Bouwverslag loodsboot Robbe: De Maris II

Ehhh... Nee. Hij zoekt het kunststof sluitlagertje wat achterin de as voor zijn boot zit. 2mm gat er in.
@David: even je hobbyleverancier bellen of mailen; best kans dat hij nog zoiets heeft liggen.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar Het Hobby huis in Goes, maar ze konden me daar niet mee helpen...grrrrrrrr:mad:
Maar kan ik ook niet een metalen sluitlager kopen?

gr. David

Ik ben van plan om een nieuwe schroef as/koker + messingschroef + koppeling te kopen, omdat ik nu eens van al dat gezeur af wil zijn.

gr. david

Hallo,
Het is al een tijdje geleden dat ik gebouwd had omdat ik het een beetje druk had, maar nu is het iets rustiger dus kan ik weer verder met het bouwen van mijn boot.
Ik had al eens eerder iets geplaatst over de vernieuwing van mijn aandrijving (schroef-schroefas/koker-koppeling) Die dingen ben ik nu van plan te bestellen. hier de spullen die ik denk ik ga kopen. Ik ga het bestellen bij http://www.muco-modelbouw.nl/index.php?lang_id=1&inst_id=172. zouden jullie willen zeggen of het goed is, en zo niet iets anders aanraden?
Ik geef iedere keer de naam+omschrijving+prijs+link naar de site:

De messingschroef: 3 bl. mess. schroef M4
Prijs: €9,50
(
Produkten Muco webshop)

13_010_6601.JPG

Als je een M4 schroef neemt heb je toch ook een M4 schroefas/koker nodig?

De schroefas/koker: schroefas/koker M4
Prijs: € 7,50
(http://www.muco-modelbouw.nl/show_product.php?self=index.php&products_id=4243607&lang_id=1)
13_275_0410.JPG

De koppeling1:
Prijs: €11,95
(Produkten Muco webshop)
87_660_1457.JPG

De koppeling2: Askoppeling 4-4 of 4-3.2
Prijs: €3,50
(Produkten Muco webshop)
87_660_1445.JPG

Koppeling3: Hoogbelastbare koppeling
Prijs: €12,95
(Produkten Muco webshop)
87_660_1446.JPG

Ik weet niet welke koppeling ik moet nemen wat is volgen jullie de beste keus?

Alvast bedankt!!!
Gr. David

Laatst bewerkt:
Koppeling 2.

Normaal heb je die oo kmet tussen stuk van kunstof. die zijn nog beter.. die schieten minder snel los dan een in rubber geschoven koppeling.

maar zoveel kracht komt er niet op te staan dus 2 is goed.

En Met de schroef moet je even aan Roel vragen.. Waarschijnlijk dat je met een 2bladds. meer der uit kan halen.

Schroef 3 bl.?

Koppeling 2.

Normaal heb je die oo kmet tussen stuk van kunstof. die zijn nog beter.. die schieten minder snel los dan een in rubber geschoven koppeling.

maar zoveel kracht komt er niet op te staan dus 2 is goed.

En Met de schroef moet je even aan Roel vragen.. Waarschijnlijk dat je met een 2bladds. meer der uit kan halen.

Bedankt voor de reactie!
Nu zit er ook een 3 bld. plastic schroef op dus.... Maar ik weet het ook niet?

Gr. David

zo'n messing is wel zwaarder... Verwacht dus dat er minder toeren over blijven dan met de plastic schroef omdat hij hem minder snel rond kan krijgen.

Schroefas + koker m2

Hallo allemaal,

Ik heb mijn spullen van muco-modelbouw binnen gekregen maar het is allemaal M4 (diameter 4) en dat is toch wel iets te groot!!! domme fout:oops: maar goed ik heb met overleg van Muco-modelbouw de dingen weer terug gestuurd en het geld als tegoed terug gekregen, bedankt voor de goede service
Muco:worship:!!!
Maar nu heb ik natuurlijk nog wel een schroefas en koker M2 nodig.
Weet iemand waar ik deze dingen kan kopen?:
-215 mm lengte(ik weet geen standaard maat maar ong. zoiets) en 2 mm diameter!!!
-een schroefas koker die daarbij hoord (liefst een setje)
-een koppeling die daar bij hoort (dus uitgangen van 2 mm)

Gr. David

nou hij is wel uit de verpakking maar nog nooit gebruikt ;)
en ja met schroef as koker

foto:

full

full

als koppeling heb ik die uit de dolly gebruikt en dat is gewoon een rubberen slangetje met een binnen kant van ongeveer 1 - 1.5 mm

mvg ruben

Laatst bewerkt door een moderator:
nou hij is wel uit de verpakking maar nog nooit gebruikt ;)
en ja met schroef as koker

foto:

full

full

als koppeling heb ik die uit de dolly gebruikt en dat is gewoon een rubberen slangetje met een binnen kant van ongeveer 1 - 1.5 mm

mvg ruben

Mijn zeer grote excuses:oops::oops::oops: voor deze super late reactie maar hij is wel te kort:-( bedankt voor het aanbod.
Ik heb inmiddels een mailtje naar robbe gestuurd met de vraag of zij een schroefas hadden en dankzij hun goede service:worship:(alles was helemaal gratis ook de verzending) kan ik hopelijk binnen kort (als het binnen is gekomen) weer verder!!!

ps. foto's volgen nog

gr. David

ik heb mijn schroefas en ''busches'' binnen na erg lang wachten en drie pakketjes met verkeerde dingen zucht:-| maar goed nu heb ik het...
Alles is weer ingeboud en dus gaat binnen kort het dek erop.
De boot standaard heb ik in de grondverf gezet en al oranje gespoten.
dsc04558b.jpg

Gr. David

Dek vastgelijmd, begonnen met stuurhut/dekhuis.

De aandrijving is klaar:
dsc04571u.jpg

dsc04572sv.jpg

dsc04579x.jpg

Dus heb ik het dek er met 2c-lijm op gelijmd:

dsc04585c.jpg

dsc04586z.jpg

dsc04569s.jpg

dsc04584m.jpg

En zoals jullie op de vorige foto's waarschijnlijk al gezien hebben ben ik inmiddels ook begonnen met het dekhuis waar ik nu bijna klaar mee ben(ik moet nog vier raamjes uitsnijden):

dsc04563.jpg

dsc04561m.jpg

Binnen kort volgt de eerste PROEFVAART:cool::cool::cool:

Gr. David

Laatst bewerkt:
zoiets?

eerst open "tag" [ youtube ] ! alles zonder spaties!
dan link van de video koppieeren vIDM3XEQFvc en wat achter het = teken staat achter de open tag zetten, en dan sluiten met: [ /youtube ] ook hier geen spaties.

ik hoop dat je hem snapt ;)

Bedankt

zoiets?

eerst open "tag" [ youtube ] ! alles zonder spaties!
dan link van de video koppieeren vIDM3XEQFvc en wat achter het = teken staat achter de open tag zetten, en dan sluiten met: [ /youtube ] ook hier geen spaties.

ik hoop dat je hem snapt ;)

Ja ik snap het, super bedankt!!!

ps. ik heb het filmpje even weg gedaan want hij hoeft er natuurlijk geen twee keer in;-)

Groeten David

Back