Danny Mulders
verslagschrijvers
't zou in principe mogelijk moeten zijn om een klein statisch model te bouwen van messing buizen met behulp van die tekening :idea:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Danny Mulders zei:'t zou in principe mogelijk moeten zijn om een klein statisch model te bouwen van messing buizen met behulp van die tekening :idea:
Danny Mulders zei:ga je de ribben frezen, zagen, of snijden?
'verder heel veel succes![]()
heb je ook al bedacht hoe je de motorkap gaat maken?
Christiaan Vis zei:+ denk je dat die 4 breekbouten de boel bij elkaar gaan houden?? Ik denk dat ik dat anders zou doen en op zn minst de voorzijde mbv houten dowels de connectie met de romp laten verzorgen. Deze komen dus in horizontale (schuif) positie. Dan kun je achter breek of liever gewoon stalen bouten nemen (als je staal neemt dan is m4 zat, voor breek zou ik zeker m6 of misschien zelfs m8 nemen). Zo maar een idee, maar ik zou ff nadenken nog over gewicht en dergelijke. Misschien is het ook een idee om de eerste paar ribben (vanuit het midden gezien) te voorzien van doublers. Mooi woord voor dubbel uitvoeren van bv 1,5 mm lite ply.
dat is exact wat ik bedoelhorizontale pennetjes
is 1 meter romplengte niet wat aan de korte kant? hoe langer de romp hoe 'nauwkeuriger' het model zich in de hoogte en richting assen laat sturen toch? misschien wat voor te zeggen om die iets langer te maken zodat het toestel ook 'relaxed' vliegt?2 meter span en 1 meter lang
jup...gelamineerd noemen ze dat ook wel...bedoel je een rib van 2mm balsa met daartegen aan geplakt een rib van bijv. 1,5 mm ply ?
Berto zei:30cc benzine op een kist van 2 meter is in dit geval denk ik een beetje overkill.
Denk dat je met een 20cc 4-takt of 15cc 2-takt al aardig overpowered bent.
Een schaalkist met een span van 2 meter zal rond de 5 tot 6 kg gaan wegen, zelfs dan is een 20cc 4-takt veel.
Berto zei:30cc benzine op een kist van 2 meter is in dit geval denk ik een beetje overkill.
Denk dat je met een 20cc 4-takt of 15cc 2-takt al aardig overpowered bent.
Een schaalkist met een span van 2 meter zal rond de 5 tot 6 kg gaan wegen, zelfs dan is een 20cc 4-takt veel.