Bouwverslag Happy Hunter

Erg netjes Sjoerd, zie dat mijn stickers ook hun plekje hebben gevonden op de kraan. Schilderen gaat je ook erg goed af, letters ook erg strak. Bemanning kan er trots op zijn, en de eigenaar natuurlijk ook.

Sjoerd,

Wat heb je een machtig mooi schip in je bezit, gewoon geweldig!
Bemannig staat er ook leuk op, wel grappig dat je de kleurstelling van de kleding zo hebt gelaten hoe ik het toen heb geschildert.

Succes verder, einde is in zicht:D

Jan

@Seabedassist,
Bedankt, ook ik kan er echt van genieten.Zit ook regelmatig gewoon te kijken.
@Paul,
Laat je het doekje wel even door Mieke wassen?
@Eric1981,
Bedankt.
@Stefan,
Er worden nog een aantal van je stickers gebruikt. Staat geweldig. Ik heb gezien dat jou letters achterop nu ook geschilderd zijn. Strak hoor. En uiteraard ben ik samen met de bemanning erg trots op mijn HH.
@Harder,
Haar romp wordt nog in de zijdemat gespoten. Maakt haar iets minder "jacht".Ook is weatheren overwogen maar daar waag ik me nog niet aan. Veel te bang dat het mislukt.Kan alles weer opnieuw gespoten worden:rolleyes:
@Paul N,
Bedankt.
@Jan,
Leuk te horen Jan. De rest van de bemanning, reeds in mijn bezit, zal ongeveer in dezelfde kleurstelling worden geschilderd. Heb nu een mooi voorbeeld.
@Indoorvlieger. Ook jij bedankt voor je reactie.

Groet
Sjoerd

Up Date 41

Hallo allemaal,

Na de laatste keer me bezig gehouden met details op het achterdek, alle verlichting aangesloten op de masten, nog wat grating op het bordes van de hoofdmast, de radars, enkele details op het kraandek en de diepgangsmerken op de boeg plus de plimsolmerken. Ze is nu zover dat de romp in de zijde mattelak gespoten kan worden. Bij de volgende up-date zal ze niet meer zo glimmen. Volgende wzh. zullen voornamelijk onderdeks plaatsvinden. Hier nog wat foto's.

full

full

full

full

full

Tot de volgende keer.

Vriendelijke groet
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw netjes hoor Sjoerd:worship: Mast ziet er ook prachtig uit. Ze zal er wel anders uitzien in mat. Welke verlichting heb/ga je werkend maken?

Hallo Stefan,

Ik zal heel weinig slepen, als het al gebeurd. Ik heb wel alle verlichting er in gemaakt. Normaal gesproken zal ik alleen de verplichte navigatie verllichting voeren. Dat houdt dus in rood en groen bij het stuurhuis, een wit heklicht op het sleepdek en in iedere mast een toplicht. Of ik die bedienbaar maak of constant laat branden als de boot in bedrijf is weet ik nog niet. De rest van de verlichting ga ik via de zender kunnen schakelen. Echter niet zo als het officieel hoort maar alles in 1 keer. ( Dit wegens beperkte schakelmogelijkheden op de decoder.) Ik heb een 12 kanaals decoder maar heb hier al 8 van nodig voor de kraan en liermotoren. Blijven er dus maar 4 over. Hiermee wil ik de zoeklichten en de dekverlichting gaan schakelen.

Groet
Sjoerd

Welke verlichting heb/ga je werkend maken?

Hoop jou HH toch eens in het echt te zien. Ben erg benieuwd. Ik ga de 14e naar Drachten, waar Jan een vaartreffen houd.
Veel succes nog met de inbouw van de elektronica.

Hallo Sjoerd,

Zegt genoeg....
Wat heb jij een geweldig schip zeg, erg mooi!
Laatste lootjes en dan op naar de SL 14 denk ik?

Jan

Hallo Stefan,

Ik zal heel weinig slepen, als het al gebeurd. Ik heb wel alle verlichting er in gemaakt. Normaal gesproken zal ik alleen de verplichte navigatie verllichting voeren. Dat houdt dus in rood en groen bij het stuurhuis, een wit heklicht op het sleepdek en in iedere mast een toplicht. Of ik die bedienbaar maak of constant laat branden als de boot in bedrijf is weet ik nog niet. De rest van de verlichting ga ik via de zender kunnen schakelen. Echter niet zo als het officieel hoort maar alles in 1 keer. ( Dit wegens beperkte schakelmogelijkheden op de decoder.) Ik heb een 12 kanaals decoder maar heb hier al 8 van nodig voor de kraan en liermotoren. Blijven er dus maar 4 over. Hiermee wil ik de zoeklichten en de dekverlichting gaan schakelen.

Groet
Sjoerd

Sjoerd, u heeft een pbtje
gr. Joop

@Brecht en Paul
Bedankt voor jullie commentaar.
@Pim,
Dank je. De bemanning zit momenteel bij de kleermaker voor hun uiteindelijke werkkleding. De ouwe staat overigens al gekleed op de brug evenals de eerste stuurman bij de achterbediening. Aleen zie je er zo verdomd weinig van.:rolleyes:
@Herm,
Bedankt. Ik zie het een beetje als een nieuwe auto. Je kan hem wel in de garage laten staan natuurlijk en er alleen naar kijken. Maar af en toe een stukje rijden is ook leuk. :D
@Stefan,
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen. En anders moeten we een keer bijv. in Heemskerk afspreken. Heel mooi varen daar. Drachten zou voor mij ook zeker haalbaar zijn echter is ze dan nog niet vaarklaar. Ze heeft overigens vandaag wel haar glans verloren. Ze staat in de zijdemat.
@Jan,
Bedankt voor je leuke reactie. Met recht de laatste loodjes. Het zal uiteindelijk wel lukken maar kost mij veel hoofdbrekens. Eenvoudige RC heb ik al vele malen ingebouwd maar dit is ( voor mij) toch wel even wat anders. Heb denk ik nog een maandje of 2 nodig om alles verder af te werken. Moeten ook nog wat details gemaakt worden. Na ons jaarlijkse reisje in Juni eerst de nieuwe freesbank installeren en kasten onder de frees aanpassen. Als dit allemaal gereed is komt inderdaad de Smit Lloyd 14 op de bouwplank. Hééél ander schip waarvan buiten de romp nog alles gemaakt moet worden. Ben wel weer een jaartje of anderhalf onder de pannen.
@Joop,
Heb je PB gezien en beantwoord. Nog bedankt voor je mooie woorden.

Groet
Sjoerd

Pontoon

Sjoerd,
Misschien weet je het niet maar Mammoet had natuurlijk behalve de Happy Hunter ook een serie afzinkbare pontons (iets kleiner dan de Giant pontons....maar wel eerder bedacht!) Waar heb je anders een Happy Hunter voor nodig?, immers Mammoet was (nu Biglift) een transporteur en geen sleepbedrijf. Ik heb zo'n ponton gemaakt (1:50) want ons bedrijf heeft ooit een transport met baggermaterieel via Mammoet gedaan naar Bahrein. Mijn ponton knap ik in dit voorjaar op (20 jaar geleden gebouwd)
Dus nu de Happy Hunter klaar verder met de rest, een HH is maar de helft van het verhaal nu nog de Mammoet ponton!
grt
Hawser

Back