Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Dag Roel. Wij hebben het hierover ook gehad bij VGF. Inderdaad een dossier aanleggen met foto's en kosten van het model, en die dan onderbrengen bij de inboedelverzekering. Varen en rijden inderdaad wat moeilijker. WA- verzekering zal dit inderdaad onderling wel dekken, waarbij ik van de eerlijkheid van anderen uitga. T.a.v. de autoverzekering heb ik e.e.a. uitgezet bij mijn verzekeraar waar ik alle verzekeringen heb ondergebracht.

Voor de open dag hebben wij ook strikt scheiding gemaakt in tijden tussen het varen met de "langzame" boten en de "snelle" boten. Heb dit jaar toch een paar keer gezien dat dit niet helemaal goed samen gaat. Ik moet er niet aan denken dat zo een race monster mij pal in de flank raakt.

Stefan.

Wij hebben de UK-104 en de UK-401 ook apart onder gebracht in onze inboedelverzekering. Hiervoor hebben wij een taxatierapport laten maken. Want als er brand is geweest heb je niets meer.
Voor vervoer met je boot, moet je een transportverzekering afsluiten, want het valt niet onder je autoverzekering.
Het is een heel gedoe, maar je bent dan wel een stuk rustiger.

Zo'n mooi model zou ik inderdaad wel verzekeren. Heb het al een keer eerdergezegd maar je verfwerk ziet er bijzinder goed uit. Bedankt ook voor je link van de kist, heb ik misschien ook wat aan! Jammer dat je met de stuurhut en mast pas in de winter begint. Ze mist toch wat nu.. Maarja we doen het met de tijd die we krijgen heh:D

Gr.
Pim

Misschien is het verzekeren wel een onderdeel waar weinig modelbouwers over nadenken maar als ik kijk hoeveel geld mijn HH ondertussen heeft gekost wil ik het zeker verzekeren.
@Pim, nogmaals dank voor het compliment. Ligt een beetje aan de tijd door de weeks maar ga gewoon rustig door hoor, misschien kan ik niet wachten tot de winter. Maar zo eind april tot half oktober ben ik elk weekeind op de boot, en in de maanden maart/april worden de weekeinden vaak gebruikt om klussen te doen aan de grote boot.
@Mieke, bedankt voor de tip over de transportverzekering.

Voor de open dag hebben wij ook strikt scheiding gemaakt in tijden tussen het varen met de "langzame" boten en de "snelle" boten. Heb dit jaar toch een paar keer gezien dat dit niet helemaal goed samen gaat. Ik moet er niet aan denken dat zo een race monster mij pal in de flank raakt.

Ik denk dat geen enkele "werkschipper" daar vrolijk van wordt... Een aantal; jaren geleden op de Werkschependag in Rotterdam was er zo'n piepersnijer met een speedboot. Terwijl de halve vijver vol lag met werkschepen (waaronder een aantal exemplaren van "museum-kwaliteit"!!) gaat zo'n lompe hork vrolijk zijn scheermesje in het water zetten en tussen alle schepen doorraggen. Stond aan de overkant van het water, had dus niks met de WSD te maken... "Ik heb zin om te varen dus vaar ik en jullie gaan maar aan de kant!" Heeft niet zo gek lang geduurd. Ongeveer net zo lang tot wat lieden aanstalten maakten om naar de overkant van de vijver te gaan...:onweer:

Vandaag reactie gehad van de verzekeraar. Mogelijk is een kostbaarheden verzekering die over de gehele wereld geldig is. Eigen risico van €45,00 met een premie van €5,80/maand o.b.v. een waarde van €2.500,--. Een inboedelverzekering dekt het model alleen als ie binnen staat en niet in de auto of bij evenementen.
Van het weekeind de voorwaarden maar eens goed doorlezen.

Het "klusje" van vandaag, de transport kist.
Zondag op maat besteld, gisteren geleverd op de zaak en vandaag in elkaar gezet. Geheel is gemonteerd met popnagels, de popnagels en boortjes worden meegeleverd, alle profielen op maat en voorgeboord. Alles past perfect alleen wel een beste hoeveelheid popnagels nodig, denk rond de 200, goed voor de spierballen :).
De gehele kist bekleed met 30 mm noppen schuim met zelfklevende achterkant, lekker makkelijk.

Hier dan de HH in zijn beschermend kistje.
full

En de gehele kist.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Jan. Schilder hem verder niet, vind hem zo het mooist, wel waarschijnlijk de naam Happy Hunter op de zijkant.

Ben het met Vincent eens, als je haar niet behandeld is het mooie er snel vanaf. Het hout neemt veel sneller vuil en vocht op en is binnen de kortste keren verweerd.
Persoonlijk had ik een kist voor de opbouw gemaakt en één voor de romp. Je heb nu heel veel lucht in gepakt en een redelijk onhandelbare kist gekregen.
Ook moet je nu een behoorlijk grote deksel over een relatief grote afstand over het kwetsbaarste deel van je schip gaan zetten. :?

Idd Adam, of je had de boot in wat nu de boven kant is moeten zetten, met andere woorden de boel om draaien.

Het is wel een mooie kist hoor.

Zo, weer terug van bezoekje Hiswa. Erg klein geworden, voor mij voorlopig de laatste keer dat ik er naar toe ben geweest.
@Manta, bedankt voor het plaatsen.
@Roel, bedankt voor de link.
@ejb61 en Adam, heb bewust voor deze verdeling gekozen. De deksel dient alleen ter bescherming als ik hem ergens stal zoals thuis. In het onderste deel is het model goed beschermd en staat hij stevig, ook met opbouw. Transporteren in alleen het onderste deel goed mogelijk, bv als ik naar de vaarclub ga. De toekomst zal het leren.
@Vincent, bedankt voor je reactie, neem het zeker in overweging.

Back