Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Allemaal bedankt voor jullie complimenten. Zou er van gaan blozen:oops: Dit motiveert weer om lekker door te gaan. Heb ook erg genoten van gistermiddag.

Vandaag heeft de HH voor het eerst gedaan waar ie voor gebouwd is, slepen. Op de vaarclub hebben ze 2 sleepbakken. Begonnen met 1, later de 2e er ook aan gekoppeld. De sleephaak hield het en de HH had nog voldoende power over.

foto's van afgelopen woensdag avond:

Etapje aan het slepen:

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Pffff, daar zit wel pit in!

Zag je toen in Drachten wel een stukje raggen, maar met die bakken erachter heb je ook geen moeite, genoeg power.

Jan

Zeker weten Jan. Met 1 bak stukje voluit gevaren om te kijken hoeveel power ik nog over had. Met de 2 bakken trouwens ook nog genoeg power over. Binnenkort kracht maar eens testen met een unster.
Ruben, bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's.

Het is rustig op de werf door vakantie, de grote zeilboot, de bouw van de Micro Magic en het jubileum van Vaargroep Flevoland. Dit weekeind waarschijnlijk thuis door het koude weer, hoop dan weer wat klusjes te kunnen oppakken. Hoop dat de lijm ondertussen niet is ingedroogd;).
Hou jullie op de hoogte.

Soundmodule

Was niet helemaal tevreden met de diesel soundmodule. Ik had deze gekoppeld aan de rechter motor, de module reageerde op de rechter stick door te starten maar het toerental nam niet echt toe. Even zitten broeden en heb de conclusie getrokken dat het wel eens aan de koppeling kon liggen in de zender om de beide motoren op de linkerstick te kunnen bedienen. De module dus maar eens aan de linker motor gekoppeld en verhip, het toerental loopt mooi met het gas geven. Probleempje opgelost.

@Sjoerd, er zullen niet veel updates volgen in de zomer maar als het even kan bouw ik rustig door.

Ohhh, die elektronica.:rolleyes:Ik had ook zoiets met mijn verlichting op de masten. Buiten de boot werkte het perfect en zodra ik het ( met een stekkerverbinding) op de boot plaatste werkte het niet meer of heel flauw. Bleek dus dat er een massa draadje aan de elektronica module in de boot niet goed aangesloten was. Heeft me een dag gekost. Voldoening natuurlijk groot toen ik het gevonden had. Heb in ieder geval heel veel geleerd van de HH. Komt bij het volgende project zeker van pas. Hoop overigens na mijn vakantie de eerste proefvaart te maken. Rustig aan en we zien het vervolg vanzelf verschijnen.

Groet
Sjoerd

Gelukkig leren we er veel van Sjoerd.
Heb nog een leuke. De rook generatoren, werken prima, vooraf getest, alleen wil de rook de schoorstenen niet uit. Ze zijn in buisjes gebouwd, misschien ligt het aan de knik in de pijpen boven op de schoorstenen. Hier moet ik nog wat mee doen

Weet niet of het daarmee opgelost is Sjoerd maar kwam toevallig een kleine ventilator tegen in de serverruimte op kantoor. Deze maar meegenomen naar huis, anders ging ie de prullenbak in.

Vanmorgen de standaard voorzien van een sticker.
full

Mijn interpretatie van het vlaggenmastje op de boeg. De vlag moet nog worden gehezen.
full

Vanavond ook nog even lekker gevaren bij de vaarclub.
full

Back