Hallo,
Daar zijn we weer
na het een paar weken iets rustiger aan te hebben gedaan, zijn we ondertussen wel lekker aan de gang.
De afgelopen periode gebruikt om een waterdichte oplossing te vinden voor het achter dek. Ik geloof dat dit wel wat gaat worden maar dat moet de praktijk straks nog maar laten blijken. Ook heb ik het achter dek dicht gewerkt en geplamuurd. Het hoofd dek heb ik er ook in gezaagd, maar heb dat nog niet vast gezet in verband met het bewerken van de binnenkant. Na afloop wordt dat ook afgewerkt met polystyreen plaat
Verders heb ik inderdaad de becker roeren van billing boats gehaald, om daar vervolgens fanatiek de Zaag in te zetten.
Dat is gelukkig helemaal goed gegaan :lol:
Aangezien die roeren eigenlijk voor de Smit Nederland (of Walcheren), zijn de roerkoningen daar ook op gebaseerd. Voor de 7-Seas betekend dit dus dat na montage, de bovenkant van de roerkoning bus :?: nog onder de waterlijn zou zitten, dus hier moest ook iets anders op verzonnen worden.
Dit alles op gelost door de originel roerkoningen te verwijderen en hier een 6mm as in te zetten. Vervolgens in de modelbouw zaak (ondertussen 2e huis aan het worden) daarbij flens lager gevonden een een bus waar het lager weer in paste. Er zit nu dus 10 mm bus in de romp, waarin precies het flens lager past en daar doorheen loopt de 6 mm roerkoning. Op die bus komt nog een vulpijpje, zodat de hele handel vol met vet kan worden gezet. Tussentijds ook nog assen van raboesch besteld, en schroeven en tunnels van rivabo.
In de periodes daartussen ben ik ook nog bezig geweest met de opbouw. op diverse plaatsen zijn ventilatie kokers aangebracht, en ook de Schoorstenen zijn verder volmaakt, rooster in aangebracht en deuren aan de binnenkant er tegen aan gezet.
Binnenkort komen de benodigde spullen om de romp waterdicht te maken.
Groet,
Andre