Nou... de maiden is geweest. Niet schadevrij afgelopen, maar ook weer niet heel ernstig. Niks structureels, alleen de neuspoot losgerukt en dat is wel weer te fixen.
Het had wel voeten in aarde, want op het veld van Odoorn was er géén plakgras, maar toch kwam de kist aanvankelijk niet los, Blijkbaar zakt de neus ook op non-sticky gras te ver in, en is de veer gewoon te zwak.
Dus een paar tie-rapjes om de onderpoot gebonden waarmee de vering sterk begrensd werd, en tsja, toen verraste hij me een beetje en vloog ie voor ik er erg in had.
Hij lijkt een beetje neuslastig en ik moet nog even wennen aan het stickgevoel.
Ik heb niet heel veel volgas rond gejaagd, en de pootjes niet ingedraaid, dus ik heb niet echt een indruk van de snelheid (ik was om eerlijk te zijn ook veel te gespannen om daar op te letten). Ik kreeg verder niet de indruk van een moeilijk vliegende kist, maar 4 Bft is nu ook weer niet de meest gunstige wind voor een maiden...
De eerste landingspoging zat ik te hoog, en ben ik doorgestart, de tweede poging liet ik de snelheid er te veel uitzakken denk ik, want hij zakte de laatste meter vrij onverwacht nogal vlot door, de kist stuiterde weer op waardoor de wind er onder kwam, en toen had ik gewoon niks meer in te brengen.
De enige schade zijn de twee balkjes waaraan de neuspoot vastgeschroefd zat. die zijn min of meer uit elkaar getrokken, en verder is er nul komma nul schade.
Helaas is dat weer wel een heel lastig toegankelijke plek,,, dat is dan wel weer balen.
Enfin, zo kwam hij dus naar beneden, maar dat hij naar beneden komt betekent wel dat hij óók wilde vliegen, en dat moet ik dan maar voor ogen houden...
Helemaal vergeten te melden, de video is geschoten door Bas (Micropropsport).