N.P.S.
Forum veteraan
Mijn Goldberg Piper die wat betreft afmetingen gelijk is aan die van jou en wat betreft constructie vrijwel gelijk is, weegt vliegklaar 3056 gram. Dat is inclusief 4 servo's en een 5 cellen 3200 mAh Li-Po.
De romp weegt 1735 gram, de vleugel 866 gram en de Li-Po 455 gram. Het zwaartepunt was zonder toevoeging van ballast op de goede plaats te krijgen door de schuiven met de plaats van de Li-Po. Een dikke kilo meer gewicht (inclusief de ballast) komt niet van een sleepkoppeling en extra servo('s). Dan moet er iets anders heel erg zwaar zijn.
Heb ooit een gevlogen met een Goldberg Piper die bijna 4 kg woog. Dat was geen onverdeeld genoegen...
De romp weegt 1735 gram, de vleugel 866 gram en de Li-Po 455 gram. Het zwaartepunt was zonder toevoeging van ballast op de goede plaats te krijgen door de schuiven met de plaats van de Li-Po. Een dikke kilo meer gewicht (inclusief de ballast) komt niet van een sleepkoppeling en extra servo('s). Dan moet er iets anders heel erg zwaar zijn.
Heb ooit een gevlogen met een Goldberg Piper die bijna 4 kg woog. Dat was geen onverdeeld genoegen...