Veel gedaan weer aan de kist, foto's volgen nog.
Alle bedrading is af, ik gebruik multiplex stekkers (die groene) voor vleugelaansluitingen, dus daar zat wat werk aan. Ik houd de vleugels ook los, (4 delen dus), want de passing is goed strak en met een stukje isolatietape gaat dat nergens heen. Er komen ook niet veel krachten in de richting van de tips en mijn Zenith blijft ook keurig in elkaar bij lieren met alleen maar stroeve vleugelpennen.
Wel dus veel bekabeling bouwen en ja, dan gaat we wel eens iets mis. Ik gebruik een setje om zelf servostekkertjes te krimpen aan bekabeling en ik had met mijn stomme kop (zonnesteek ;-) ?) rood en bruin omgedraaid op de laatste servo; gelukkig getest met een losse goedkope microservo, maar die doet niks meer

:S. Ik heb de roerhoorntjes op de flaps nu omgedraaid en haal nu ruimschoote voldoende uitslag naar beneden, blij met de aanpassing... kan alleen nu geen aileron up bijmixen, en naar beneden bijmixen lijkt me niet verstandig i.v.m. het haakeffect. (grotere weerstand van roer naar beneden). Iemand hier ervaring mee?
Ook het hoogteroer gemonteerd, ik moet nog een servo voor het hoogteroer halen, de 4000 paste niet en vind ik ook veels te zwaar zo achterop. Het richtingsroer zit op zijn plek: let op, de CA scharnieren zitten wel al in het roer gestoken, maar nog niet gelijmd!
Qua accu ga ik mijn 3s1p 2200 15c gebruiken, waarbij ik 2 met een koppelstuk van Deans connectoren tot een 3s2p maak. Aangezien ik met zweven nog NOOIT een accu heb leeggevlogen leek me dit geen probleem. Ik heb een hyperion eMeter die meevliegt de eerste vlucht voor loggen van vermogen en verbruikte MaH.
Wat moet nog:
- Hoogteroer servo en aansturen
- Servocovers monteren op de vleugel.
- ESC een plekje geven
- Zwaartepunt