Door een financiële crisis en een chaos rondom mijn studie heeft het project even stil gelegen. Afgelopen ma/dinsdag heb ik maar weer eens de kast opgetrokken en ben verder gegaan waar ik gebleven was. Eerst een plaatje van hoever we inmiddels zijn, daarna wat details.
Dat is m dan... TADAAAAA!

Zoals je ziet heb ik een dik blok schuim voor een moedermodelletje van een cockpitkap gemaakt. Behoorlijk wat schuurwerk nog voor de boeg.
De roeren heb ik inmiddels onder een hoek geschuurd, het stabilo en kielvlak zelf heb ik recht gelaten, is dit voldoende of zou ik beide kanten op deze wijze bewerken? Het lijkt voldoende voor veeeell uitslag.
Tube gemaakt en in vleugel pasgemaakt incl. versteviging van triplex. Behoolijk lastig klusje, hoe kan ik heb best bepalen of alles recht staat? Heb me suf gemeten met touwtjes en strepen op een bouwplank. Het lijkt in ieder geval redelijk goed. Maar schijn kan bedriegen.
En zo zit het in de romp, de buis + tube.
Voordat ik de indekking aan de onderkant van de vleugel ga doen moet ik de epoxy huls nog vastlijmen, dat is mn eerstvolgende project. Daarna indekken, neuslijst, capstrips e.d. maken. En ailerons niet vergeten
Gewoon een leuk plaatje, omdat het kan!
@eclipse86; ik heb die huls gemaakt zoals in dit topic eerder aangegeven is. Een stuk bakpapier om de buis heen gewikkeld en daarna met een matje 160 grams geloof ik, 3 keer om de buis gewikkeld. Eerst op een stuk folie de mat met hars geinpregneerd, daarna de buis erin gewikkeld. Ik heb geen epoxy gebruikt omdat ik nog polyesterhars had staan. Dit kun je +/- 30 min verwerken. Polyester gebruik ik altijd voor het maken van mallen e.d. is een stuk goedkoper en aangezien deze huls weinig of geen belasting heeft durfde ik dat wel aan. Of zijn de meningen hierover verdeeld, ik kan hem alsnog even van epoxy maken, heb het inmiddels binnen!?