Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Op advies van Pim toch een trapje gemaakt naar het lager gelegen dek.
full

Nu nog een klein stukje handreling aanbrengen tegen de achterzijde van de stuurhut en dan ga ik hem eerst in de grijze primer zetten en dan vervolgens de buitenzijde geheel en de binnenzijde tpv de ramen wit spuiten. Vervolgens met penseel het interieur schilderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er strak uit Stefan,

alleen het rechter deel van de lessenaar kan ik niet plaatsen. Tenzij het console is van de radar ? maar dat waren er 2 en zonder handgrepen en stonden los van elkaar. Aan de hoofd lessenaar lopen de handgrepen door over 2 panelen aan de linker zijde. Zijn maar kleine uitdagingen. Het leeuwen deel valt dat toch niet op, mocht je er nog plaatjes van willen stuur maar een Pb ;)

Gr Martin :cool:

Hij wordt mooi Stefan, zeker een meerwaarde een interieur in je brug.

Ben benieuwd wanneer ze straks in de kleur staat.
Blijft het dak afneembaar?

Jan

@Jan, bedankt. Het dak blijft inderdaad afneembaar. Voordat ik deze plaats zal ik een paar detail foto's maken die ik ga printen en bundel. Als mensen dan het interieur willen zien hoef ik niet steeds het dak af te nemen. Moeilijkheid zit hem namelijk in de radar. De as hiervan gaat door de stuurhut naar beneden en wordt dan onder de vloer van de stuurhut gekoppeld aan een motortje. Uiteraard loopt er ook aardig wat bedrading vanaf het dak door de stuurhut. Ik zit er wel aan te denken om de stuurhut zelf wel te verlijmen aan de onderbouw.

@Sjoerd, bedankt. Dit is best leuk werk hoor, vooral als er zo meteen kleur in komt. Ben nu allemaal plaatjes aan het verzamelen van marifoon, radar, kaarten, kompasroos, meters, e.d.

@Martin, bedankt. Inderdaad had ik deze bedoeld voor de radar, maar 1 stuks. Als je daarvan een foto hebt zou ik die graag willen ontvangen. Ik heb er al een groot aantal van een aantal mede bouwers ontvangen. Ik weet nog niet of ik het aanpas want zoals je zelf aangeeft zul je er niet veel meer van kunnen zien als het dak erop zit. Maar je weet maar noot bij mij;)

@Freek, bedankt.

De stuurhut in de grondverf. De oplettende volger zal zien dat rechts van de stuur console een gedeelte is verwijderd. Informatie heeft geleerd dat daar een dubbele radar console stond. Deze maak ik na en plaats ik later.
full

Ondertussen al weer een stap verder, de stuurhut is wit en een groot gedeelte van het interieur is al geschilderd. Foto's volgen.

Bedankt Henk en Jan. De tussenstand tot nu toe. Nog een stukje van de vloer voor de 2e keer, dan paar puntjes bijwerken, details en decals aanbrengen en dan alles transparant mat spuiten.
full
full

Wat een kleurtje kan doen. Ziet er levendig uit. Ben benieuwd als je straks je decals er op hebt zitten. Mooi werk Stefan.

Weer lekker bezig geweest met de stuurhut. Nu nog de 2 radar consoles, 2 dummy wandlampen en wat boeken in de boekenkast.
full
full
full
full
full

Back