Bouwverslag Miles M5 Sparrowhawk, KLAAR!

  • Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
steffe zei:
kan je mischien ook eens de voornaamste gegevens en berekeningen vermelden in dit draadje??

Ik zal een poging doen, ik weet niet meer alles uit mijn hoofd, maar als ik nog ergens een getalletje of berekening tegenkom zal ik het bijvoegen.

Specs Miles M5 Sparrowhawk 1:6

Span 1,42 m
Lengte 1,20 m
Vleugelopp. 44,1 dm2
Profiel vleugelwortel NACA 2415, 2 gr. instelhoek
Profiel vleugeltip NACA 2410, 0 gr. instelhoek
Profiel stabilo Symmetrisch

Gewicht 2370 gram
Vleugelbelasting 54 gr/dm2

Motor Typhoon 29/18/10
Esc Tsunami 30
Prop APC E 12X8
Accu 10st Sanyo 2400
Max. stroom ca. 28 A

Ontvanger Multiplex micro 5/7
Ontvangeraccu Intellect NIMH 1200 4,8V
Servo's ailerons 2X HS-81 MG
Servo's hoogte, richting 2X HS-81
Servo flaps 1X HS 101
 
He Wouter!!!

Prachtig is die nu :thumbsup: :thumbsup:

Maar ik mis eigenlijk nog iets in dit draadje.
Een foto van het orgineel.
Niet om kritiek te uiten.
Maar vraag me eigenlijk al het hele draadje lang al af hoe die eruit ziet. :lol:

Groeten Han.
 
Hé Han,

Dan heb je niet goed gelezen :teacher: :wink:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14235&postdays=0&postorder=asc&&start=56

Veel foto's zijn er niet, ik heb het gedaan met de info die voorhanden was.
Ik heb van Arado (Dick) begrepen dat de originele Sparrowhawk gerestaureerd wordt.
Kunnen we als die klaar is aan de hand van dit model kijken of ze het goed gedaan hebben :rolling:

btw Ik kom volgende maand een keer in Elspeet, misschien kunnen we weer eens samen vliegen?


Bob zei:
Hoe heb je dat pakkie van de piloot gemaakt....of heeft je vrouw/vriendin dat gemaakt

Een vriendin heeft aan de hand van een "ken"-pak deze overall genaaid. Ik heb zelf nog eea gemodificeerd, omdat het anders niet in de cockpit paste.
 
He Wouter dat is al twee jaar geleden, die post.

Toen zouden we ook al een keer samen vliegen in Elspeet. :lol:
Kijk dat zie je nu zelf ook pas weer :lol:

Maar goed ik ben weer blij.
Op naar het volgende project van Wouter.
project Wouter.

En stuur maar een pbtje voor Elspeet.

Han.
 
Ha Wouter,

Miles-Wouter.jpg

Daar wordt je toch wel even stil van... (Top foto Teus!)
Logisch dat je deze als nieuwe avatar hebt genomen

Ben nog steeds onder de indruk van wat ik zaterdag in Oss heb meegemaakt (nog steeds ja)
En ik moet zeggen dat vooral jouw Sparrowhawk daar een verpletterende indruk gemaakt heeft op me :thumbsup: :thumbsup:
Supergaaf gewoon! snaarstrak afgewerkt met een prachtige weathering

Ben dan ook zeer benieuwd hoe je volgende projekt gaat verlopen, en ga het zeker volgen

Groeten, Ralf
 
Han zei:
Op naar het volgende project van Wouter.

Ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat er weer een update komt.
Ik heb nl. nog 6 andere lopende projecten (Hai, Holiday 280, Beaufighter RBC, Yak 23, Beaufighter 1:7.5, DLG) die ook af moeten,
maar m.n. omdat ik een nieuw hobbyhok 8) krijg en ook nog wat andere zaken in huis ga verbouwen.
 
Zeker mooi, ik heb al vaker foto's van deze Hawk speed six op het net gezien.
Van een gerestaureerd exemplaar is het een stuk makkelijker bouwen.

Ik heb gehoord dat men het originele prototype van de Sparrowhawk in Engeland aan het restaureren is.
Dus wie weet hebben we over een tijdje net zulke mooie foto's van de Sparrowhawk 8)
 
filmpje

Ik was het al lang van plan, maar dan hier als afsluiting van dit draadje een kort filmpje van de Sparrowhawk tijdens de schaalmeeting Oss 2007.
Met dank aan Bosmodelair.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dit vond ik bij het opschonen van de pc.


Groeten Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hé Han,

Leuk filmpje, ik wist niet eens dat je gefilmd had.

Er mag zo te zien wel wat meer expo op het hoogteroer (en gewoon veel meer oefenen).
 
Precies wat je zegt Wouter,gewoon lekker aan de kist wennen wat vlieggedrag betreft.
Niet met expo rommelen!
Je kan dan beter nog het model wat meer koplastiger maken!

Mvgr hans
 
Expo heeft niets met rommelen te maken hoor, het is gewoon een instelling in de zender welke helpt het verloop van de curve van stick-en roeruitslag te beinvloeden. Dat kan gunstig zijn en zegt verder weinig over piloot of toestel. Bij F3A wordt bv. veel gebruik gemaakt van expo.
 
Ben ik helemaal met je eens Hezik.
Het is maar wat je gewent bent kwa reageren met de sticks.
De ene heeft het wel nodig en de ander niet!


Mvgr hans
 
Het is inderdaad zoals Bert zegt, een schaalmodel is nooit af.

Omdat ik even niet verder kon met m'n andere projecten, heb ik maar even een paar hendeltjes gemaakt, die nog steeds ontbraken in de cockpit.

full




full


En daarmee is ie weer helemaal klaar voor Oss. :)
 
Laatst bewerkt:
Knap werk Wouter! :yes:
Nu issie ECHT af he?

Heb je er in de tussentijd al veel vluchten meegemaakt?

Of heb je nog wat kleine aanpassingen gedaan?

Groeten, Ralf
 
Nu is die wel af, denk ik, maar een schaalmodel is nooit af hé ;).

Heb er nog niet veel mee gevlogen, maar dat komt omdat het veld van mijn club eigenlijk niet geschikt is voor een grondstart. :(
Heb wel op de elektro meeting in Boskoop een aantal vluchten gemaakt en ik heb het gevoel dat ik hem een beetje in de vingers krijg.
Ik ga gewoon in Oss verder met oefenen, 't zal allicht beter gaan dan vorig jaar.
 
Na enkele vluchten bij de elektromeeting in Boskoop, waarbij de performance duidelijk te wensen overliet, ben ik maar eens onder de motorkap gekropen en de Sparrowhawk van nieuwe brandstof voorzien.

Mede door de positieve berichten hier op het MBF heb ik de nieuwe LiPo's (G3 Cx) van Hyperion gekocht.

Met twee pakketten 3S 2500 heb ik twee keer zoveel Ah, iets meer V en ca. 200 gram lichter. :D
Daarnaast binnen afzienbare tijd (tot 5C) weer vol te laden.

4114a2c1fa60ac1c.jpg



Met een beetje passen en meten past het precies.

4114a2c1fa665925.jpg



Bijna klaar voor Oss.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zwaartepunt moet ik nog even checken, maar als mijn berekeningen kloppen zou het met deze oplossing redelijk goed moeten zijn.
Ik heb ook nog nieuwe wielen en een nieuwe regelaar besteld, dus als die er zijn kan het CG definitief gecheckt worden.
 
Back
Top