Bouwverslag Happy Hunter

Super

Het is helemaal geweldig Sjoerd!

Wat heb je dat strak gespoten zeg, echt schitterend:worship:

Gelijk een heel ander beeld, dacht eerst even dat ik bij Stefan zijn topic was beland, maar Sjoerd had hem ook al mooi in de kleur staan:D

Jan

@Stefan,
Ze is zeker netjes geworden. Bedankt.
@Jan,
Ze gaat steeds meer "leven" En uiteraard lijkt ze als twee druppels water op die van Stefan. Bedankt voor je compliment.
@Herm,
Toch zonde dat we elkaar niet hebben gesproken in Goes. En ja, een geheel ander schip met de kleurtjes er op. Bedankt.
@Eric,
Bedankt.
@Dordtsebank,
Staat inderdaad in de hoogglans. Alles wat tot nu toe gespoten is , is hoogglans. De romp wordt echter als alle decals en aanverwante artikelen zijn aangebracht, nog in zijdematte vernis gespoten. Grote voordeel van deze industrieële hoogglanslak is dat deze keihard word en een bovengemiddeld spuitresultaat geeft. Ook de schoorstenen worden in de zijdemat gespoten. De opbouw blijft echter hoogglans. Gewoon omdat ik dat mooier vind.
@Paul,
Bedankt.
@Vincent,
Dank je wel kerel. Ik ben zelf ook heel tevreden met het resultaat. Geel spuiten valt inderdaad niet mee maar heb het in 4 sessies gedaan met iedere keer een 20 minuten er tussen. De opgebrachte verf is dan net een beetje aangedroogd zodat de volgende laag er als het ware aan blijft plakken. Zoals ieder spuiter je kan vertellen is in 1 keer dekkend spuiten bijna niet mogelijk.

Vriendelijke groet
Sjoerd

@Herm,
Toch zonde dat we elkaar niet hebben gesproken in Goes. En ja, een geheel ander schip met de kleurtjes er op. Bedankt.

Vriendelijke groet
Sjoerd

Dat hebben we wel hoor Sjoerd :D,vooral over airbrush en ultrasoonreinigers gesproken en je hebt me t interieur van de stuurhut nog laten bewonderen........(zaterdags) Pim heb ik daar ook gesproken stond naast je.

Er zullen wel meer mensen met je gesproken hebben........

@Dordtsebank,
Bedankt weer. Ik heb nog mijn twijfels of ik voor de zijdemat laag nog ga schuren. Heb dat met de Smit Nederland ook niet gedaan. Dat ziet er ook heel erg goed uit. Zelfde soort lak gebruikt als bij de HH. Ik ben bang dat wanneer je niet alles minitieus schuurt er "vlekken" te zien zullen zijn.
@Paul,
Gezien je eigen spuitwerk zou ik hier nog maar eens over nadenken.;). Daar komt bij dat jou modellen een beetje te groot zijn voor mijn spuitcabine.
@Herm,
Ja, ik herinner me het weer, stom hè. Maar ik heb daar zoveel mensen gesproken dat ik me niet eens herinner wie allemaal. Daar komt bij dat niet iedereen zich bekend heeft gemaakt. Geeft allemaal niks, het waren twee prachtige dagen.

Vriendelijke groet
Sjoerd

Sjoerd, ik heb voordat ik de matte laag erop zette licht geschuurd met waterproof schuurpapier en water. Bij mij geen vlekken aanwezig. Wel heel licht schuren, maar heb gemerkt dat de Motip verf goed doorhard.

Stefan,

Welk schuurpapier heb je gebruikt? 1200 of nog fijner?

Groet
Sjoerd

Sjoerd, ik heb voordat ik de matte laag erop zette licht geschuurd met waterproof schuurpapier en water. Bij mij geen vlekken aanwezig. Wel heel licht schuren, maar heb gemerkt dat de Motip verf goed doorhard.

Goedemorgen Sjoerd.
Heb zelf 1000 gebruikt, werkte voor mij prima. Is ook alleen om licht op te ruwen zodat de volgende laag beter hecht. Na het schuren heb ik de decals aangebracht zodat deze worden beschermd door de transparante laag.

Sjoerd,

Voor een betere hechting lijkt het me wel beter eerst op te ruwen met hele lichte korrel (waterproof).
Als je model weer een tijdje staat wordt het toch "vuil en vettig" wat niet bevordelijk is de hechting van de blanke lak lijkt mij.
Het mooiste is als je alle lagen van kleurlak tot blanke lak in ene keer kan afronden.

@Stefan,
Zal ik even moeten shoppen. Moet toch eerst het comlete onderwaterschip/romp gereed hebben.
@Dordstebank,
Zie het antwoord aan Stefan.Denk toch dat ik het maar doe.
@Pim,
Bedankt. Straks4 modellen op "onze"vijver. Zalzeker een mooi gezicht zijn.Moeten maar een steigertje gaan bouwen:).

Up Date 40

Hallo allemaal,

Weer even lekker bezig geweest. Er komen nu steeds meer dingen definitief op te staan. Ook is ze vandaag officieel gedoopt en heeft haar naam gekregen op de boeg en op het achterschip. Affijn, hier weer wat foto's.
full

Het bakdek, bijna compleet.
full

Haar naam vandaag op de boeg gezet.
full

Zo ook op het achterschip inclusief thuishaven. Ook alle zinkanodes zijn aangebracht.
full

Kijkje op het sleepdek. Hier moeten nog redelijk veel dingetjes geplaatst worden.
full

Ook de eerste bemanningsleden kunnen het geheel wel waarderen lijkt het.
full

Vriendelijke groet
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Back