Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Etapje, 11 nov 2011.

  1. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Thnx Ruben en Alex.
    Nu nog het doel halen voor het gereed hebben maar daar helpt Ruben mij wel aan herinneren;)
     
  2. Paul Nieuwenhuijse

    Paul Nieuwenhuijse

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    2.751
    Locatie:
    Rilland (Zeeland)
  3. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Zeker weten! :rolleyes:
     
  4. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Wie kan mij helpen ? , ben bezig met het bouwen van de happy hunter van hout .
    Ik heb foto,s gezien op internet waar het schip oker-geel is , en foto,s waar het schip fel-geel is , vraag mij af welke kleur geel het is ofwel welk nummer , is het van humbrol of van revelle ?
    b..v.d , groetjes r. zeilstra.
     
  5. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    De kleuren die ik heb gebruikt zijn geel ral1021 voor de romp en grijs ral7001 voor het dek.
     
  6. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    oke thx stefan , nu even kijken waar ik ral verf kan kopen.
     
  7. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Ziet er prachtig uit stefan , neem aan dat het van hout is ? of van kunstof ?
    Mooie kleur blauw lijkt wel KLM blauw , erg mooi hoor.

    groetjes ruud.
     
  8. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Dank je Ruud. Je hebt een PB. Ik spuit trouwens alles in Motip Industrial RAL die ik via de autohandel bestel. Als je de bestelnummers wil hebben stuur maar een PB.
     
  9. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Heb de opbouw van 3mm dik triplex gemaakt , maar heb nu eindelijk triplex van 1mm in huis , nu ik die dakrand van jou zie , zie ik dat dunner materiaal toch mooier is.

    Groetjes Ruud.
     
  10. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Weer een aanvang gemaakt met de verdere afbouw. Voor de openingen in het sleepschot zijn de blauwe "gordijnen" aangebracht.
    [​IMG]
    De ventilatie kokers op de kajuit hebben hun luiken gekregen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Vaargroep nog lekker gevaren. Dit keer geen andere schepen op het water maar wel 1 onder het wateroppervlak. Een medelid had zijn duikboot meegenomen. Door het heldere water en de opvallende kleur van beide schepen mooie foto's kunnen maken.
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    De geus is aangebracht. Wel niet een officiële maar ik vind hem wel leuk.
    [​IMG]
    De kraan is helemaal gereed, de hijskabel en haak zijn aangebracht. Ook de hydraulische leidingen zijn aanwezig.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Stefan,

    Mooi werk kerel. Maar wat heb je nou aan je ankerlier zitten? Moet dat geen ketting zijn? Zal vast nog wel gebeuren denk ik?
    Je kraan is ook mooi gelukt. Heb je deze al laten werken? Ben wel benieuwd naar het gedrag van de kraan en met name van de hijsdraad. Je hebt het blok een keer ingeschoren en mijn ervaring was dat het blok erg zwaar ( en dus groot) moest zijn om überhaupt te zakken. Tevens gingen de draden in elkaar draaien. Maar, zoals je wellicht nog weet heb ik mijn werkende kraan verwijderd en er een dummy op gezet. Dit in verband met het totaalgewicht. Benieuwd naar je verdere afwerking.
     
  14. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Hoi Sjoerd. Dank je, had al besloten de kraan niet werkend te maken. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Had gelezen dat jij een dummy kraan hebt gemonteerd. Gebruik je de werkende kraan dan helemaal niet meer?
    De ankerketting moet nog worden aangebracht, dit wil ik binnenkort doen. Maar volgende week wordt de woonkamer bij mij aangepakt dus dan komt er van klussen even niets. Als dat klaar is wil ik eerst de stuurhut voorzien van ramen zodat deze kan worden gespoten en afgewerkt.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Laat me raden: de Neptune van de fam. Bosman...?
     
  16. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hey Stefan,​
    Mijn werkende kraan ligt in het magazijn. Mogelijk later een schip wat meer gewicht kan hebben en een kraan aan dek heeft. Andere optie is er een op zich zelf staande kraan van te maken. Het eet geen brood zeg maar....​
     
  17. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Dag Roel, inderdaad de Neptune van Gerben en Ruben.
    Sjoerd, misschien moet je hem plaatsen in een plexiglas kastje, ziet er wel goed uit en dan kun je de techniek ook goed zien.
     
  18. Quidy

    Quidy

    Lid geworden:
    25 jan 2014
    Berichten:
    2
    Ik wil even reageren op dit bouwverslag van etapje. Ik volg je al een geruime tijd en mijn complimenten voor de mooie Happy Hunter. Het resultaat mag er zeker wezen. Ik heb veel geleerd en natuurlijk ideeën opgedaan, deze zal ik toepassen op mijn eigen HH (2e hands van marktplaats gedeeltelijk gebouwd).

    Misschien mosterd na de maaltijd, maar je hebt letters gebruikt die geloof ik geetst zijn. Tegenwoordig kun je deze letters ook 3D printen. Collega heeft dit voor mij verzorgd en ze zien er mooi strak uit.

    Tevens wil ik meteen gebruik maken om een vraag te stellen.
    Op de schoorstenen zitten 2 roosters; waar kun je deze golfplaatjes verkrijgen.
     
  19. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Heel hartelijk dank voor de complimenten en veel succes met de bouw. Ga je ook een verslag bijhouden?
    Het 3d printen zie je steeds meer, denk dat dit voor ons model bouwers zeer interessant kan zijn. De profiel platen voor de roosters op de schoorstenen heb ik hier vandaan.
    Hobby-Lobby Modellbau - Stufen / Lüfterlamellen
     
  20. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Ook 0.3mm dik?
     

Deel Deze Pagina