De ontwikkelingen van vandaag.
Ik heb koolstof pennen ondervandaan in het kielvlak gelijmd.
Dit omdat het kielvlak gewoon koud op de bovenkant gelijmd is, en ik geen driehoeklatten wil gebruiken daar dit lastig met folieen is.
Ook zit er aan de achterkant een klein plankje op waar het voetje van het staartwiel op komt.
De schroefjes daarvan komen ook door de bodem dus sterk voldoende lijkt me.
De vleugel bevestiging zit er ook in.
Ik heb dat door de rompzijkanten gefreest ik hoorde dat dat beter was.
Een beetje overkil maar het kwam wel wat makkelijker uit, anders moesten ze zo laag om onder de verstevigings stroken te komen.
De achterste heb ik helaas de verkeerde kant schuin gemaakt
Ik wilde mooi de romp volgen maar de gaten zitten netjes verticaal door de vleugel geboord.
Daar hij zo netjes paste en al vast zat heb ik er een schuin plankje onder gelijmd omdat anders de intrekmoeren niet goed komen te zitten.
Het moet naar de bovenkant van de zijkanten opgevuld worden met balsa.
De vleugelservo's zijn ook gemonteerd.
Ik heb ze onder vandaan geschroeft nu zitten ze lekker ver in de vleugel, alleen als ze er uit moeten moet ik breken.
Maar dat ben ik niet van plan :wink:
Het zijn gewoon standaart servo's sterk genoeg voor dit model.
De plankjes zitten met bruislijm gelijmd en zijn netjes met het profiel mee geschuurd.
De schroefjes zijn afgeslepen en met een druppel ca bewerkt
Ik heb langs de randen ook een paar kleine druppels ca gedaan.
Want dan kan ik gelijk weer verder en hoef ik niet te wachten tot bruislijm droog is.
Nadat alles geschuurd was en ook de roeren netjes pas zijn gemaakt de vleugel aan elkaar gelijmd.
Omdat ik wat V stelling wilde heb ik eerst de wortel van de vleugel pas moeten voegen (tegen elkaar leggen en de zaag er tussendoor halen.
Dit een paar keer doen totdat hij netjes past)
Het motorschot is nu bedekt is ook voorzien van 3 laagjes koolstof.
En het motorschot heeft ook een laagje glasmat gekregen.
Nu even aan de vrouw vragen of ik vanavond nog even mag bouwen