Om de flaps zoveel mogelijk in de juiste vorm (kromming profiel en wash-out) te krijgen heb ik een minihelling gemaakt.
De flap bestaat uit een sandwich van balsa-triplex-balsa in de hoop dat dit niet krom gaat trekken :?
Nu het geheel gelijmd is, sluit het netjes aan op de onderbeplanking. Hopen maar dat dit zo blijft...
De naad leek mij in eerste instantie wel erg groot (1mm), maar als je naar de schaalverhouding kijkt (1:6), valt het wel erg mee. Een kiertje van 6mm lijkt met in het echie niet overdreven.
Van triplex weer een heveltje in elkaar geknutseld.
Het lijkt erop dat alles werkt.

Om de achterlijst wat steviger te maken heb ik een strook 0,4mm triplex op de onderbeplanking gelijmd. Uiteindelijk komt deze versteviging tussen de boven- en onderbeplanking terecht.
Nu bedenk ik me dat het wellicht toch verstandig is om iets van een veertje tussen de servo en de stuurstang van de flaps aan te brengen omdat itt 'normale' stuurvlakken deze splitflaps in gesloten toestand geblokkeerd worden. Maar goed, dat is voor een volgende keer.