Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan heb je weer last van wat anders, al heb je er misschien geen erg in...Mijn zwevertje heeft geen rolroeren dus heb er geen last van.
Was ook wel vrij duidelijk te zien aan de ondergaande zon aan de andere kant van het veld, tegenover de maanhet is toch echt de maan![]()
Dan lijkt me dat die elektronische slipsensor rechtstreeks naar het richtingsroer gekoppeld kan zijn. Dat kan niet zo heel ingewikkeld zijn.Een alternatief (maar ook overkill) zou een elektronische turn/slip sensor kunnen zijn, met een live downlink...
Flaperons maken een meer gekromd profiel, waardoor ook bij lage snelheid meer lift wordt opgewekt. Is alleen niet handig als je snel aan de grond wil komen.Uit de DLG weet ik dat ailerons omlaag heel effectief is (een goed toestel gaat midden in de lucht "vol in de remmen" en zweeft zeer traag door, daarvoor wel de nodige elevator down bij trimmen in de zender)
Mooi werk... differentiëel zal vast wel helpen.Wel merkte ik tijdens het vliegen nu veel meer het haakeffect; waarschijnlijk door de grotere uitslagen. Zal op de zender eens wat rolroer-differentiaal aansturing toepassen (maar het richtingsroer had ik al wel wat gemixt met de rolroeren).
Da's waar ja.Ik ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van om richting bij rolroer te mixen; als er op final opeens een vleugel omhoog gaat en je stuurt dat tegen, dan heb je niet zo'n behoefte aan die rudder uitslag
sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk:
Hoe effectief is de "Butterfly" op deze zwever?
Goed, mits je voldoende uitslagen hebt op de flaps. Bij mij was dit te mager en heb ik ze dus aan de onderzijde aangeslagen, nu kan ik 90 graden omlaag en gooi ik bij wijze van spreken "het anker uit" bij volle butterfly.. hij zakt niet al te hard door.. prima dus.
Hoe zweeft hij? Snel? Langzaam?
Vlotjes is denk ik het woord.. te langzaam vliegen vindt hij niet leuk, ligt ook wel beetje aan het gewicht, ik vlieg met een redelijk flinke accu en lood. Bij landing kan hij ook prima langzaam, maar ik merk dat hij makkelijker stuurt met meer snelheid, de roeren heb je nodig in de bocht en die zijn gewoon effectiever met meer wind erlangs.
Kun je lang zweven? of is ie zo weer beneden?
What's in a nameLast Down he...
.. ligt meer aan de vliegercapaciteitein en het weer.. het is echt wel een floater, dus daar geen problemen.
hoe stabiel is ie met meer wind?
goed! lekker groot en genoeg voorwaards moment. GRote vleugels vragen bij landen wel een beetje meer aandacht, je hebt natuurlijk makkelijker een tipzwaai en met deze vleugels kan dat schade opleveren (kracht x ARM).
(ik heb het nu over de 3XL V3 versie)
Alvast bedankt,
MG