Bouwverslag Lipoly van Artfantasie

Lijkt heel anders, toch is hij niet zoveel anders ;) Ben benieuwd hoeveel meer die motor doet tov dat ding dat ze bij die standaard kit hebben weten te slijten, zou toch ook wel moeten vliegen..... Waarom heb je hem tegen de klok in gebouwd?

Hoi,

Nou al mijn Heli's bouw ik om op Linkdraaier, zie ook verslag van de Rebell ME, die is ook omgebouwd. Je moet bij het bouwen dan wel echt je kop erbij houden. ;)

Dit heeft momenteel alleen als nadeel dat de heckrotorbladen niet goed werken omdat die half symetrisch zijn, maarja dan doe ik straks maar CFK op. Liggen toch allemaal op voorraad.

Ik weet niet of ik het ga halen om op 1 Mei in Utrecht te zijn. Zaken en study is niet echt geweldig om te combineren en ik doe ook nog veel aan sport. Het probleem is dat ik tentamens heb donderdag tot en met Dinsdag. Dus even meten en passen of ik 1 Mei daar ben. En de Lipoly heli voorvliegen wordt ook een probleem heb hem maar 2 keer gevlogen :D

Maar hij vloeg die twee vluchten redelijk goed. Echt zo stil is niet te geloven, en power genoeg. Het enigste waar ik niet tevreden over ben is de hekrotor servo. Daar moet echt wat snellers en sterkers op.
Ik denk wel dat ik met deze heli VEEEL plezier ga beleven. maar dat moet zich alles natuurlijk nog uitwijzen.

Groeten
Roel

Hoi,

Ik zal het in elk geval gaan proberen om op 1 Mei ook aanwezig te zijn. Misschien kom ik met de trein, of met wat geluk kan ik met iemand meerijden...
Helaas kan ik dan weinig meenemen van de nieuwe produkten die ik in mijn accortiment heb. Het is helaas niet anders. Hopen dat het allemaal toch lukt ;)

Het zou natuurlijk fijn zijn om twee vliegende Lipoly heli's te hebben :D En ja hoor, je mag er zelf mee vliegen ha ha ha

Groeten
Roel

Ik kan vanavond misschien eindelijk echt los met de lipoly :) Met het 20t tandwiel nu 2230 toeren op de kop! Er kraakte niets.... nog niet ;) Een snelle hover test thuis leek erg goed, vol pitch schiet aardig omhoog.

Vanavond op het veld meer testen....

Was 1 van de 1ste Lipoly eigenaars,vorig jaar gekocht ,Nadat de kinderziektes er uit waren gehaald vliegt hij nu uitstekend.De service van heliman Roel was uitstekend ik heb alle"mismaakte " onderdelen van het begin gratis van hem vernieuwd gekregen .
Ik heb de volgende wijzigingen aan gebracht:
  1. Ontstoring aan gebracht wegens onstaan van stoorpulsen door wrijvings electriciteit opgewekt door de snaar die langs de staartpijp en rollagers roetsjt.( moterhuis ,rollagers en staartpijp met elkaar kort gesloten.)
  2. Ophangpunt van de rotorkop aan de hoofdas vervangen ,dit was een m2 bout( dik 1,8 mm) en is vervangen door een asje van vol 2mm met aan de uiteinden draad M2
  3. De staartpitch aansturing uitgevoerd met CFK stuurbrug vervangen door- een-met kogelagers.(heb hiervoor een oude pitchcompensator van Vario gebruikt en die omgebouwd)
  4. De CFK zij platen van het chassis meer sterkte gegeven door 2 houten klosjes dik 10mm aantebrengen ( zie foto)
  5. De staartboom van allu vervangen door- een -van koolstof ( gekocht op de beurs in Dortmund)
  6. De paddels verzwaard d.m.v 2 extra messing naafjes aan elk uiteinde
    van de paddelstang.
Ben nu best tevreden al zou ik wel een vrijloop op de hoofdrotor willen hebben .Sorry ik weet niet hoe ik foto,s op deze side moet zetten.

[edit michel] Lijst tags goed gezet.

Hallo,

Dus we zijn dus nu met 3 versies Lipoly heli's hier aanwezig. Nu de rest ook nog overtuigen van zijn qualiteit.

Het zou mooi zijn als het lukt als je ook een paar foto's van jouwn versie 1 kunt posten :D

Tot dan, en veel vliegplezier
Roel

Hoi,Roel
Het wordt me nu pas duidelijk dat jij ook op de meeting komt op het veld van Midden Nederland.aangenaam kennismaken dus.Zal er zelf wel zijn,met spullen, weet alleen niet of ik zal vliegen ,heb me zelf sinds een week een vliegverbod gegeven wegens evenwichtsklachten. Herstel gaat traag.
Foto,s (3)heb ik wel ge -upload echter snap nog niet hoe ik ze achteraf kan linken met mijn kommentaar.Het zijn nr 20076-77- en 78,Misschien is er iemand die de honneurs kan waarnemen.
Overigens mijn staartservo is een 9254 en snel genoeg.
Happy landings,SU ,Henk

laurens wil er ook al 1 ;) Geef hem groot gelijk :yes:

Nu ik nog onderdelen.... moet eerst het geld op de bank zetten :( rekening is leeg

Laurens wil een Logo10, nee toch maar een Rebell of een Quick EP 10 deluxe... oh toch maar een Logo.. nou nee, laat ik eerst maar eens een Skyfox kopen.... Oh mooi... Gyro? Hé een Caliber, ja die Skyfox maakt natuurlijk wel erg veel geluid... hop Caliber gekocht... nou toch maar een elektro àh een Eolo... hmmm die doet pijn aan mijn vinger dus zet ik maar weer te koop... nu wil ik een Acrobat... hoewel, zo'n 3DNT is ook wel ubergeil... eh,. nee te duur. Ah een Lipoly... of toch maar wel een Logo?

Moet ik nog even doorgaan of begrijp je de hint van Rick al? ;)

aah zo :) :(

De lipoly kan alleen met zijn huidige motor en servo's ;) Kit is aardig compleet, hoeven geen upgrades in. Lipoly is dus wel een blijver misschien ;)

Hoi hoi,

even zo brutaal geweest om uw foto's te plaatsen, mooie machine overigens :D .
afb20076.jpg

afb20077.jpg

afb20078.jpg

Gr.A.
ps. lees dit berichtje maar eens door voor het plaatsen van foto's http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14181&highlight=fotos+plaatsen

Hallo,

De Versie 1 heb ik zelf nooit geboud. Maar wel af en toe gezien. Het is me wel duidelijk dat er wel wat verandering zijn ondergaan tot de V2.

Verder heb ik een slechte mededeling voor morgen (1 Mei). Het probleem is dat ik het niet ga redden om te komen. Moet nog leren voor tentamens, dan is het probleem ook nog eens het vervoer. En als het dan toch niet mee zit, rijden onder Sittard ook nog geen treinen.

Misschien zie ik jullie een andere keer en kan ik de Lipoly-V2 aan jullie laten zien.
Maar ik zal wel wat foto's en video's maken. En vanaf Maandag staat de heli in Eindhoven en zal daar gaan vliegen met de heli.

Groeten en een mooie dag morgen
Roel

Back