Bouwverslag Pacific Rapier

dit schip vind ik echt prachtig, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Andre,

Mijn complimenten, echt een mooi schip.
Ik heb het hele verhaal gelezen, ik ben nog op zoek naar schroeven en schroefassen e.d. voor mijn Happy Hunter. Zag hier een heel stuk staan wat mij aansprak.

Groeten,
Jan

Hi Jan,

Thanks !
Helaas is de eigenaresse van de ''free time shop'' op 10 Mei overleden. Ze heeft die winkel 47 jaar gehad. Ik ben er tot op heden nog niet geweest, dus weet niet of het zaakje nu ophoud te bestaan, of dat er iemand anders in door gaat. Ik ben bang dat het ophoud.
Ik zal er binnekort wel eens langsgaan om uit te vogelen wat het gaat worden.
Laat ik wel even horen

Groet,
Andre

Hoi Andre,

Schiet al lekker op met je schip... kwam je ook naar de wsd??? ben wel eens benieuwd hoe die dr nou werkelijk uit ziet...

maarru.. ff :offtopic: ik heb de site van de rederij eens zitten lezen maar kan dat schip nou ook bulk vervoeren?? en met bulk bedoel ik bentonite, cement, baurite en boorspecie???

gr,
wouter

Hallo,

Na een langere stilte, zijn we zo zachtjes aan maar weer eens verder gegaan met de bouw de supplier.
Gedurende deze bouwstilte heb ik besloten om niet de 7-Seas te bouwen, maar de Pacific Rapier zoals het schip ooit eens, in 1982 van de helling rolde.
Dit houdt in dat er heel wat meer ruimte blijft op het werkdek, en dat ze wordt voorzien van een andere kleur verf, namelijk het altijd frisse ORANJE.
Kort geleden heb ik de ophangingen van de schoefassen aangebracht en de romp netjes uitgeschuurd. Hierna heb ik haar eerst in de kunstof primer gezet, en vervolgens afgelakt met oranje zijdeglans verf. Tevens het onderwaterschip in de anti fouling gezet, in de vorm van IJzermenie van de Gamma.

De komende periode ga ik aan de slag met de verschansing op de boeg, ik had deze nog niet aangebracht, omdat tijdens het schilderen, de romp zo vaak moest worden omgedraaid, dat daardoor de kans groot was, dat de verschansing zou beschadigen.
Binnenkort weer meer

Groet,
André

en een foto hoe het model er nu bij staat :
Pacific%20Rapier%202a.jpg

Zittend Lid Vaarteam MailLine
Andre Meere

Hij schijnt dan toch ook nog wel eens te staan he.
Ziet er weer mooi uit hoor.
mvg
Frederik(:D)

Hallo mede knutselaar(s),

Allereerst complimenten voor de totale bouw.. !! Ben mede door dit draadje weer begonnen aan mijn Rembertiturm.

Ik had zelf twijfels of ik mijn romp oranje moest spuiten, maar nu ik jouw foto`s zie weet ik het zeker! Wat voor kleur heb je gebruikt?? Gamma ondergaande-zon-oranje? Of Histor ik-betaal-alleen-voor-het-merk oranje? En op wat voor manier heb je je romp voorzien van verf? spuiten, rollen, kwasten??

Ik heb gelukkig een complete spuitcabine met alle toebehoren tot mijn beschikking, maar ik zit met de profielen aan de zijkant van de romp. Ik ben bang dat de verflaag in de hoeken te dik wordt en gaat "lopen". Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Succes met de verdere bouw en ik lees uiteraard mee!!

Groeten,

Robert
Rotterdam
ome_robert@hotmail.com

Bedankt voor de complimenten, we doen ons best er iets moois van te maken !

Robert, ik heb signaaloranje 1213 gebruikt van flexa, en met de kwast aangebracht. Dit komt eigenlijk omdat ik nog steeds geen compressor en spuitmateriaal heb, anders had ik haar wel gespoten.
Als ondergrond heb ik haar eerst in de kunststof primer gezet van histor, kleur beige.
Het resultaat op de foto is bereikt nadat ik de romp 3 keer had afgelakt.
Binnenkort gaat er nog wel een vierde laag overheen als de verschansing en een aantal andere items op de romp zijn afgewerkt

Groet,
André

En langzaam aan ben ik weer wat verder, de ruwbouw van de boeg zit er nu op. Na alle maten te hebben uitgetekend, heb ik als eerste heb ik de spanten op het dek gelijmt, en vervolgens de bolders aangebracht. De bolders voor op de boeg zijn van 6 mm messing pijp, en de bolders aan weerszijde van de romp, zijn van rond 6 mm massieg messing. Deze zijn allemaal door het dekgeboord en aan de onderzijde vast gelijmt met 2 componenten lijm.
En vervolgens waarna ik een mal heb gemaakt van dunne polystyreen (0,5 mm). Nadat deze na vele malen passen, meten en bij knippen de juiste vorm had, heb ik de mal uitgezet op een polystyreenplaat van 1 mm. Normaliter vindt ik dat eigenlijk te dik, maar de boeg zal toch tegen een stootje moeten kunnen, dus dan maar 1 mm, dan is er tenminste een beetje body.
Het hele gebeuren zit er nu tegenaan gelijmd, en de volgende stap wordt om de bovenzijde van de verschansing af te zetten met messing rond 2 - 3 mm dikte
Daarover binnenkort meer

Pacific%20Rapier%20boeg4.jpg

Groet,
André

ziet er mooi uit. ben fan van die schepen. slepers, suppliers en zo verder.

Goedeavond,

even een kleine update,
op dit moment ben ik de opbouw van de nodige details te voorzien en het railingwerk weer te herplaatsen. Dit was verwijderd van de achterzijde vanwege de variatie naar de Pacific Rapier. Verders alle deuren voorzien van hang en sluitwerk, op de voorgrond liggen nog een aantal Waterdichte deuren, voor het hoofddek.

Groet,
Andre

opbouw%20Pac%20Rapier.jpg

Back