Bouwverslag Lipoly van Artfantasie

Hoi,

Ik heb in de Lipoly heli van mij eerst 3s2p erin gehad. Wat blijkt dat de motor (700Watt) steeds maximaal aan mijn Lipo's het trekken was. (gewciht 210 gram)

Nu heb ik twee van deze pakket samengevoegt en heb dus nu 3s4p met 6000mAh. Dit maakt echt plezier om mee te vliegen. Het gewicht van 400 gram aan accu's is goed voor het zwaarte punt.

Ik vervlieg nu in 8 minuten circa 3,8Ampere dus snel omgereken zou ik makkenlijk 12 minuten kunnen vliegen. :D

Ik heb wel even een algemen vraag, omdat ik nu in Eindhoven zit en alle modelbouw spullen thuis in het zuiden heb liggen (Kerkrade) zoek ik van iemand een Pitch insteller kan lenen. (wil het ook wel ter plekke bij hem uitvoeren) Dan hoef ik de heli niet weer helemaal mee naar het zuiden te nemen.

Bedankt
Roel

Hoi Laurens,

die 3s4p is opgebouwd uit 1550mAh HD cellen. Deze accu's zijn niet ideaal omdat ze niet echt heel veel ampere kunnen afgeven. Ik ben nu aan het wachten op een Tarabat setje wat zou dan 3s2p zijn met 4,8 Ampere

Groeten
Roel

Die motor zuipt dan enorm zeg.... Ik vervloog +/- 1600 mAh in 7 minuten met de standaard motor op 1500 toeren, 16t tandwiel. Nu zit ik rond de 25A met het 20T tandwiel tijdens flink stunt werk. Die 700W moet dan wel erg veel meer vermogen hebben ;) Al enig idee wat hij moet kosten?

Meer getest met 3s2p KOKAM 2000HD. Volpitch zakt hij niet erg in ;) Kan aardig omhoog schieten nu :)

3000MA verbruik in 9 min, motor erg heet :( naja, brandt dan maar af kreng :)

Accu's worden aardig minder :( Lipo's zijn niet zo fijn... tenminste deze dan. Kan er 1600 uithalen nog :(

Hoi,

Mijn Lipoly heli gaat momenteel nog niet zo goed.. Ik heb wel enorm veel vermogen en wendbaarheid. Maar de staart blijft een probleem.
Ik weet ook wel waar het probleem aan ligt, namenlijk doordat ik de heli linksdraaiend heb gebout, zijn de heckrotorbladen verkeerd om. (profiel aan de verkeerde kant)

Ik zoek nu MS composite bladen die zouden symetrisch zijn en goed werken, maar ook de FG wil ik proberen. Helaas heb ik nog niks kunnen testen. Dus in bochten en onverted vliegen reageert het heck nog niet optimaal.

Groeten
Roel

mijn heck is ook erg zwakjes. Kan ook komen door een simpele heck servo ;) Hij blijft wel netjes op zijn plek. ook met opeens vol pitch schiet hij niet weg maar met vol negatief (ja wie dat nu ook maar goed...) draait hij wel 30 graden weg even.

Kan je jou heck niet de andere kant op laten draaien en dan de bladen omdraaien? Riem gewoon de andere kant op laten draaien en de bladen omdraaien en het moet goed zijn lijkt me.

De hecks moeten dus ongelijk draaien qua richting. De bladen omdraaien levert dan (met 0 pitch op de heck) een anders gerichte heck. Net als een prop omdraaien :)

tijd voor een update... na heel wat problemen van zowel mij als de heli is hij nu weer echt klaar om met veel vermogen het luchtruim te verkiezen. Ik heb veel aangepast en alles veranderd wat ik niet vertrouwde. Resultaat:
1651.jpg

1648.jpg

1647.jpg

1649.jpg

1650.jpg

Er zit nu een medusa 3.5A bec in om de 3 GWS Park HPX servo's op de kop te voeden. Deze leveren bijna 5kg trekkracht per servo en lusten aardig wat mAh ;) Genoeg om een standaard bec onderuit te halen.

Als regelaar zit er nu een 50A Hyperion regelaar in. De accu's zijn splinternieuwe 3s2p Thunderpower 2100 Pro-Lites 15c. De bevestiging van de kap is veranderd en de staart is ook grondig aangepakt. De riem is de bredere versie en alle trandwielen zijn van alu.

Back