Bouwverslag Happy Hunter

Ziet er wel weer heel mooi uit Sjoerd. Jammer van de kraan. Ik vind het altijd wel een mooi gezicht als tie ook kan werken.

Maar wie weet heb je er straks wel een goed bestemming voor.
Kan je niet iets vinden in het gewicht van de accu''s

Up Date 47

Hallo allemaal,

Vanmiddag heerlijk gevaren met de Happy Hunter. Voor de zekerheid had ik ook de Smit Nederland meegenomen voor eventuele assistentie. Niet nodig geweest. Na het verwijderen van alles wat met de kraan te maken had is ze ruim 800 gram lichter geworden. Dat is goed te merken. Ze ligt nog wel redelijk diep maar ik vind dit alleszins aanvaardbaar. Ze vaart in ieder geval helemaal goed. Als je de Smit Nederland gewend bent moet je wel even wennen. Doordat ze zwaarder is en normale roeren heeft is ze niet zo wendbaar als de SN. Uiteraard met de "tankbesturing" en de boegschroef is ze uiterst wendbaar in de haven. Voor buitengaats heb ik op de zender de beide motorkanalen gemixt. Dit vaart ook wel erg relaxt. De nieuwe kraan is inmiddels in aanbouw. Na spuiten wordt deze uiteraard op de HH geplaatst. Onderstaand een impressie van wat ze nu doet.

Wat nou SNOR?
full

full

Samen met de Smit Nederland.
full

En op open water op ongeveer schaalsnelheid.( denk ik )

full

De volgende Up-date zal mogelijk de laatste zijn. Hier zal ik nog laten zien dat de kraan er weer opstaat en dat ik mogelijk nog wat bemanning heb toegevoegd.

Tot de volgende keer.
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
@Paul N, ja was er prachtig weer voor.

@Paul
Dank en ja, het volgende project ligt al te wachten. Ik ben een jaar of twintig geleden met dit schip begonnen. Heeft ondertussen een jaar of 18 stof liggen happen. Het onderschip is zo goed als klaar, is ook volledig scratchbouw vanaf summiere tekeningen. Weinig foto's. Het betreft de Smit Lloyd A-klasse. In mijn geval wordt het de Smit Lloyd 14. Nog geen tweede gezien..... Binnenkort in dit theater. Wel een nieuw bouwverslag uiteraard.

Jammer van je kraan , maar zoals reeds geopperd kan je er misschien een ponton mee bouwen heb je er toch nog plezier van.
verder prachtig zicht op het water.
vgr
Marc

Happy Hunter ,Happy Hunter ./
Heb de bouwdoos + - 20jaar geleden gekocht, heb er naar gekeken en er 2 verstelbare
schroeven in gebouwd ,toen was de zin weg ,de boot weer in de doos ,en ze staat nu te wachten op het moment dat de zin weer terug is .
Nee ze is niet te koop

motormuis

Laatste verslag van de Happy Hunter Scratchbouw.

Hallo allemaal,

De Happy Hunter is gereed. Ze heeft inmiddels een nieuwe kraan gekregen en is verder hier en daar nog een beetje opgeleukt. Voor de liefhebbers, ijs en wederdienende gaat ze mee naar de Zeelandhallen in Goes op 22 en 23 februari. Ik ben daar als gast van de vaargroep Vicwijs en sta bij hen op de stand. Is vlak bij de vaarbak dus voor de mensen die geïnteresseerd zijn, U bent van harte welkom.
Inmiddels begonnen met de Smit Lloyd 14 waar hier overigens ook een verslag van wordt bijgehouden. Ook deze neem ik, zoals ze dan is, mee naar Goes.

Iedereen bedankt voor het volgen, de vele adviezen en niet te vergeten de informatie die werkelijk van vele kanten is gekomen. Zonder deze bijdragen was ze niet geworden zoals ze nu is.

Vriendelijke groet
Sjoerd

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hij is mooi geworden zeg...

misschien dat ik in goes ga kijken, dan kom ik hem zeker even in het echt bewonderen :)

waar om kun ik foto niet zien
Hallo Hendrikus.
Freek is me even voor, maar inderdaad, na de nieuwe software zijn alle foto's uit al mijn verslagen verdwenen. Als het goed is word dit binnenkort gecorrigeerd en zijn ze weer aanwezig. In ieder geval leuk dat je het bekijkt.

Back