Bouwverslag Paula III

heej,
eerst en vooral mijn excuses voor de laate reactie (ik zit in de exame)
en voor de foto zal ik een vervanger zoeken ... zo ik hoop dat je meer ziet op deze foto
IMG_2903.jpg

helemaal achteraan is maar een idee je kan hem ook ergens anders zette waar hij opvalt,
wees creatief:D
mvg.
dylan

Ha allemaal,

Ik heb weer bij een kennis op het zwembad gevaren, er zijn naar mijn mening erg mooie foto's van gemaakt, die ik jullie graag wil laten zien.

PICT5451.JPG

PICT5441.JPG

PICT5440.JPG

PICT5438.JPG

PICT5460.JPG

De er zit nu nog tape om de rand, ik moet het nog verlijmen dat volgt nog.
Voor alle foto's en het bouw verslag Modelboot Furore

Groeten,
Casper

casper,
zeer mooi bootje,prima werk geleverd.
mijn paula heb ik de romp gratis van gekrege.
maar er scheelde dus ier een daar iets aan, links zat er een gat in gelukkig niet onder het dek zodat ik dit verlijmd heb en een band vergehangen,ale ideen zijn welkom
tis de bedoeling ervan te make wa er nog van te make valt.
mvg.
dylan

Zeer mooie foto's! leuke boot geworden.

Ik heb het bouwen van de Paula weer opgepakt, ben een tijd weg geweest.

Kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om de kraan werkend te krijgen? Ik heb het extra functie setje van Robbe al liggen.

Ik heb ooit een keer iets gelezen over een schakkastje?

Groeten!

Hoi,
Ik help m'n zoon met dezelfde boot.
We gaan 'm ook pimpen met de kraan etc.....
Lijkt me overigens wel een gammel (beetje schokkerig) mechaniek.
Wat heb je nodig;
Je hebt twee kanalen extra nodig op de zender/ontvanger,
een extra servo om de vergrendeling van de boom te (ont)koppelen
een Lier,
en last but not least boeien. ( je moet toch iets uit het water tillen nietwaar )

De lier, komt met motortje en microswitch etc.... compleet in een apart pakketje van robbe.

Ik heb al wel een idee hoe je de boom uitzwaait, gewoon ontkoppelen van de vergrendeling. En dan doet de veer zijn werk. Maar hoe die boom dan weer ingehaald wordt ????. Waarschijnlijk gewoon door de lier te laten doordraaien als de grijphaak in de katrol vastloopt.

Ik ga gewoon bouwen en laat me verassen !
Als ik weer een werkende camera heb en als ik zo ver ben met bouwen, dan zal ik wel een paar fotootjes van het mechaniek plaatsen.

Overigens,
Wat me aan mijn pakket opvalt is dat de romp en het dek echt voor geen meter op elkaar aansluiten. Ik krijg het wel weer passend, das geen probleem. Maar het blijft vreemd.
Iemand anders dezelfde ervaring ?

Ik heb een vraagje. Ik wil eigenlijk al een hele tijd een bouw pakket hebben.
Ik ben bezig met mijn 3de bootje van hout(opduwer) en ik vraag mij af of de Paula 3
een makkelijk pakket of moeilijk is?
Ik moet overegens zeggen dat ik het bootje er prima uit vind zien.
Die ledjes maken het af!!!

Bedankt voor de complimenten over mijn boot :)
Het was mijn eerste bootje en het viel me alles mee, ik denk dat het onder de noemer makkelijk pakket kan vallen.

Verder is die kraanfunctie een leuke uitbreiding wat een hoop meer "speel" plezier genereerd. Opzich ik het een best stabiel kraantje, maar het is even wennen met de ontgrendeling. Het binnen halen gaat inderdaad doormiddel van het binnen halen van de lier die blijft haken.

Voor het laten werken van de lier-motor via de afstandbediening heb je ook nog een schakelmodule in de boot nodig. Ik gebuik de "Duo Switch (memo) 1-8445" van robbe, dit werkt goed. Inderdaad zoals eerder is gezegd heb je ook de extra servo nodig.

Succes ermee, foto's zijn natuurlijk leuk, ik ben benieuwd hoe jullie project vorderd.

Groeten,
Casper

ik ben ook met de paula bezig,en bijna aan het kraangedeelte toe.
kan je dat kleine liermotertje niet rechtstreeks op de ontvanger aan sluiten?

Hoi,

Volgens mij kun je niet direct het motortje op de ontvanger aansluiten, je hebt er altijd een duo switch voor nodig, of je moet een uitgebreide (redelijke dure) multi-switch-prop hebben. Die duo switch die is de koppeling tussen de 6 volt van je accu en je motortje. Volgens mij gaat er minder spanning door de ontanger en is die koppeling niet mogelijk. Of ik moet er naast zitten, maar zo heb ik het bij mijn bootje gedaan.
Dus gewoon een kleine duo switch erbij halen, kost geloof ik 28 euro, en die sluit je dan aan op je ontvanger

Groeten,
Casper

ok bedankt voor de uitleg.
ben maar een beginner en leer elke keer weer

Ik heb ook besloten de Paula 3 te gaan maken.
Dit omdat het me een leuk bootje lijkt,
ook omdat ik graag een keer iets van een bouw pakket te gaan maken.
(ik wilde iets volgens het "boekje" maken ipv zelf verzinnen/scratchen)
Misschien zet ik hier dan ook mijn bouw verslag neer!

Ja leuk, succes ermee, ik ben ook nog een beginner maar ik heb al veel ervaring opgedaan met het maken van de paula 3, je leerd er veel van. Pas alleen wel op want het is erg aanstekelijk, ik ben al aan het kijken voor een tweede boot ;)

Ja leuk, succes ermee, ik ben ook nog een beginner maar ik heb al veel ervaring opgedaan met het maken van de paula 3, je leerd er veel van. Pas alleen wel op want het is erg aanstekelijk, ik ben al aan het kijken voor een tweede boot
icon_wink.gif
Bedankt. Ik weet het is erg aanstekelijk. Ik heb nu 2 boten af(houtbouw). Er liggen nog 2 opmij te wachten(zijn beide underconstruction). Dan zou de paula mijn eerste kunstof boot worden en mijn 5de algemene boot!

Ook zat ik aan de dolly en nog een ander te denken.
Maja eerst dit af maken.

Tip: Probeer ook eens boot uit hout te maken. Dat is ook verslavend :D.

Hoi,

Volgens mij kun je niet direct het motortje op de ontvanger aansluiten, je hebt er altijd een duo switch voor nodig, of je moet een uitgebreide (redelijke dure) multi-switch-prop hebben. Die duo switch die is de koppeling tussen de 6 volt van je accu en je motortje. Volgens mij gaat er minder spanning door de ontanger en is die koppeling niet mogelijk. Of ik moet er naast zitten, maar zo heb ik het bij mijn bootje gedaan.
Dus gewoon een kleine duo switch erbij halen, kost geloof ik 28 euro, en die sluit je dan aan op je ontvanger

Groeten,
Casper

Paula-IIIelektriek1.jpg

Ahoy,
Ik ga het proberen met een regelaartje.
Is bovendien goedkoper dan de switch. ;-)
Bijgevoegd het bijna volledig elektrisch schema voor de liefhebbers. Verlichting moet je er zelf bij verzinnen.

Oke, op die manier, maar wat kost een motor regelaar dan?? die zijn toch meestal duurder dan zo'n switch, ja ik kan er naast zitten maar dit is wat ik dacht :)

Casper

P.s. wel een duidelijk schema zo :)

Kijk 's bij Conrad;
Mini snelheidsregelaar bouwpakket
Bestnr.: 245232 - 89
Prijs 14,99 EUR.
Moet 'm nog uitproberen, zal wel gaan werken denk ik zo.

Er zijn wel bouwpakketjes van switches, die duidelijk goedkoper zijn. Neem bijvoorbeeld 227390-89; in bouwpakketvorm slechts 8,29 euro. Maar daarmee schakel je een verbruiker alleen maar aan of uit, de kraan moet natuurlijk zowel kunnen vieren als hijsen. Dan is een motorregelaartje helemaal zo gek nog niet. Heb je meteen meer controle over de snelheid waarmee je viert of hijst.

Overigens werd er gevraagd of je een motortje rechtstreeks op de ontvanger kon aansluiten; nee dat kan niet. De ontvanger levert een pulssignaal af, en dat is niet geschikt om motortjes mee aan te sturen, hoe klein ook.

VrGr,

Theo

Back