Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Aangezien de letters maar ca 5 mm hoog zijn zal het afplakken wel erg priegelig worden. Het etswerk is ca. 0.3 mm dik, dus ligt er maar een beetje verdikt op. Maar denk dat die rubber rol van Harm een oplossing kan zijn die ik in het vervolg zeker een keer ga uitproberen.

Waar ik zelf aan zat te denken, als je tenminste het idee wilt hebben van opgelegde teksten is om een tekst soort te kiezen die je kunt etsen en als sticker kunt maken. Na het spuiten van de letters in b.v. voor mij de gele kleur, plak je daarna de stikkers op de ge-etste letters. Optie? Of gewoon lekker dikke stickers gebruiken waarbij de de dikkere zijkanten dan met een kleurstift bijwerkt.

Hoi Stefan,
Helaas geef ik Hawser ook wel gelijk.
Je model is superstrak en dan valt het juist op als de belettering iets minder netjes is.
Wat je zou kunnen doen is met je tekst, maten en lettertype naar een reclamebedrijf te gaan.
Bij voorkeur een bedrijf die auto's beletteren, waarschijnlijk hebben zij een plottermachine waarmee je heel netjes de scheepsnaam kan laten uitsnijden in een folie met de door jou gewenste kleur.
Verder is het weer een plezier om naar te kijken.
Groeten Norwin

Jongens, we kunnen er nog heel wat berichten aan besteden maar pas het niet aan. Ik heb net nog eens bekeken wat ik er zelf van vind, en conclusie voor mij: bijna perfect.

Zou ik het de volgende keer anders doen?: misschien wel, maar dat geldt ook zeker voor andere zaken, mede naar aanleiding van jullie reacties.

Ben ik blij met jullie reacties?: zeer zeker wel, waardeer ze erg en volg ze ook op als ik daarin een stuk verbetering zie. Niet voor niets staat de kist nu 2x in de blanke lak.

Suggesties?: graag blijven geven. Ik ben tenslotte een beginnend modelbouwer in die zin dat dit mijn eerste model is sinds ik op de MTS/HTS zat. Ook heb ik voor dit model nog nooit wat met radiografisch gedaan.

Kritische kijk?: denk dat ik die komende zaterdag wel krijg bij de open dag in Emst van modelbouwclub Epe en uiteraard ook van mijn mede clubleden van Vaargroep Flevoland.

Etapje

Ik heb voor mijn Holland IV de letters mee laten etsen als onderdeel van een groter ets pakket. Voor de Moran heb ik stickers gebruikt (klein schip) en voor de Oceanic gebruik ik 0.5 mm CNC gefreesde letters (groot schip). Er is niet 1 manier, als het maar strak is.
grt
Hawser

Vandaag de verzekeringspolis binnen gekregen, de HH is verzekerd. Van de week niet veel kunnen doen, nu de accu's aan het opladen voor het varen op de open dag van modelbouw club Epe.

Vandaag de verzekeringspolis binnen gekregen, de HH is verzekerd. Van de week niet veel kunnen doen, nu de accu's aan het opladen voor het varen op de open dag van modelbouw club Epe.

Stefan SUPER!!!! mooi dat je het hebt geregeld. Je bent echt super!!!!
:worship::worship:

@Adam, Hahaha, ben ik blij dat ik ongewoon ben...:turn-l:

Hallo Etapje,

Waarom heb je een apart een polis afgesloten voor de HH? Je kan toch veel beter je inboedelpolis verhogen met als specifieke melding de HH (bijgevoegd met foto's van de HH in het dosiermap). Scheelt veel meer in premiekosten. Daarbij komt ook nog op welke waarde de HH is getaxeerd. Hoe hoger de waarde hoe hoger de premie, vindt de maatschappij wel leuk...

Groeten Paul

@Mieke, bedankt. Maar heb er zelf weinig aan gedaan hoor, daar heb je een verzekeringsagent voor.
@Paul, ik heb dit doorgenomen met mijn verzekeringsagent. Zij gaf mij aan dat de inboedelverzekering geen dekking geeft als het model de woning verlaat. Ook geen dekking in de auto. ik heb nu dus een kostbaarheden verzekering die in mijn pakket zit. Omdat ik meerdere verzekeringen heb krijg ik pakket korting en valt het bedrag erg mee. De waarde heb ik zelf aangegeven omdat ik een kostenoverzicht heb bijgehouden tijdens de bouw, ben een beetje een neuroot met geld.
@Cotjuh, ja das een best tripje. Is wel een leuk evenement hoor, varen bij een forellenvijver. Er wordt trouwens ook gereden en gevlogen als het goed is. Ben er vorig jaar voor het eerst wezen kijken.

Hoi Cotjuh, we zien het vanzelf wel. Maar wel alvast succes met de geboorte en we gaan er vanuit dat alles goed gaat. Dat is het belangrijkste.

Ik begrijp je keuze Etapje, toch zou ik maar de kleine lettertjes lezen voor de zekerheid. Want hoe zit het met de dekking als je gaat varen? Stel iemand vaart je schip aan of lekkage, brand, wind noem maar op.

Werkt die verzekering net als bij een auto. WA of allrisk?

Groeten Paul

Dag Paul. Het volgende heb ik van mijn verzekeringsagent door gekregen.

Vraag van mij:
Ik neem aan dat deze verzekering de schade dekt als ik het model thuis, in de auto of bij evenementen heb staan en gebruik? Wordt de schade betaald op nieuwwaarde of dagwaarde?

Antwoord van hun:
"De kostbaarhedenverzekering kent wereld dekking. Na schade worden de reparatiekosten vergoed. Kan het schip als verloren worden beschouwd dan gaat men uit van de nieuwwaarde (in redelijkheid en billijkheid)."

Uiteraard staan er wel wat uitzonderingen in de polis zoals b.v. smeulen, elektra brand, e.d. Maar de keuze helemaal geen verzekering en in ieder geval verzekerd zijn in de vorm van schade, diefstal, verloren gaan heeft bij mij de doorslag gegeven wel te verzekeren. Maar dit zal een ieder natuurlijk voor zichzelf moeten bepalen.

Back