Bouwverslag Happy Hunter

u vraagt wij draaien :P

kraan%20hunter.2.jpg

als je een grotere versie wil kan ik hem wel mailen

Hallo Mario88..

Alles is welkom.

mail maar naar #happy#hunter#@#wanadoo#.nl (zonder de ##) :wink:

Vast bedankt....

Groeten Roland.

Roland,

Ik zag dat je beide radars ook operationeel wilt maken.
Ik heb de tekeningen van de H.H. eens bekeken.
Ik wil ook dat beide radars werken, maar weet nog niet hoe.
Heb jij hier al een oplossing voor?

Groeten,
Jan

Met een heel dun ijzer (messing, koper enz.) draadje doorvoeren naar de stuurhut, en daar een motortje aansluiten.
In schaal 1:50 is dit volgens mij de enigste manier, aangezien er geen motortjes van 0,5 cm bestaan die hier geschikt voor zijn.

Greetings,
Luit

@ Jan.

Ik heb nog geen idee!!!
Zo ver ben ik nog lang niet, maar die oplossing van Luit lijkt mij wel wat... (heb vaker gezien dat het op die manier gedaan wordt...)

@Luit.

Hoe staat het met jou Happy Hunter :hammer: euhhh Typhoon.

Groeten Roland.

PS. Jan, heb je foto's van jou HH. zoja laatzien..... :lol: :lol:

He Roland,

De HH gaat langzaam tenonder in het stof van de Typhoon :wink:
Ben bezig om de typhoon gereed te maken voor WSD2006.
En dan bedoel ik niet vaarklaar, maar dat ze er voor het oog er goed uit ziet.
Mijn idee is ook om de Typhoon te displayen als aandachtstrekker voor "nieuwe" modelbouwers.
Dit lukte op WSD2005 ook goed.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat ik een professional bouwer ben, maar mensen vonden het toen wel leuk om een on-afgebouwd schip te zien.
Aangezien ze nog steeds niet afgebouwd is :oops: probeer ik het nog een keer.
En voor een bijna afgebouwd schip hoeven ze, als het goed gaat, maar een half metertje verder te lopen.
Aangezien DreBo waarschijnlijk met zijn Smit Siberie naast mijn Typhoon staat (in dezelfde schitterende schaal 1:30).
Ik hoop dat ik je zie op de WSD2006.

Greetings,
Luit
ps als de Typhoon vaarbaar is ga ik echt verder met de Hunter, blijt een mooie sleper toch?

Had het zelfde idee als Luit, om zo de beide radars te laten functioneren op mijn versie van de Smit Hunter wel eens waar, maar goed het is de zelfde bouw :lol: en ik denk als je een messing draadje neemt van 0.2mm dat het wel moet lukken en je ziet het bijna niet :wink:
En misschien dat ik de schijnwerpers ook nog wel beweeg baar ga maken en dan alleen roteren maar daar moet ik nog eens over nadenken ondanks dat het schaal 1:50 is moet dat volgens mij wel lukken

Gr Martin

@ Jan.

Ziet er goed uit, je bent een stuk verder dan mij. ( maar ik doe over 1 deel ook minstens een week :cry: , en nu helemaal, zit met m'n vinger in het verband :cry: . "Ruzie" met een snijschijf :evil:)

@Luit.

Ben benieuwd hoe de typhoon er nu uit ziet (Gaan we zeker bekijken op WSD2006 :wink: )

@ Martin.

De opbouw van Fosforbrons gaat zoveel tijd in zitten dat ik over zulke optie's nog maar niet na ga denken. wel ga ik het zo maken dat als er dingen ingebouwd gaan worden dat ik de boel relatief eenvoudig kan demonteren. (Zonder de boel te slopen.)

Ik bouw de H.H. een slag groter, dit heb ik gedaan om toch zo veel mogelijk functies er op te kunnen bouwen, ik wil proberen beide radars te laten werken zonder dat ik een asje in het zicht heb.

Ik hoop dat het niet te hoog uit de boom gegrepen is, maar als modelbouwer blijf je proberen!.

Groeten,
Jan :)

jboers zei:
Ik bouw de H.H. een slag groter, dit heb ik gedaan om toch zo veel mogelijk functies er op te kunnen bouwen, ik wil proberen beide radars te laten werken zonder dat ik een asje in het zicht heb.

Ik hoop dat het niet te hoog uit de boom gegrepen is, maar als modelbouwer blijf je proberen!.

Groeten,
Jan :)

Hoi Jan,

Ben nu wel benieuwd wat een slag groter is, schaal 1:30???
Dan kun je straks bij DreBo en mij komen staan :wink:

Greetings,
Luit

Ben ook benieuwd 8O , welke schaal Jan???
als ik de foto's zie gok ik 1:30???

Groeten Roland.

PS. Ik ga niet iedereen helpen tillen..... :wink:

ik had de tekening van de schaal 1:50, deze heb ik op de plotter met de helft vergroot.
Schaal rekenen vindt ik vervelend, maar volgens mij krijg je dan toch schaal 1:25? :oops:
Verbeter me als het niet goed is.
Ik heb een foto in mijn album gezet, maar dat is wat moeilijk om te zien.

Hij wordt volgens mij tussen de 150 - 160 cm, ik zal de tekening (als ik tijd heb) eens nameten en desnoods dit bericht even bijwerken!

Groeten,
Jan

Aiaiai... Dit lezende krijg ik plotseling erg veel last van pijn in m'n rug :roll:
En m'n oog-hand-coördinatie is ook al niet meer wat het ooit geweest was...
Ik geloof dat ik de rollator van m'n moeder ga lenen...

Volgens mij gaat er ergens iets niet goed in je berekeningen.
De orginele Hunter was 51.78 m
In 1:50 is dat 103.4 cm.
Als je dus de tekeningen twee keer zo groot gemaakt heb, dus 1:25, dan wordt ie dus 206.8 cm.
Dat is dus geen 150-160 cm.

Maar je weet toch als je aan het bouwen gaat in welke schaal je bezig bent :?

Ik zei al dat de schaal een probleem bij mij is.
Volgens mij is de schaal (als ik het goed heb) rond 1:33 schaal 1:30 is net iets te groot.

Jan

En toch klopt het wel op de een of andere manier.
De helft vergroot van 103.4 cm, dan komt er 51,7 cm bij, dus 155,1 cm.
Maar welke schaal het dan is....geen idee :oops:

Greetings,
Luit

Back