Bouwverslag Lipoly van Artfantasie

Hoi,

Mijn Lipoly V2 is bijna klaar, de mechaniek is reeds opgebouwd maar er waren een paar kleine problemen die nu verholpen zijn door de leverancier.

De Lipo accu's zouden bij mij niet zwaarder mogen zijn dan 320 gram (va horen zeggen). Vandaag zou mijn 700 Watt motor aankomen en zal ik dus alles gaan inbouwen.

Zodra die klaar is maak ik wel een paar foto's van verschillen in de V1 en V2 versie.

Groeten
Roel

Hallo,

De lipoly heli van mij is nog niet klaar. Deze week krijg ik de laatste onderdelen en nog wat tuning onderdelen.
Dus nog flink bouwen en afstellen voor 1 Mei :-)

Hier zijn een paar foto's maar denk eraan volgende dingen moeten nog veranderd / gemaakt worden
- Ontvanger beverstiging
- Kabels verleggen
- 401 eropzetten
- Hekrotor aansturing
- Alu hekrotor aandrijf rol nog inbouwen

De kap word mij ook deze week nog opgestuurd dus helaas is die nog zonder kap te zien :-(

IMG_4382.jpg

IMG_4383.jpg

IMG_4384.jpg

IMG_4385.jpg

IMG_4386.jpg

IMG_4387.jpg

IMG_4388.jpg

IMG_4389.jpg

Zodra de heli af is komen de definitieve en volledige foto's

Groeten
Roel

mmh, ik moet ook maar eens sparen voor wat upgrades ;)

Ik vlieg nu niet meer met de mijne. De standaard motor heeft echt te weinig vermogen om leuk te kunnen vliegen nu.

Wat te weinig vermogen?

Ik hoop dat ik het haal om op 1 Mei de heli te kunnen voorvliegen. Maar dan met de 700 WATT motor van Torcman. Ik geef even een korte beschrijving wat in de heli is, en wat ik als tuning erbij heb
"standaard:
- Lipoly heli V2 CFK
- CFK rotorbladen
- gy 401
- HS81 servo's 4 stuks

getuned:
- Alu tuimelschijf
- 700 Watt Torcman motor
- JAZZ 55-6-18 regelaar
- Alu hoofdriemen-wiel
- Alumiunium hekrotor tandwiel
- Alu hekrotorbladhouders
- 20-er Tandwiel
- Alu tuimelschijf meenemer

Deze tuning onderdelen wil niet zeggen dat de heli NIET zonder deze tuning vliegt. Deze zijn mij alleen aangeboden om de eventueele upgrade aantegeven. Hoe en wat kan ik pas vertellen als de heli echt vliegt

Groeten
Roel

De mijne vliegt ook wel maar heeft een erg lage headspeed. Ik wil er als eerste een andere motor in gooien en het toerental flink verhogen. Dan reageren de cyclics wat beter en de staart ook. Dat zijn mijn 2e grootste problemen. Verder is hij aardig stabiel zo en vliegt hij lekker. Zodra je hem achterover gooit duurt het alleen ruim 5 seconden zoordat hij rond geweest is. Dat is gewoon veeeeeeel te lang voor een heli waarvan geadverteerd wordt dat hij standaard 3D kan ;)

Gerard, ik ga met jou niet twisten over wat lelijk is of niet. Daar komen wij toch niet uit :).
Wat wel opvalt is dat het frame bijna compleet onder 45graden t.o.v. de vezelrichting staat. Als het frame nu 45 graden verdraaid uit de plaat wordt gefreesd geeft dit een betere crashbestendigheid.
Hopelijk is een onderliggende laag koolstofmat wel 45graden verdraaid dan valt het nog mee, alhoewel een verdraaing van het frame dan nog wat extra stijfheid zou opleveren.

@Roel
Hoe wil je een advies gaan geven als je niet eerst met het standaard spul vliegt? En wat moet die bling-bling allemaal gaan kosten. Alu-hoofdtandwiel lijkt mij wel een aanrader aangezien de standaard volgens mij de oorzaak waren van Tadango's eerste probleem met de Lipoly.

Rick

Hallo Rick,

Wat alle "bling bling" moet kosten weet ik niet. De rest is wel vermeld op mijn site. Deze ik niet mag noemen omdat het dan reclame is 8O

Groeten
Roel

Het probleem wat ik eerst had was dat een gelijder rol iets scheeft stond (niet zichtbaar of meetbaar) en daardoor de riem net iets naar beneden drukte. Dit is zeer miniem maar toch de oorzaak van de aflopende riem. Ik heb vanalles ermee gedaan, ook met zeer strakke en losse riem en hij blijft goed lopen. Dat is dus niet het probleem ;) De standaard tuimelschrijf voldoet ook aardig, haast geen speling (minder dan mijn logo 20 iniedergeval..) en stug zat. wel brak er een bal af maar die zat er zo weer op verstevigd met een carbon staafje. Mijn frame was ook sterk zat. Heeft toch een aardige klap zonder enige schade overleeft.

Ik wil nu meer toeren dan kan ik hem verder testen. Hij vliegt niet lastig maar wel traag :(

Hoi,

Welk tandwiel heb jij dan erbij? Ik ga met een 20-er tandwiel vliegen..

hier een "tabel"
1.) 16 Zähne entspricht ca. 1550 U / Min à Rundflug und Schwebeübungen
2.) 18 Zähne entspricht ca. 1800 U / Min à „normaler“ Kunstflug (Rollen, Loopings)
3. ) 20 Zähne entspricht ca. 2100 U / Min à extreme 3D

Groeten
Roel

Hoi,

Zelfs ik leer steeds nog veel erbij over deze heli, maar ik heb wat tandwielen besteld zodat ook ik in verschillende toerentallen kan vliegen

Dus ik denk wel dat het aan het tandwiel heeft gelegen dat dus waarschijnlijk te klein is.

Groeten
Roel

Ik heb een 20 tands besteld ;) Mijn motor wordt nu al warm maar dat kan me niets schelen, ik zal nog wel even met de timing spelen. Geld maak ik vanavond over. Kan ik snel echt vliegen met de lipoly. Er staat ook gewoon zweven bij die 16 tands... LOL :)

Hoi,

Het instellen van de regelaar heb ik normaal altijd 8khz tak freq staan. Maar de motor- temperatuur interreseert mij ook nooit :-)

De regelaar moet ik volgens de leverancier instellen op "steller" modus en dus niet op HELI-modus. Verder moet ik de regelaar gewoon continu op 100% zetten !!!!!

Voor de duidelijkheid ik heb dit ook bij mijn Rebell ME gedaan en daar is een Phönix-45 erin. Maar in de Lipoly heb ik zoals op de foto's een JAZZ-55-6-18 want die zou betere algoritme hebben en heeft ook nog een BEC erin.

Groeten
Roel

steller == govenor == heli modus?? Naja, ik heb normal en heli mode geprobeerd en dat maakte qua vermogen geen verschil. In normal liep alleen het toerental in een duik erg op wat minder prettig vloog. Mijn hacker MASTER 40 3P Heli regelaar word net warm dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb de frquentie ook op 8khz staan en de timing op 20. Dit geeft torcman op. Ik ben benieuwd of mijn 350W motor die 20t leuk vindt ;) Anders zoek ik er wel een andere motor bij.

Hallo,

Gisteren is de laatste deel van mijn bestelling binnengekomen!!!!

Ik leg vandaag de laatste hand aan de Lipoly heli en hoop dat die straks vliegt en alles goed gaat. Hopenlijk kan ik hem dan op 1 Mei voorvliegen.

Trouwens het tandwiel is aangekomen voor jou!!!

Groeten
Roel

Hallo,

Ik post hier even wat nieuwe foto's. Straks zal ik een verslag schrijven want hij heeft vandaag voor het eerst gevlogen..

IMG_4390.jpg

IMG_4391.jpg

IMG_4392.jpg

IMG_4393.jpg

IMG_4394.jpg

IMG_4395.jpg

IMG_4396.jpg

IMG_4397.jpg

IMG_4398.jpg

IMG_4399.jpg

IMG_4400.jpg

IMG_4401.jpg

Groeten
Roel

Heb je de bladen / paddles niet verkeert om gemonteerd? Of vliegt deze met de bladen tegen de klok in?

Back