Bouwverslag IJN Battleship Fuso 1/700 van Fujimi

Erik, heb zojuist een boek over de Fuso gedownload, Anatomy of the ship Fuso, vol schaaltekeningen en foto's. Niet alleen van het originele schip, maar ook van een model van de Fuso.

Heb trouwens van dezelfde serie ook een boek van de Bismarck.

Gr,
Willie

Wow, dat zou ik graag willen inzien.

ccb0ddba925070e72e81776c23c2fbf0.jpg

Mijn laatste pakket is binnen!

Vandaag heb ik de doos geopend en de PE verpakkingen verbroken. Het allereerste begin. Vooral naar de bouwtekeningen gekeken. Mijn hoofdproject is de Bismarck, dit is een bijproject (alhoewel met al dat PE best een klus!) in een aanloop naar mogelijk een Fuso in 1:200 of groter als de Bismarck af is.

Gisteren bekeek ik de film over de yamato uit 2005. Voor de modelbouwer een walhalla. Menselijk drama en over sterven en eer is een heel ander verhaal.

Heb ook vele 1;700 schepen gebouwd, helaas zijn ze soms nogal grof gedetailleerd(het lichte geschut en de detaillering van de vliegdekken van de vliegdekschepen bijvoorbeeld). Ja, ik wist dat de Fuso in schaal 1;350 was, maar er stonden foto's bij van de Fuso van verschillende aanzichten, misschien heb je er iets aan.

Ik zal het dek eerst moeten spuiten/schilderen alvorens het hout op te kunnen plakken. Grijs voor de Japanse Keizerlijke Marine is Tamiya XF75. Nou ben ik een fan van Revell, en volgens een conversietabel komt dat neer op Revell 47. Bestelt via internet bij mijn vertrouwde adres van Sjaaks Hobbyshop in Leiden en nu maar afwachten.

Ps: natuurlijk moeten die patrijspoorten nog even afgestoft en ze je ziet het uitboren nu nauwelijks. Maar na schilderen verwacht ik meer effect. Maar het blijft een kleine schaal!

214456c02c57f7b72cd691b9d81f95dd.jpg

Tot mijn verbazing vond ik ook gaatjes vlak boven de waterlijn midscheeps. Het lijken patrijspoorten, maar waarschijnlijk wateruitlaten. Ik heb ze ook uitgeboord voor extra effect.

Back