Omdat ik liever één aaneengesloten verhaal wilde hebben dan allerlei losse posts verspreid over een jaar, heb ik eerst het model gebouwd en daarna een verslag geschreven.
Het is als PDF te downloaden bij rapidshare (ca. 2,3Mb, 37 pagina's, veel foto's):
RapidShare: Easy Filehosting
Het project was vooral bedoeld om ervaring op te doen met het bouwen in composiet. Ik heb dan ook veel gelezen in de draadjes van GJVO en Berrie op dit forum, en veel raad gevraagd aan ervaren bouwers als Frits Donker Duyvis en Jeroen Smits.
Commentaar op de bouwstappen is absoluut welkom!
Kenmerken van het model:
type: snelle elektrozwever
spanwijdte: 1,6m
massa: 1100gram
aandrijving: Robbe borstelloos, 2100mAh 3S LiPo, 49A, 11x7" prop
Plaatjes:
Als 'bewijs' dat het daadwerkelijk vliegt heb ik ook nog een paar filmpjes op youtube gezet, zie:
wat rommelig begin maar met landing: YouTube - Pegasos demo #1 met landing.MOV
duidelijker begin maar zonder landing: YouTube - Pegasos demo #2 zonder landing.MOV
Of zoek binnen youtube op 'Pegasos' en 'Demo'
Het is als PDF te downloaden bij rapidshare (ca. 2,3Mb, 37 pagina's, veel foto's):
RapidShare: Easy Filehosting
Het project was vooral bedoeld om ervaring op te doen met het bouwen in composiet. Ik heb dan ook veel gelezen in de draadjes van GJVO en Berrie op dit forum, en veel raad gevraagd aan ervaren bouwers als Frits Donker Duyvis en Jeroen Smits.
Commentaar op de bouwstappen is absoluut welkom!
Kenmerken van het model:
type: snelle elektrozwever
spanwijdte: 1,6m
massa: 1100gram
aandrijving: Robbe borstelloos, 2100mAh 3S LiPo, 49A, 11x7" prop
Plaatjes:

Als 'bewijs' dat het daadwerkelijk vliegt heb ik ook nog een paar filmpjes op youtube gezet, zie:
wat rommelig begin maar met landing: YouTube - Pegasos demo #1 met landing.MOV
duidelijker begin maar zonder landing: YouTube - Pegasos demo #2 zonder landing.MOV
Of zoek binnen youtube op 'Pegasos' en 'Demo'
Laatst bewerkt door een moderator: