bouwverslag pantserdekschip Hertog Hendrik

Hoi Paul het is allemaal weer kwijl, kwijl,, kwijl, schitterend zo als jij bouwd

maar wat ik me af vraag hoe werden die vliegtuigjes aan boord en van boord gehaald ?

groetjes, Brandaris

Hallo Brandaris,

Aan het begin van het verslag staan twee originele foto's van de vliegtuigkraan. Wordt nog een leuk klusje om te maken...

groeten Paul

Dus je kan nog niet stoppen, ik dacht eigenlijk dat hij al klaar was omdat je meldde dat je rust ging nemen !
maar dan kunnen we nog wel even verder kwijlen, er ligt een verse dweil voor mijn toetsenbord en ik hoop en met mij vele anderen dat je toch snel weer verder gaat ook als deze helemaal af is met een volgend project !!

groeten, Brandaris

@Brandaris,

Neeee, het duurt nog wel een tijdje voordat dit schip af is. Zo komen er nog 9 verschillende sloepen op en al het secundiar geschut (4x 15cm, 8x 7,5cm, 4x 3,7cm), de twee masten met kraan , 2 statietrappen, lofwerk op het hek en vele details...

Lang-en-na niet klaar dus.

groeten Paul

He Paul,
Ja het ziet er echt mooi uit,en de vele details eerst!
Ik gebruik veel van deze details om mijn schip kompleet te maken,zoveel details vindt ik voor de mijne niet echt.
Ik ben dus blij dat je schip nog niet klaar is,en ook al duurt het nog voor ze zover is,neem gerust je tijd ervoor.
In de rust en geduld ligt de kracht!
Ik bouw mijn schip omdat ik het wil,en de tijd het toelaat,wat niet altijd mogelijk is door werk,familie enz.
Het bouwen is leuk als hobby,maar moet ook hobby blijven,en niet de hoofdzaak!
Ik kan je goed begrijpen dat je hierna even een pauze maakt,het blijft te veel liggen wat als niet zo belangrijk werd geacht.Ook creatief gezien heb je dit nodig.
Voor mij was het hetzelfde,ik was jarenlang voetbaltrainer en van 7 dagen in de week stond ik 6 dagen ervan op het veld,dat gaat alleen goed als een ieder in je direkte omgeving achter je staat.
Met Modelbouw is het in principe hetzelfde.
In zover....

Maar niettemin laat je ons nog genieten van je kunst,ik leer er veel van.De lat ligt hoog,en een ieder probeert jou niveau te bereiken,wat niet altijd lukt,maar een ieder probeert het wat voor hem/haar mogelijk is.

Verder zo,ziet er echt schitterend uit.

Groet,John

Zoals je zegt John, het moet een hobby blijven. Wat betreft de details voor de 7P. Neem wat foto's erbij en je schrikt hoe vol je je model kunt bouwen! Mocht je extra foto's van de 7P willen, stuur maar een pbtje.

Groeten Paul

ps. Voer je haar ook uit met het lofwerk?

Party tent constructie

Hoi Paul,
Was dat buizenframe inderdaad zo gemaakt dat ze met de vliegtuigen er op de roll en pitch van het schip konden weerstaan, het lijkt meer op een party tent!
evengoed weer heel mooi gemaakt.
grt

@Hawser,

Hahaha, partytent das een goeie. Ja, het lijkt er wel op. Er is echter weinig tot niets bekend qua tekeningen hiervan. Wat zeker is dat het voorste toestel boven op een dekhuis stond, het achterste stond zeker op een soort gelijk buizenframe.

Na wat foto's gezien te hebben komt dit er het dichtste bij. Het blijft hoe dan ook voor een groot gedeelte giswerk omdat er zo bar weinig van bekend was. Misschien hadden de stellingpoten een fractie dikker mogen zijn, maar ik wil het zaakje niet te zwaar maken.

Bedankt voor je reactie.

groeten Paul

Hallo allen,

Het interieur van het stuurhuis toch maar een keer afgemaakt. Kompaspalen en telegraven gemaakt van kloklagers en beukenhout...

dscn2216.jpg

De set spreekbuizen...

dscn2236.jpg

dscn2239.jpg

dscn2242.jpg

dscn2237.jpg

En uiteindelijk rook uit de pijp!:)

dscn2248.jpg

Tot zover maar weer.

groeten Paul

Ppppppriegelwerk

Hoy Paul,
Weer lekker aan het priegelen geweest, je haalt ook alles wat mogelijk is er uit hé. Juist details maken een schip mooi, dan kun ze bij de hertog jan hun hart ophalen (hun zijn modelbouwers).

Opa Jan :D

Heb je verslag grondig doorgelezen, en het verspringen van de huidplaten werkt mooi zo. Ik zal alleen het verspringen van plaat naar plaat ook proberen zo dicht mogenlijk te benaderen bij de Olympic. Was lang geleden trouwens dat ik je weer eens sprak. Goed weekend verder en zie je wel weer bij een demo of in het "ruim"

Hallo Steef,

Het is een simpele methode om die platen redelijk snel aan te brengen. Mocht je nog meer foto's van de Olympic cq. Titanic, Brittanic willen hebben, stuur even een pbtje. Ik heb geloof ik nog een ingekleurde foto van de Olympic met Dazzle-paint.

groeten Paul

Hi Paul,

Ja dit kleine spul ziet er goed uit ja!
Enne zoals ik zie doet je rookgenerator het goed,komt er bij mij ook in.
zou zeggen:ga verder zo.Prima kerel!

Groet,John

Back