bij mijn club vliegen er 3 (ik zelf ook 1)
echter alle 3 vliegen we met een graupner speed 300 7,2volt (uit de vorige eeuw)
met een günter propje, en dan op 2cellen of 3cellen
het gr. piper'ke moet wel een beetje rap gevlogen worden, het is niet echt een slowflyer
looping en rolletje gaat prima
leuk kistje
@Han Hej, rolletje ? met zelf gebouwde rolroeren dan ?
@ iedereen : ik heb eens zitten zoeken naar een motor, die beter zou gaan op mijn piper...
en ik kwam uit bij deze =>
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT BS 2030 (130S) 3500kv Brushless Inrunner $16.50
Nu volgens graupner heeft een speed 300 ( aangeraden door graupner, maar dit kistje is nog van voor het BL tijdperk) een diameter van 24,4 mm. Ik heb dit nagemeten op de piper, en dit klopt...
Bij de specs van boven vermelde BL motor staat dat deze een diameter heeft van 20.2 mm, maar als je dan kijkt bij deze =>
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.50 (volgens mij alleen een grotere versie dan de eerste) staat er 28,2 mm + 4mm (heatshrink).
Nu vraag ik mij af of die 20.2 van die eerste motor met of zonder de heatschrink is...
Als de heatschrink er niet bij gerekend is, en deze ook bij die kleinere versie 4mm bedraagt, zou die motor vrijwel zonder problemen in de piper passen

Zijn er mensen die mij hier iets meer over kunnen vertellen, of die een betere optie weten ?
Of zou ik dan tog voor de speed 300 gaan met een simpele brushed regelaar ?
niels