Bouwverslag HMS-victory Deagostini

hier wat fotos van mijn barkas.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Even wat fotos van de romp victory.
full

full

Op de onderste foto zie je dat ik hem recht gezet heb met draden.

Eerst heb ik de kiel kaarsrecht geplaatst.
Toen met een lazerwaterpas de romp over de breete recht gezet.
Alles staat nu haaks en kan als ik deel 16 tot 20 heb de dekken plaatsen.

groet ron

Het schuren gaat prima ik gebruik al jaren een,
proxxon schuur machientje (drie hoekje).
Deze overspand twee spanten.

Over de onderdelen (als ze breken of mislukt).
Je kan altijd volgens deagostini deeltjes weer los bestellen!
Natuurlijk is modelbouw altijd even oppassen rené.
Ik haal hem van de plank als ik de twee dekken heb gemonteerd.
Maar dat zal pas over een week of 4 of 5 zijn eerst vakantie.

Ik raad een ieder aan om het rustig aan te doen.
Met dit weer bedoel ik, maar ook met het bouwen je heb aller tijd (nog 2 JAAR!).

groet ron

Laatst bewerkt:
Graag info bekoperen!

Ik wil graag de romp bekoperen wie heeft info.

1 wat is het beste.
2 welke strips en waar te koop (en prijs)
3 elke info voor het plaatsen van de plaatjes

Groet ron

Graag info bekoperen!

Ik wil graag de romp bekoperen wie heeft info.

1 wat is het beste.
2 welke strips en waar te koop (en prijs)
3 elke info voor het plaatsen van de plaatjes

Groet ron

Ron, het meeste had ik al doorgegeven, maar misschien voor anderen ook wel interessant. Onderstaande 1:72 zaten bij de Caldercraft kit:

83525.jpg

Die zijn bij de webwinkel van Jotika te koop voor 2,45 Engelse pond per 100 stuks. Nu zaten er bij de kit geloof ik zo'n 2400, maar ik geloof dat ik er ruim 2000 echt gebruikt heb. Ze zijn echt wel mooi, de 1:64 versie vind ik persoonlijk te druk (klinknagels over hele oppervlak, de 1:72 hebben alleen klinknagels aan de buitenrand).
In de manual van Caldercraft staat het volgende over het aanbrengen van de beplating:

1309258338_resized.jpg

Het is een hele klus, maar je hebt krijgt er wel wat voor terug!!!

Groet,

Ad

Mensen ik heb op de engelse Deagostini site het volgende gelezen.

Over het bekoperen dat zij voor 59 pond de strips leveren 4200st per set.
Ook wordt per deel 30 verfsets aangeboden.

Inmiddels zijn zij daar bij deel 70 beland en zijn begonnen met de masten.
In deel 70 beginnen zij ook met het beschilderen van de romp.

Wat ik het voordeel vind van bekoperen, is dat je minder secuur hoef te werken.
Hoe een latje dan precies loop maak dan niet uit.
Je moet gewoon de romp dicht en glad krijgen.
Het bekoperen begint onder de water lijn en daar wordt het gewoon moelijker met de beplanking.
Je kan kleine kiertjes gewoon dicht smeren met lijm of zo.

Groet ron.

Laatst bewerkt:
Goeden avond iedereen.
Ik heb nog nooit een bood gebouwd en heb toch de stoute schoenen aangetrokken en heb mij in de bouw van de HMS gestort. De barkas staat er prachtig bij hij is klaar. Voor het buigen van de latjes gebruik ik een soldeerboutje van 4 euro gekocht bij Kranenbroek in Schijndel. Ik leg de plankjes in het water en dan in de mal en ga er dan voorzichtig met de punt van de soldeerbout erover heen en je krijgt een geweldig resultaat. Ik heb nog nooit op welk forum dan ook meegedaan en waarschijnlijk zal dit bericht wel in de verkeerde rubriek zitten of niet ?

Ik heb je een persoonlijk mail gestuurd

groet ron

Hallo, ikzelf heb geen ervaring met het bekoperen. Maar wel wat research gedaan en er zijn mensen die aaangeven dát het moeilijker is dan beplanken. Het is dus wel iets om ff goed te googelen. Als ik vanavond thuis ben zal.ik wat van mij research opzoeken. Handige tip is ook om ff op youtube te kijken.

er zijn mensen die aaangeven dát het moeilijker is dan beplanken.

Ik zou niet zeggen moeilijker, maar het vraagt veel geduld en je moet precies werken, en erg kritisch zijn op jezelf. Het vergt erg veel tijd, maar is erg dankbaar werk. Als ik me goed herinnr ben ik er wel een week of twee zoet mee geweest, en dan heb ik het niet over een uurtje per dag.

Als je het het geld waard vindt en je kunt het geduld opbrengen is het zeker een aanrader.

Groet,

Ad Bakker

Als je het goed doet lijkt het me cker een mooi resultaat hebben, en ik denk ook wel dat ik het doe. Wanneer ik de beschrijving goed begrijpbmoet je dus vanuit de kiel beginnen, strqk tegen elkaar aan lijmen en bij de waterijn strak afsnijden. Maar hoe worden de details bij de boeg en de steven? Heeft iemand wat voorbeeldfoto's?

zoek op hms victory op plaatjes daar zie je veel voorbeelden.

Bij de waterlijn komt gewoon zwart.
Als je deze overstap niet mooi vind kan je ook een heel dun latje plakken boven de koperlijn.

In de tijd dat je gaat bekoperen heb je aller tijd bij deel 68 krijg je al veel rust.
Omdat je dan alleen maar info krijg over beschilderen.
Dit dat je veel onderdelen moet krijgen voor de masten.
Dan heb je aller tijd wand dan werk je verlopig niet meer aan de romp!

kijk hier maar eens wat er gebeurd zij verven hem koper.

Official HMS Victory Build Diary - Issues 66 - 70 - Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace

Op andere pagina's kun je de bouw volgen kijk maar,

Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace

Groet ron

Laatst bewerkt:
Hallo, Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Hans.
Ook ik ben een Victory aan het bouwen en volg met belangstelling de bijdragen.

Er is nog een alternatief voor het be-koperen van de romp, dit vond ik op het net.
Een goedkope oplossing, met een verrassend resultaat.
Ga je voor de set reken dan al gauw 80 euro voor de plaatjes.

Copper Plating for Wooden Ship Hulls

Hier wordt gebruik gemaakt van koper strip dat gebruikt wordt voor het maken van glas in lood ramen.
De rollen worden in diverse breedtes geleverd, lengte 36 foot (+/- 11 mtr.)
Dus 2 of 3 rollen zouden genoeg moeten zijn.
Voor onze schaal is 3/16 (4,5 mm) het meest geschikt.
Met een fijn radeer wieltje is het zelfs mogelijk om klinknagels te imiteren omdat de folie zeer dun is.
Aanwijzingen hoe te handelen staan op voornoemde site.
Op internet vond ik de volgende leverancier in Nederland.

'+alttekst+'<\/title><\/head>\n'); write('<body background="afbeeldingen\/'+foto+'" marginwidth=0 marginheight=0 style="margin:0;" onBlur="window.close()">\n'); write('<\/body><\/html>'); close(); } } // end of fotoboek script </script> <head> <meta

Ik ga zeker een proef stukje maken om te kijken wat het resultaat is.
Graag verneem ik wat jullie reactie is op deze suggestie.

Er is nog een alternatief voor het be-koperen van de romp, dit vond ik op het net.
Een goedkope oplossing, met een verrassend resultaat.
Ga je voor de set reken dan al gauw 80 euro voor de plaatjes.

Dag, Hans. Allereerst natuurlijk welkom op dit forum. Ik hoop dat je er plezier van zult hebben!!

Wat betreft de koperen plaatjes, tja alles heeft z'n prijs. Eeerlijk gezegd kan ik je getoonde alternatief op de foto's er niet echt mooi uitzien. Dat kan natuurlijk verkeerd overkomen, maar ik heb meer schepen gezien waarbij de koperen beplating er niet echt mooi strak uitzag.
Je schatting rond de 980 € zo wel eens redelijk in de richting kunnen komen, en dat is natuurlijk niet niks. Maar wat ik zo gezien heb valt de totaalprijs van dit model (zelfs als abonnement) niet tegen. Ter vegelijking, de Caldercraft kit kostte 3 jaar geleden 1060 €, en de huidige prijs is nog steeds in die buurt. Dan valt me de prijs van de plaatjes me nog geeneens zo erg tegen.

Veel plezier met de bouw.

Groet,

Ad Bakker

Beplating

Om misverstanden te voorkomen, ik bedoelde het resultaat met de foto,s onder aan de pagina van de url.
Die andere zien er inderdaad niet uit.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik gezien de kosten 850 euro voor de victory.
Daar buiten de verf, lijm en gereedschappen ook nog eens zeg 100 euro.
daar buiten nog eens de tijd die je er aan werkt is onbetaalbaar.

Ik vind alle zelf gemaakte strips vreeselijk op zo een dure boot!

Kijk hier na een zinsnede uit de deagostini site,

Owing to the copper tiling set taking longer than hoped in development, the official build will feature a copper painted hull rather than copper tile's.
DeAgostini aim to have the copper tiling sets available in the online shop within the next week and will post up the information as soon as stocks are received into the warehouse, an order form will also be included within issue 66.
Complete instructions will be made available for everyone who has decided they want to copper tile the hull of their model. These instructions will shortly be added into the articles page, and will be posted into a separate section on the forum.

full

The cost of the copper tile pack set is £59.99 including delivery, the tile's are to the scale of the model, each tile measuring approx 14.2 x 3.9mm, and approx 4,500 per set.
The copper tiles are a bespoke item which at the size being delivered are unique to DeAgostini; there is limited stock available but with the option to re-order, though lead times are quite lengthy. Therefore I recommend that you order sooner rather than later to ensure that your order is fulfilled swiftly.

Volgens de nederlandse deagostini wordt deze ook in nederland geleverd!
Ik heb gebeld naar deagostini nederland!
Als je gewoon even naar de site door linkt zie alles de plaatjes horen bij de set!

Nog maals Official HMS Victory Build Diary - Issues 66 - 70 - Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace

Nog even een aanvulling.
Je ben nog zeker tot februari bezig met de romp te bouwen!
Dan kun je al sparen voor de plaatjes!

Ik ben op de site van Deagostini een foto van de plaatjes tegen gekomen .
Het val mijn erg tegen kijk maar:

copper_tiles_web.jpg

groet ron

Ik ben nu begonnen aan de bouw en ga hem ook af maken. Ik ga er cker geen geld op besparen. Daar krijg je achteraf altijd spijt van. Zoals Ron al zei; Dit model is priceless wanneer hij voltooid is. Ik ga de koperen strips van Deagostini bestellen zodra dit mogelijk is in Nederland.

Het volgende over de barkas.

De windas is best lastig.
Let goet op dat de breete van de as goed is het allemaal erg krap!
Eerst passen en meten een mm is veel, let op voor de steunen drie plankjes is al dik let op.
Als je de as niet voldoende afschuurd aan de uiteinde dan rust hij snel op de dwarsbalken.

morgen weer foto's

Groet ron

Laatst bewerkt:
Hallo, jong en oud.
Veel ervaring op dit forum. Dat is leuk en goed voor de bouw. Ik voeg nog geen foto's toe omdat ik niet weet hoe dat moet. Ze staan wel op mijn bureaublad, maar hoe nu verder? Wie geeft mij advies?

Back