De lavi staat sinds zaterdag bij de spuiter, dus maar begonnen met de cockpit. Ik had mallen getekend van de cockpit en met foto's heb ik een indeling gemaakt. De piloten er zo inplakken leek me niets, er moet toch echt wel een stoel in en ook iets van een instrumenten paneel. Niets schaal, maar er moet iets zitten.
Dus eerst eens opzoek naar foto's....... en die zijn er van een lavi toch niet zoveel. Toch heb ik iets gevonden wat bruikbaar is, van een statisch model
Kijk, daar hebben we heel veel aan

Het is dan wel een F16 die omgebouwd wordt tot een lavi, maar de cockpit past er goed bij (al is de originele lavi cockpit toch echt anders).
De kap is ook wat hoog waardoor de piloten verzonken moeten worden (zelfs de halve piloten die ik hier heb). Helaas zit er veel onder de kap waardoor je niet erg diep de kap in kan. Ik wil 2cm diep, dat moet net genoeg zijn om de piloten te laten passen en geeft een beter beeld. Achter wordt dat een probleem, daar zit de hoppertank in de weg. Nu steekt vooral de bovenste aansluiting er hoog uit en zit dit net tegen de kap aan. Wellicht kom ik daar nog weg met 2cm maar dan niet over de gehele lengte van de zitplaats.
Het wordt dus zeker niet schaal, ook nauwelijks semi schaal. Het moet een stoel lijken

Dus eerst met de hoofd steunen begonnen en van balsa blokken gemaakt en de "wangen" voorop gemaakt. Deze liggen nu te drogen, morgen verder schuren en verlijmen. Daarna de stoel zelf verzinnen.