bouwverslag paf trainer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Modelbroeders ik raak helemaal in de war :cry:

Ik zet even mijn eisen/wensen duidelijk op een rijtje.
Waarom ik (mijn broer) een reso pijp wil.
1 meer power
2 stiller
3 schoner
4 zuiniger

De power geloof ik op zich van beide pijpen.
Maar het toerental mag niet zo hoog komen van mij.
Als de pijp alleen werkt bij 9400 toeren (kan misschien 500 toeren lager door hem langer te maken) kan ik helemaal niet vliegen vanwege het geluid.
Maar ook nog om een andere reden ik heb graag een grote prop met weinig spoed om te slepen cq huckepacken.
Om die reden zou ik naar een ks pijp neigen
Daar we die op grotere motoren ook hebben en erg stil zijn gaat daar de voorkeur naar uit (gewoon bekent bij ons zeg maar)
Maar de edelstaal demper van tc zou toch ook stil moeten zijn als je kijkt hoe tc met geluid omgaat.
En de prijs maakt weinig uit ze zijn beid rond de 90 euro.

Ik weet het echt niet meer.
 
Zo vaak zie ik die Zimmermans ook niet, wel worden ze veel in helicopters gebruikt, die draaien dan altijd wel zeer veel toeren ermee :D

Grt.
 
Alexzzz zei:
Zo vaak zie ik die Zimmermans ook niet, wel worden ze veel in helicopters gebruikt, die draaien dan altijd wel zeer veel toeren ermee :D

Grt.

In Nederland nog niet , maar dat komt nog wel.

Alleen Ik heb er al 3 van. :lol:

De Heli piloten willen juist de hogere toeren omdat een grotere motor meestal niet meer gaat.
En de helimotoren lopen ook echt goed er mee.
Zelf een jaar Raptor gevlogen met een zimmermann er op.

Bertus , elke reso kan je ook met grote props bij lagere toeren gebruiken.

Je moet hem er dan voor afstemmen in de lengte.

Je woont gewoon te ver weg anders zouden we er gewoon effe een op zetten.
En zien wat dat Reso met een ZG doet.

Mvg Johan
 
Even serieus blijven.
Ik bedoel met 1 toerental met een reso pijp.
Een afgestelde pijp.
Als ik zo'n klein pijpje goed af wil stellen moet er een meter pijp tussen volgens mij (beetje overdreven)
Verder krijg ik geen enkele waarden wat toerental of geluid betreft.
Dus aan info dat het een goede pijp is heb ik niets.
Ik vind het een mooie pijp zonder meer.
Maar mijn gevoel zegt dat ik een ks pijp moet nemen.
Vooral de opmerking die ik hoorde dat de uitlaat meer geluid maakte dan de inlaat.
Bij een ks pijp is dat zeker niet zo.
Op gehoor kan je niet beoordelen of een motor power heeft of niet.
 
Na alle info van vandaag neem ik even de tijd om het laten te bezinken.
Morgen nog een gat maken voor de richtingsroer kabel en dan gewoon lekker folieën
Als scharnieren gebruik ik van die hele dunne fladderscharnieren (zo noem ik ze altijd :P )
En dan folie ik de bovenkant door.
Zo heb ik het bij mijn husky vleugelroeren ook gedaan en dat is erg sterk simpel en mooi vind ik.
Alleen op het richtingsroer gebruik ik echte scharnieren.

De motor komt dus op zijn kop en over de uitlaat moet ik het met mijn broer nog over hebben.
Een edelstaal demper vind ik mooier.
Maar mijn gevoel blijft zeggen dat een ks demper beter is.
Ik kan gewoon geen meet resultaten vinden van beide uitlaten (toerental en geluid) en dan ook nog waar de motor vrij staat dus zonder kap.
Misschien dat ik de bocht wel laat hardsolderen en dat ik hem daarna zwart spuit dan lijkt het ook weer wat.
Wat voor uitlaat er ook op komt eerst folieën is geen probleem.
Wordt vervolgd.
 
Na veel nadenken en nadat mijn vader naar Toni Clark heeft gebeld wordt het toch het tc setje.
De vleugel is bijna helemaal gefolieëd, ik kan helaas geen foto's uploaden op dit moment (storing bij foto upload)
 
Ik heb van al dat uploaden geen bal verstand :oops: :oops: het zal toch wel weer eens gaan werken?
Jullie zullen nu heus niet zo nieuwsgierig zijn voor die paar flapjes folie dat je niet een daagje zonder kan :wink: :wink:

Morgen gaan we weer vrolijk verder met folieën
Ik moet alleen goed in de gaten houden dat ik nog een paar kleine hoekjes uit de hoogteroeren moet halen.
Daar moet namelijk het verenstaal van het staartwiel door.
Ik ben snel geneigd zulke dingen te vergeten en dan kan ik weer achteraf aan de gang.
Nu ik het hier even heb opgeschreven vergeet ik het minder snel hoop ik. :oops:
Ook al heb ik bij mijn ouders geen internet.
 
Alexzzz zei:
plotterwelt zei:
Ik gebruik imageshack voor de foto´s

Moet je alleen niet op klikken, dan krijg je al die partypoker-zooi enzo....

Grt.

Geen last van Alexzzz
En op mijn foto´s hoef je niet te klikken ( gaat ook niks bij gebeuren :lol: )

Je moet het gewoon goed doen.

Bertus , knoop in je oor kan ook helpen. :rolling:

Vergeten doe ik ook wel eens wat eerst te doen.
Maar als modelbouwer vind je toch altijd wel weer een oplossing,

Mvg Johan
 
Hoe lang gaat dat nog duren dan van die foto's?
Het is al een paar dagen geloof ik.
 
Wil wel af en toe een foto plaatsen.

pict0069cp7.jpg


Mvg Johan
 
haha Johan zo blijft er tenminste nog wat kleur in dit draadje.
Ik hoop wel dat het snel opgelost kan worden.
Ik heb mijn foto's wel op mijn computer maar is niets bijzonders op zich.
Morgen gewoon weer verder gaan en ook met foto's maken.
En mijn vader zal een mailtje tikken naar TC.
Ik ga wel met mijn broer overleggen of hij ook het bochtje wil om de carburateur te draaien.
Misschien kan ik dan de inlaat met kelk er op met een slang verlengen in de romp.
Want via het motorschot zal het niet gaan.
Het lastige is dat we geen afmetingen hebben van het totaalplaatje.
Anders kon ik dat uitprinten 1 : 1 en het op zijn plaats houden en kijken waar hij komt te zitten.
Het is toch een ding van ruim 40 euri.
Ik moet het er morgen maar eens over hebben, want een zoektocht op het internet (naar plaatjes en vooral maten) leverde niets op.
 
Heb effe de Funtana bloot gelegt. :lol:

pict0018cu0.jpg


pict0019pe3.jpg


pict0020iz4.jpg


pict0021vq8.jpg


pict0022dg9.jpg


pict0023xn6.jpg


Rubbers gaan er weer af , hat eerst 4 nu 8 maar het is nog te slap , daar door een schlechte motorloop in de ondere toeren.

Mvg Johan
 
plotterwelt zei:
Rubbers gaan er weer af , hat eerst 4 nu 8 maar het is nog te slap , daar door een schlechte motorloop in de ondere toeren.

Groot gelijk, gewoon star monteren.....

Grt.
 
Super bedankt voor de mooie duidelijke foto's
Ik ben er erg blij mee.
helaas gaat het op de paf nooit passen denk ik.
Maar ik ga in overleg.
Even over de rubbers
Je moet tussen de rubbers er twee staand tussen zetten.
Ik kan het erg moeilijk uitleggen :oops:
Bij de piper van mijn broer hebben we dat eerst zo ook gedaan.
En later hebben we het nog veranderd, door de "uitslag" van het motorschot te begrenzen.
Je boor voor vandaan zo ver mogelijk van het hart van de as een gat van 20 mm in het schot wat aan de motor vast zit.
Dan pak je een dikke rubberen slang van 20 daar doe je een prop hout in.
Die schroef je door het gat op het motorschot.
Door het gat in het schot achter de motor iets groter te maken kan je de slag iets groter maken.
Wij hebben 2 van zulke proppen in het schot gemaakt en het probleem was over.
De rubbers behoeven voor het geluid alleen maar bij volgas te werken, en dan is de uitslag van de rubbers erg laag,
vandaar dat ik op het idee kwam om hem te begrenzen.
Ik heb hier een paar foto's van wat ik bedoel, maar ik kan ze niet uploaden.
Bij intresse stuur je je email maar via pb dan mail ik ze wel.
 
Rubbers zijn er alleen op gekomen omdat Ik een afstand van 15mm nodig hat en deze 15x15 zijn.
Model was een electro versie die Ik terug naar benzine gebouwt heb.

Om nog rubbers 90° in te bouwen heb Ik geen plaats omdat de motordom ook vrij klein is.

En daar om werkt het ook niet goed , de rubbers moesten veel verder uit elkaar zitten.

Heb nu mooie Alu afstandhouders gekregen bij een motor en die gaan er op komen. :lol:

De toeren om 500 /min naar beneden brengen door een grotere prop brengt qua geluid veel meer. (en het merk)
En de dom van de Funtana neemt ook veel trilling weg door de bouwart.

Mvg Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top