere opening en voorzien van demping materiaal uit 2 lagen dun schuim.
En dan het geluid wat er bij hoort. Ik geef in het filmpje geen gas omdat de schroeven en motoren het geluid dan verstoren. Maar denk dat jullie wel een goed beeld krijgen van het geluid nu.