Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Afhankelijk van het toestel en je persoonlijke voorkeur 45-60 graden.
Bij dit toestel zou ik op rol niet boven de 45 gaan, rudder max haalbaar en hoogte 45.
45 graden is best veel, en jou roeren zijn ook niet klein.
Voor het invliegen zou ik beginnen met 20 graden (al zet je de zender op 50%)
Mijn Katana maakt daar al met gemak een snap-roll mee.
Ik heb rol 30 graden, richting maximaal, en hoogte 30 graden, al mag die iets meer.
Maar een beetje extra ruimte is nooit verkeerd, als je ervan uit gaat dat 40-50 graden haalbaar is, kan je altijd nog meer uitslag instellen.
Het hangt er vanaf wat je veel vindt, op sommige roeren van mijn toestellen vind ik 60 graden nog te weinig, het hangt er een beetje vanaf wat je wilt.
Een snap-roll zegt niks, dat maakt mijn f3a toestel al met de roeren slechts enkele mm's 1 kant op....
Hij is nu de scharnier lijsten aan het schaven/schuren, die maak je niet schuin genoeg voor je invlieg stand. Die maak je schuin genoeg voor 3D vliegen.
Uiteraard zou ik de 1e vlucht niet op 45 graden zitten bij take-off.
Oeiii, dat brengt wel wat reacties met zich mee. ik moet dus +/- op 45 graadjes kunnen komen?! En ja, ik snap dat ik met invliegen de instellingen wat moet temmen. Ik weet nog niet hoe ik er mee ga vliegen en hoe het 3d vliegen mij bevalt maar hij moet het in ieder geval wel kunnen! Dus wil ik hem inderaad wel bouwen met de mogelijkheid tot grote uitslagen.
Op de tekening staat zoals bovenstaande (paint schets) een rechte achterlijs en een geschaafde ailleron. maar ik heb hem momenteel maximaal afgeschaafd (tegen de ailleron zit een 12mm balsa lijst aan de kopse kant) en kom net op een graad of 35. Is het raadzaam om dan ook de achterlijs zoals aangegeven af te schaven? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Wat zouden jullie doen mannen? 35% houden of achterlijst afschuren?